Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: windows 8

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

hallo,

ik heb enkele weken een windows 8 computer gekocht, ik heb de meest recente drivers geïnstalleerd maar wanneer ik mijn hercules rmx inplug zegt windows dat er een storing is geweest waardoor het apparaat niet langer meer wordt herkend. kan iemand mij helpen want over 2 weken doe ik mijn eerste optreden.

danku
 

Posted Sun 23 Mar 14 @ 6:08 am
Arne,
er eis een firmware-update voor de RMX2 beschikbaar op de site van Hercules om aansluitproblemen te verhelpen op een USB3-poort (iets wat tegenwoordig steeds meer standaard wordt op nieuwe PC's): http://ts.hercules.com/nl/index.php?pg=view_files&gid=17&fid=62&pid=308&cid=1
Stukje naar beneden scrollen, het is het oranje stuk tekst in het eerste grote veld.
Je kunt ook proberen de controller op een andere USB-poort aan te sluiten: een USB3-poort heeft een blauwe binnenkant, een USB(2)-poort is wit.
 

Posted Sun 23 Mar 14 @ 7:17 am
Dit werkt niet, zijn er andere mogelijkheden?
ik heb wel een rmx geen rmx2
 

Posted Sun 23 Mar 14 @ 12:20 pm
Heb ik verkeerd gelezen, maar de firmware-update geldt daar ook voor en de driverset is dezelfde. Dat blijft dus:
http://ts.hercules.com/nl/index.php?pg=view_files&gid=17&fid=62&pid=215&cid=1

Heb je de instructies op de pagina goed opgevolgd bij het installeren van de nieuwe drivers? (Lees ook de pagina uit de link hierboven)
Je moet, om problemen te voorkomen, eerst de oude driverset verwijderen voordat je de nieuwe installeert. Ook dat wordt uitgelegd.

In dit geval zou ik sowieso de drivers verwijderen en opnieuw installeren.

Bij geen oplossing, graag de foutmelding vermelden en aangeven wat je tot dusver hebt gedaan. Het blijft een beetje gokken zo.
 

Posted Mon 24 Mar 14 @ 6:00 am
het is gelukt

ik heb een usb hub met eigen stroomvoorziening gekocht en de nieuwste drivers geïnstalleerd
zo lukt het op windows 8.1

bedankt voor de hulp

arne
 

Posted Tue 25 Mar 14 @ 12:24 pm
pixie66Home userMember since 2014
Ik lees dat de meeste mensen geen problemen hebben met Virtual DJ onder Windows 8. Ik gebruik Virtual DJ pas sinds kort en wil er internetradio mee gaan draaien (Basic pro versie) i.c.m. met een mengpaneel. Ik gebruik de volgende advanced settings: Deck 1 (USB driver geluidskaart), Deck 2 (USB driver geluidskaart) en Record Loopback (intern stuurprogramma).

Ik krijg de boel echter niet werkend en vermoed dat het de combinatie Windows 8/Virtual DJ is, omdat ik al twee externe geluidskaarten heb geprobeerd (Lexicon Alpha en Focusrite Scarlett 2i2) en ik bij beide kaarten tegen hetzelfde probleem aanloop. Afspelen werkt prima. Als ik echter geluid opneem en het dan afspeel (de manier om te controleren hoe het via internetradio klinkt) dan klinkt dat erg beroerd en compleet vervormd ongeacht welke drivercombinaties ik gebruik. De opgenomen song is niet te herkennen. Ik heb drie Windows 8 machines in huis (2x laptop en een desktop): op alle machines heb ik exact hetzelfde probleem. Op een XP-machine werkt alles prima.

Iemand een idee in welke richting ik de oplossing zou moeten zoeken, nu ik aanneem dat het wel gewoon zou moeten werken met Windows 8?
 

Posted Thu 08 May 14 @ 2:31 am
De problemen met W8 zijn beperkt tot driverproblemen (nog geen updates) en compatibiliteitsproblemen. Aangezien je geluidskaarten werken (al is het mismaakt) heb je dus geen driverprobleem en VDJ draait onder W8 dus is het prima compatibel met W8.
Je kunt 2 problemen hebben aan de hand van je omschrijving: je ingangsvolume is te hoog op het ingangskanaal dat je gebruikt voor de Record Loopback (is een Windows geluidsinstelling) of je PC werkt zich de blubber om te coderen (opnemen in MP3). Dat laatste kun je voorkomen door in WAV op te nemen.
Ik verwacht niet dat je buffergrootte te klein is (Geluidskaartinstelling of ASIO-instelling) omdat dan de weergave al mis was gegaan.

Registreer je Basic-versie eens. Kun je ook updates binnen halen en ben je altijd bij.
 

Posted Thu 08 May 14 @ 11:16 am
pixie66Home userMember since 2014
Dank voor je reactie, Opnemen in WAV leidt tot hetzelfde resultaat. Hoe kan ik het ingangsvolume aanpassen?
 

Posted Thu 08 May 14 @ 1:38 pm
In Windows: Met je rechter muisknop klikken op het speakersymbool in de system tray (rechts onderin, in de taakbalk) en kiezen voor "Opname apparaten". Kies in het volgende scherm voor "Stereo Mix"en kies dan onderin voor "eigenschappen". In het volgende scherm kies je de tab "Niveaus"en daarin kun je het ingangsvolume terugstellen.
Overigens kun je, tijdens het spelen van VDJ, nadat je in het voorgaande deel hebt gekozen voor "Opname apparaten" al zien of je te hard in stuurt. Er loopt dan een VU-meter mee die je een goede indicatie geeft van wat er gebeurt.
 

Posted Sun 11 May 14 @ 9:18 am
pixie66Home userMember since 2014
Vreemd. Het is me nooit gelukt om dit op te lossen, ook niet met voorgestelde oplossingsrichtingen hierboven. Draai nu op een oude Windows 7 machine met de Scarlett geluidskaart en Virtual DJ 7. Dat werkt wel prima. Ik begrijp er echter helemaal niks van waarom het niet onder Windows 8 werkt.
 

Posted Sun 24 Aug 14 @ 10:29 am
Ik zie nu net pas dat de 2i2 een clipping-indicator en een gain aan boord heeft. Een indicatie voor te hard is dus aanwezig, dus dat zou opvallen, lijkt me. (Rood is echt fout in de digitale wereld....)
De huidige drivers zijn in ieder geval geschikt voor W8, dus daar kan het niet aan liggen (tenzij je niet de laatste versie hebt). Ik kan dus ook nog steeds niets anders bedenken dan dat je ergens in je systeem iets overstuurt.
 

Posted Mon 25 Aug 14 @ 4:48 am


(Old topics and forums are automatically closed)