Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: speaker alto pro TS-112A

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hallo iedereen,

mijn huidig speakers zijn aan vervanging toe.
ik denk volgende speaker te gaan kopen:

roduct:
Alto Pro TS-112A actieve luidspreker



Specificaties:
- actieve luidspreker
- 12\" woofer, 2\" voice coil
- 1\" neodymium compression driver, 1\" voice coil
- bi-amplified design
- klasse D digitale versterker
- versterking (piek): 800W totaal; 670W laag, 130W hoog
- versterking (RMS): 400W totaal; 335W laag, 65W hoog
- frequentiebereik (-10dB): 54Hz - 20kHz
- frequentierespons (+3dB): 65Hz - 19kHz
- max. SPL @ 1m: 125dB
- continu SPL @ 1m: 122dB
- nominale spreiding: 80°/100° x 60°
- actieve crossover: 2.5kHz
- aansluitingen: 2x mic/line ingang XLR/jack combo, 1x loop uitgang (XLR)
- protectie: over-excursion, oververhitting en driver
- contour switch voor het beste geluid per situatie
- clip limiter met LED-indicatie
- ground lift switch
- trapezoide behuizing, bruikbaar als vloermonitor
- geintegreerde statiefadapter (35mm)
- twee handgrepen
- 5 M10 sockets voor vliegen (boven, onder en pullback)
- afmetingen: 648 x 383.8 x 365mm
- gewicht: 15.9kg

wat denken jullie hiervan?
Ik weet dat het moeilijk te bepalen is, veel hangt af van o.a de zaal. Maar voor hoeveel personen denken jullie dat ik hiermee kan draaien?
 

Posted Wed 25 Jul 12 @ 9:11 am
hoi iedereen,

Ik heb me de alto pro TS 112A aangekocht.
Ik vroeg me af of iemand hiermee ervaring heeft of met de pro TS 115A?
Ik merk op de volume regeling dat de eerste helft line is en daaropvolgend de andere helft mic.
Ik vroeg me af of ik deze volledig mag open zetten dus line en mic als ik het volume regel via het mengpaneel?
Of mag ik niet verder gaan dan de regeling van de line?
Om jullie een gedacht te geven over de aansluiting heb ik er een foto bijgeplaatst.

groeten,
sven
 

Posted Fri 27 Jul 12 @ 4:20 pm
Ik ben benieuwd naar je ervaringen met deze speakers. Als je er eens mee gewerkt hebt hoor ik dat graag.

Je ingangsvolume lijkt me duidelijk: Je mengtafel heeft een Line-niveau. Ik zou dus zeker niet verder gaan dan de helft (einde Line). Als je ze door draait tot aan het einde staan ze veel te gevoelig en is een vervormend geluid het resultaat. De Signal Limit-LED is je indicatie. Die mag best wel eens oplichten, maar niet meer dan dat. Brand hij regelmatig of constant, dan moet je volume terug.

Leuke oplossing, maar geef mij toch maar de standaard Line-Mic-schakelaar......
 

Posted Fri 27 Jul 12 @ 4:44 pm
Vorige avond heb ik met de speakers een jubileum gedaan waar 100 personen aanwezig waren.
Ik stond versteld an de kracht van geluid er uit deze komen, ook de bass tonen zijn de moeite waard.
de hele avond aan 100db gedraaid en ze stonden nog niet voluit.
Goede boxen voor de prijs!

 

Posted Sat 18 Aug 12 @ 6:56 am
Ik heb een tijd geleden op locatie een mobiele set neergezet om in wisselende ruimtes gebruikt te kunnen worden voor verschillende doeleindes. De voorkeur ging naar EV vanuit de aanvrager maar het budget wat te beperkt dus ik ben verder gaan kijken. Via via kwam ik op de ts115a uit en ben deze uit gaan proberen. Ik heb er een JBL uit de budget serie, phonic, DAP, behringer en EV naast gezet gewoon om kritisch te zijn. en was erg onder de indruk. In die prijsklasse blaas je de B maar ook de gerenommeerde merken behoorlijk weg. Eerlijk is eerlijk dat het middengebied wat matig is maar dat is bij iedere speaker in deze prijsklasse. De bas is wel heel diep en enorm vol. Wat een power. Ik had dit nog niet meegemaakt bij deze prijsklasse. Inmiddels zijn er 8 van deze speakers in combinatie met een goede mixer neergezet en erg tevreden. Geen verschillen in klank tussen de speakers (dus naast elkaar zetten en ze om en om met hetzelfde nummer beluisteren) wat ook getuigd van een goede productie. Bij de leverancier de speakers van binnen gezien en ziet er ook prima uit. De filters zijn goed, de voeding is prima en wordt ook gekoeld. Ik ben voor de prijs erg enthousiast en voor de beginner en gevorderden zijn het goede speakers. Ik ben zelf wel voor de 15" ivm de bas als je zonder een sub wil werken. Inmiddels hebben we ook twee subs van Alto toegevoegd en ben overall erg tevreden. Het draait erg hard, zuiver en gaat niet bij het minste geringste over zijn nek. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er erg over twijfel of ik mijn oude eigen EV speakers niet ga vervangen door een aantal van Alto omdat deze ook veel lichter van gewicht zijn dan die wat oudere kasten van mij. Mocht iemand twijfelen dan raad ik je aan om ze te gaan beluisteren. Dat is meestal de beste manier om jezelf te overtuigen. Ik had ze zelf nooit aangeschaft als ik ze niet had gehoord omdat ik zou denken dat zo'n merk het voor die prijs niet op kan nemen tegen andere merken maar ik had me vergist en daarom ook dit berichtje.
 

Posted Fri 31 Aug 12 @ 4:23 pm
Inderdaad de geluidskwaliteit is echt goed. Heb me momenteel de Alto pro ts sub 15 aangeschaft. Ben eens benieuwd om de combinatie van de tops en de sub. Volgend weekend wordt deze set live gebruikt.
 

Posted Sun 02 Sep 12 @ 3:12 pm
RiessiePRO InfinityMember since 2009
Ook ik ben een tevreden gebruiker van de TS-112A!

Gebruik hem als DJ-monitor en mijn inziens is ie daar prima geschikt voor!
Goed geluid, kan hard zat (in mijn geval niet echt nodig aangezien mijn gehoor heilig is voor me haha) en de prijs is meer dan prima!

Heb zelf eerst naar een compactere 8" actieve speaker gekeken, maar bijv de EV ZX1A kost al €525,- incl btw en dat was me toch echt te gortig.

Toen werd ik door RJ Shop (sorry voor de reclame) gewezen op de Alto Pro speakers.
Ivm de compactheid wilde ik eigenlijk de 10" , maar die was niet op voorraad. En na luisteren was ik aangenaam verrast door de 12" en is die het uiteindelijk geworden.

Hoe de kwaliteit zich in de loop der tijd verhoudt weet ik niet, maar de afgelopen 5 bruiloften heb ik er dankbaar gebruik van gemaakt.
Ik vind het bijvoorbeeld verschrikkelijk dat ik mezelf niet goed kan horen als ik iets door de microfoon zeg!
 

Posted Wed 12 Sep 12 @ 1:34 am


(Old topics and forums are automatically closed)