Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Instelling vms4.1 met Virtual Dj

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hallo,
ik vind niet direct de juiste instellingen om mijn vms4.1 in te stellen qua geluid ivm deks wie wat waar, ook de fader werkt niet zoal ik het zou willen, ik hoor nog muziek van de 'andere kant' erdoor.
Nu heb ik al veel gezocht naar de juise instellingen, maar blijkbaar zijn er nog mensen met dit probleem en vind in nergens de oplossing.
Wat ik zou willen is muziek laten klinken door mijn boxen van deck 1 en met fader te verschuiven ook deck 2 en dan nog de buitenste twee kanalen gebruiken om bv voor te luisteren met de hoofdtelefoon, en dit alles met muziek vanop mijn harde schijf.
Schiet ik de bal nu volledig mis omdat dit niet kan of heb ik een probleem.
Ik zou zeggen laat maar horen hoe jullie instellingen staan
 

Posted Sat 26 Jan 13 @ 7:46 am
Het handige van de site is dat het meeste al voor je is uitgezocht. Onder de knop Support/Help vindt je de Wiki. Daarin is vrijwel alles terug te vinden en onder Config/Troubleshooting de instellingen van vrijwel elke ondersteunde controller. Dus ook die van jou ;)
http://www.virtualdj.com/wiki/VMS4%20/%20VMS4.1.html
 

Posted Sat 26 Jan 13 @ 8:11 am
Yep, bij deze lukt nu alles, behalve de twee buitenste midlog's krijg ik geen geluid uit, deze dienen mss voor externe cd speler.
 

Posted Sat 26 Jan 13 @ 11:00 am
- If you want to use all 4 channels of the VMS4 to control 4 decks in VDJ (4 decks skin) turn all of them to USB and set VMS4 to 8out mode using the switcher in front.

Heb je ook erg gehad in die skin?
 

Posted Sat 26 Jan 13 @ 11:16 am
Beste
Ik heb het meeste succes met dezer 4 kanaal VMS4 skin die je kunt downloaden op deze site.
In win7 Klik menu start boven aan mijn documenten\ Virtual dj. Plaats hier de vms4 skin in de map skins. http://www.virtualdj.com/addons/11940/American_Audio_VMS4_Pro.html

Laad hem in het config menu 2 de tabblad skins van Virtual DJ.
Sluit dit even niet af en ga naar het tabblad mappers klik hier op
de grijze balk en selecteer de mappers die bij die skin horen.

Let er ook op dat de schakelaars op de controller CH 1-4 op usb staan.

In deze skin is
Kanaal 1 – 3 Hoofdtelefoon
Kanaal 2 – 1 Linkse player
Kanaal 3 – 2 Rechtse player
Kanaal 4 – 4 Sampler
Succes
Musiclover
 

Posted Sun 27 Jan 13 @ 7:43 am
Ook nog een vraagske lanceren zie, bij mijn vms4.1 heb ik een probleem met de knoppen pitch bend - en + deze switchen tussen dek 1 en 3 ipv dat deze de bpm's tijdelijk aanpassen, weet iemand hoe ik deze terug kan instellen zodat ze niet meer switchen tussen dek 1 en 3 maar dus wel degelijik de bpm's tijdelijk aanpassen
Alvast bedankt
 

Posted Sun 27 Jan 13 @ 12:38 pm
Beste Musiclover alvast bedankt voor uw reactie,
ik heb dit zo gedaan, bedoel je daarmee dat ik op 3 kan voorluisteren ? op 1 en 2 kan ik nu muziek spelen 'de twee kanalen in het midden' met de twee buitenste kan ik wel ook spelen maar ik hoor nergens het geluid.
Ook het probleem met de pitch bend is nog niet opgelost
Mvg Jan
 

Posted Sun 27 Jan 13 @ 12:51 pm
Jan
Virtual dj en de skin word gestuurd door een XML programmeer taal die gemaakt is voor Google Chrome en die Virt.dj bewaard in zogenaamde de mappers.
Dit kan bekijken in het config menu mappers en dat is ook de plaats waar je ze dus kan aanpassen.
Virtual DJ bewaard dat bestand in “Mijn documenten Virtual DJ mappers “

Om te beginnen is het verstandig om daar een copy van te maken voor als het misgaat dat je nog terug kan.
Nu wat uitleg over aanpassing hier van
Het geheel is op gebouw uit 2 dingen <map action = gelijk aan een waarde.

Map action is b.v. een knop of een led op jouw controller en als die gedrukt wordt volgt de waarde aan of led aan.

Hier conder een voor beeld bij een Cue knop
<map action="cue_button" value="CUE"/>

Hier b.v een volume instelling dek 1 volume op kanaal 3
Hier is volgens de skin van vms4 het volume van dek 3 op kanaal 1
<map action="deck 3 fake_level" value="CH1_VOL"/>

als je de skin van vms4 in Virt.dj gebruikt moet je ook bijhorende XML bestaan gebruiken

Ik weet het is een ingewikkelde verhaal ik heb het ook zo moeten uitzoeken en ik ben zeker geen programmeur van beroep

Peter

 

Posted Fri 01 Feb 13 @ 8:54 am
Daarmee ben ik toch al een stap verder, ik was ondertussen ook al het een en het ander aan het proberen, met de nadruk op proberen..
Wat ik wel niet versta is dat je nergens geen kant en klare instellingen kan downloaden voor de vms4.1 bij de installatie lukte het mij om de sliders te gebruiken om te scrollen in bestanden en mappen, maar vanaf ik er de pro versie opzette lukte dit niet meer. Dus dacht ik ik ga vlug eens zoeken voor de juiste mappers te vinden maar dit bleek niet zo vlot te verlopen.
Ik vind dat het zou goed zijn moesten er kant en klaren of verbeterde versie's van deze mappen beschikbaar zijn, of is dit onmogelijk?
bv met een copy paste onder de juiste map in mijn documenten en klaar is kees.
Toch alvast bedankt voor de reactie, elk stukje info die ik krijg is mooi meegenomen.
Jan
 

Posted Fri 01 Feb 13 @ 10:06 am
hierjuist de le versie nog eens opgezet, de mappers werken terug perfect, ik zie deze wel niet staan onder mijn documenten virtuel mappers,
deze map is leeg, anders zou ik ze daar een copy doen, ik snap ook nie hoe je deze moet opslaan, anders zou ik deze opslaan om zo in te laden bij de pro versie, het begint stilaan een nachtmerie te worden :-)
 

Posted Sat 02 Feb 13 @ 10:48 am
Dat werkt ook niet. In de LE-versie is de ondersteuning van de controller ingebouwd. Die LE-versie werkt alleen met de VMS en met geen enkele andere controller. Zou er nu een mapper in de map Mappers staan, dan zou je hem simpelweg kunnen wisselen voor een andere.

FF wat anders: Gebruik je wel al de laatste versie van Full Pro? (7.3) De VMS moet daar volledig in ondersteund zijn. Daar hoef je geen aparte mapper voor op te halen. Daarnaast heeft de Pro-versie voor het aanpassen van je knoppen op de controller een veel eenvoudiger oplossing dan zelf XML-files te moeten schrijven: Key Learn. Zie de >handleiding< vanaf pagina 38, en de Key Learn-functie vanaf pag. 40. Wel even lezen vanaf pag 38, anders ben je straks je toetsenbord opnieuw aan het mappen....
 

Posted Sat 02 Feb 13 @ 11:16 am
Beste
Kijk een In de skin map staat daar de vms 4 skin ?
is dit toevallig een rar of zip bestand ?
Kopieer het dan even naar een temp map
Pak het daar uit , zie je een XML bestand er tussen staan
dan zijn de map instellingen voor jouw vms4 skin
deze kun je openen door er gewoon op te klikken
want het is namelijk een soort tekstbestand
Deze kan je nu aan passen en kopiëren naar de map
C:\mijn documenten\Virtual dJ\ mappers
Normaal kan je het nu ook openen in het config menu mappers
Plaats eventueel de uitgepakte skin in de map
C:\mijn documenten\Virtual dJ\ skins
Ik hoop dat het lukt , je hebt gelijk er is heel weinig over te vinden over dir item
Ik doe dan ook een voorstel maak een sub forum voor zulke dingen
Zo dat iedereen zijn idee daar in posten kan
 

Posted Mon 04 Feb 13 @ 6:16 am
Hallo,
met een sub map bedoel je daarmee een nieuw item starten met nieuwe titel, ik wil nie op de moderator zijn tenen trappen hé, ik heb hier al dingen verkeerd geplaatst.
Het zou wel niet slecht zijn om zo een nieuw item te starten met eventueel mappers die je dan kan downloaden.
Ik heb zonet een mail geschreven naar Amarican Audio, ben benieuwd naar hun antwoord.
 

Posted Mon 04 Feb 13 @ 9:24 am
Daar zijn mijn tenen niet lang genoeg voor.... ;) Je kunt niet meer dan een nieuw topic starten. Een sub-forum is ook niet nodig, er is al een downloadsectie waarin home made mappers kunnen worden geplaatst. Ik snap het idee van TML wel: een LE-user kan daar niets downloaden, alleen vanwege de LE-versie. Een klandestiene uitwisseldienst buiten deze site is dus zijn enige oplossing. Ik hoef daar niets over te horen....

ff Wat anders: heb je mijn post boven die van TML wel gelezen? Ik zie je wel reageren maar niet op mijn suggesties.
 

Posted Mon 04 Feb 13 @ 11:01 am
Wat ik bedoel is dat het programmeren in Virtual dj alleen maar een zijdelingse gebeurtenis is. De doorgaans meer voorzichtige gebruikers zullen hier ook niet aan beginnen , maar als je de controller optimaal wilt benutten zou je hier eigenlijk iets van af moeten weten.

Wat ik wil bereiken wil met mijn betoog is dat die Dj’s die daar mee bezig zijn hun ervaring willen en kunnen uitwisselen met de forum leden.
Je zegt het ergens in dit forum dat er weinig info over te vinden is en ik kan dit ook wel begrijpen .

De ontwikkelaars van midi controllers houden zich daar niet mee bezig om dat er buiten Virtual dj meerdere toepassingen zijn voor hun controllers.

Verder is het zeker niet de bedoeling om de moderators van dit forum te bekritiseren , ik heb alleen maar lof voor de vele problemen die ze hier elke dag proberen op te lossen , en maak er zelf gretig gebruik van.


Zie mijn voorstel louter als een aanvulling en meer wil ik er ook niet over kwijt

Nogmaals als je het XML bestand vind print het eens uit en bestudeer het je ontdekt dan van zelf de logica die hier achter zit
Musiclover
 

Posted Mon 04 Feb 13 @ 11:13 am
Martin,
toch nog even alles nagekeken, Virtual Dj 7.3 wat heb ik nu gedaan, onder mijn documenten de map 'Devices' en de map 'Mappers' volledig leeggemaakt, en wat blijkt, alles werkt volledig normaal en naar wens.
Alvast bedankt voor uw opmerking.
Jan
 

Posted Mon 04 Feb 13 @ 11:21 am
YW. Blij dat het opgelost is.

@TML: Ik heb het ook geenszins als kritiek opgevat. Waar het mij om ging is dat als je als LE-user bestaande mappings gaat uitwisselen dat nu eenmaal niet via de site kan. Voor gebruikers met een Pro-licentie en hoger zijn die dingen nu eenmaal wel te vinden (voor zover nodig...) en daar ben je als LE-user nu eenmaal in achter gesteld.
Ik heb er totaal geen probleem mee als je daar een alternatief voor hebt of maakt, maar zoals gezegd: Ik hoef daar niets van te horen ;)
 

Posted Mon 04 Feb 13 @ 12:17 pm
filipPRO InfinityMember since 2015
ik gebruik Virtual dj pr
maar zie enkel mappen van itunes
is wel met macbook pro
 

Posted Sat 26 Nov 16 @ 3:41 am


(Old topics and forums are automatically closed)