Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Cue punten verplaatsen zich vanzelf en nog problemen

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

stevoqxPRO InfinityMember since 2011
build 1878.712
Ik was bezig om een mix op te nemen met de nodige voorbereiding. Met voorbereiding bedoel ik even alle nummers op voorhand uitkiezen in een virtuele map steken en de cue-punten zettenn zodat alles makkelijk verloopt. Wat ik hier allemaal heb ondervonden.... tja. De cue-punten verplaatsen zich vanzelf. Een loop die ik had gebruikt en waar ik terug heen wou springen om het volgende nummer in een beat te kunnen mixen sprong 4 tijden terug voor er zelf maar muziek te horen is! Met een ander nummer had ik dan weer dat de cue-punten een fractie versprongen ten opzichte van de op voorhand ingestelde positie. Net genoeg om alles in het honderd te laten lopen.
Wat merk ik nog. Bij het maken van een virtuele map, voegde ik nummers toe die ik daarna door een andere versie wilde vervangen. Het lukt me niet om de eerst ingevoegde nummers te verwijderen. Telkens ik die map sluit en terug open, staan die nummers weer in de virtuele map. Het volgende betreft de verandering van de verhouding in het beeld bij opname. De opnames versmallen... Ik kreeg het gevoel afgelopen weekend dat de headroom, die eerst buitengewoon groot was, terug is verminderd. Met sommige nummers kom ik niet toe qua volume en krijg ik de vu-meters niet tot de 0 dB afgesteld. Zaterdag weer een feestje, ik houd mijn hart vast. Ik moet wel zeggen dat VDJ8 niet meer crasht! Deze kleine foutjes doen niets af aan de grote verbeteringen die ik gewaar ben geworden.
 

Posted Thu 10 Jul 14 @ 3:07 pm
Ik ben niet (meer) in de buurt.....
Kijk de handleiding er eens op na, en dan met name het laatste deel, waarin de opties in Setup worden besproken. Je probleem zit hem in SmartCue, (even uit mijn hoofd) FirstBeat, enz. Die opties zorgen ervoor dat VDJ zelf zorgt dat bv de eerste beat ge-cued wordt (scherp gezet) en dat dit bv gebeurt op de eerste downbeat.
Je kunt er vrij mee experimenteren: werkt het niet zoals het moet, zet je die optie gewoon weer terug. Dit is in ieder geval wel de richting waarin je moet zoeken. Ook is het belangrijk dat juist bij die nummers je nummers goed zijn geanaliseerd en je downbeat op de juiste plek staat. Ik ben er inmiddels wel achter dat dit bij zo'n 35 tot 40% van mijn nummers niet helemaal goed is gegaan.
Ben er zelf een week of 5 terug mee bezig geweest en ik heb er in ieder geval (bijna) geen last meer van.
 

Posted Fri 11 Jul 14 @ 7:08 am
stevoqxPRO InfinityMember since 2011
Hier zie je al mijn instellingen. De smart Cue staat niet aan zoals je kunt zien.
 

Posted Sat 12 Jul 14 @ 10:47 am
stevoqxPRO InfinityMember since 2011
Ik heb zaterdagnacht alle settings door elkaar veranderd en het probleem blijft zich herhalen. Dit werkte voorheen perfect. Ik ga het in het vdj8 forum melden.
 

Posted Mon 14 Jul 14 @ 2:25 pm
Zie dat SmartCue op "No" staat. Zet die eens op "Yes". Daarmee wordt je muziek standaard geladen en "scherp gezet" op het allereerste geluid in het nummer. Verder lijkt het erop dat je nummers niet (goed) geanaliseerd zijn. Er zijn, in de eerste versies van V8, problemen geweest met het plaatsen van de beatgrid, wat nu beter gaat. Misschien is het handig om je collectie opnieuw te laten scannen op BPM's. Als VDJ je nummer als niet-gescand ziet, analiseert hij tijdens het inladen en komt de beatgrid er later bij. Daar kan je Cue-markering last van hebben als hij "op de beat" is geplaatst. Dat zou op tijd moeten gebeuren, maar in combinatie met "intelligente" cuepiont-plaatsing kan dat een rommeltje opleveren.
Over je volumeproblemen heb ik wel een topic gezien op het V8-forum, maar ik zit nu op mijn werk. Daar kan ik nu niet naar zoeken.
 

Posted Tue 15 Jul 14 @ 4:29 am
stevoqxPRO InfinityMember since 2011
Rigoureus ingrijpen doe je zo: Je schaft een andere laptop aan... Ik heb nu een Asus met i7 processor en 8Gb buffer en een NVIDEA beeldkaart. Gisteren voor het eerst mee gewerkt en ik kan dadelijk terug een feestje gaan doen.
WAT EEN FANTASTISCH PROGRAMMA!!!! Bijna alles werkt... Milkdrop werkt niet. Erg jammer. Ik heb een set opgenomen terwijl ik werkte met een camera op de dansvloer maar de beeldkwaliteit viel tegen. Da's jammer want anders zou ik bv een openingsdans kunnen opnemen om cadeau te doen aan het echtpaar... Verder is het werken gewoonweg fantastisch!
 

Posted Sun 20 Jul 14 @ 10:35 am
Goed te horen. Topic over je volumeproblemen heb ik overigens niet teruggevonden. Het V8-forum gaat zo snel dat alles erg snel weg zakt. Had ik alleen wel ff mogen melden....

Als je een hagelnieuwe laptop hebt dan werkt Milkdrop waarschijnlijk niet omdat je geen DirectX 9 hebt geïnstalleerd. (DirectX 11 is standaard, maar dat voldoet niet)
DX9 vindt je hier: http://www.microsoft.com/en-gb/download/details.aspx?id=35
(BTW: ook de goede Milkdrop gedownload? Er is een aparte versie voor V7 en V8)
 

Posted Sun 20 Jul 14 @ 6:50 pm
stevoqxPRO InfinityMember since 2011
Yeah man, het werkt. Bedankt.
 

Posted Sat 02 Aug 14 @ 7:19 am


(Old topics and forums are automatically closed)