Quick Sign In:  

Forum: Nordic Forum

Topic: Dj på CupDisco

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

NiKKzYHome userMember since 2011
Tjena, nu är det så att jag bor i en liten by med 2000 invånare där vi har en fotbolls cup. det kommer ca 100 lag och håller på i 2 dagar, och första kvällen är det CupDisco, det kryllar av 10-13 åringar och några äldre / yngre från samhället. Vi har en lokal, "borgen", som rymmer några hundra människor skulle jag tro på! Nu till själva frågan, har ni några tips? Detta är första gången jag gör detta. En till fråga, har ni några tips på sätt så att båda kan köra lite var? vi har inget mixer bord osv, men båda har VDJ. (Han har laptop och jag stationär).

Jag har suttit hemma och mixat osv, så lite kan jag, kom fram med alla möjliga tips och förslag! Btw, jag e ungdom.

Alla svar uppskattas! :)
 

Posted Wed 03 Aug 11 @ 7:34 am
Tjena, hoppas jag inte svarar för sent nu, det var ju ett tag sedan du postade detta.

Till att börja med är nog viktigaste att tänka på temperaturen, det är inte något man tänker på när man sitter hemma och lirar, men det blir varmt på fester; så se till att ha fritt blås för både laptoppen och den stationära. Kanske skaffa lite bättre kylning, speciellt till laptoppen, en fläktplatta är att rekommendera.

Hur mycket utrustning ni har på själva stället vet jag ju inte, men ni skulle enkelt kunna köra båda datorerna på samma ljudsystem givetvis, då kan ni exempelvis använda den andra datorn som sampler eller för att scratcha. Att "gå över" från den ena datorn till den andra är lite krångligare, men inte mer än att kontrollera en låt på var dator egentligen.

Det viktigaste i slutändan är musiken, gör ert bästa för att läsa publiken, även om ni kanske har planerat i förväg vilken musik ni vill spela funkar det inte alltid till 100. Då är det viktigt att kunna lista ut vad publiken vill ha.

Lite tips där, kan säkert klämma ut något mer, men kommer inte att tänka på så mycket. Har ni några frågor så kan jag nog komma med svar dock.

Lycka till, hoppas det blir en bra spelning,
Fredrik
 

Posted Sun 07 Aug 11 @ 2:44 pm


(Old topics and forums are automatically closed)