Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: eisen voor laptop!

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

GurunixPRO InfinityMember since 2005
Ik wil een niewe laptop kopen, speciaal om het alles uit virtual dj 3.0 te halen. Ik wil graag weten aan wat voor een eisen de laptop mag voldoen, want ik wil er ook een geuidskaart in hebben waarmee ik het volgende nummer wat ik gaan draaien al van te voren kan luisteren.
Misschien is deze vraag al gesteld maar als dat zo is kan iemand me vertellen waar ik dit terug kan vinden?

Kan ik ook een tip krijgen waar ik deze laptop die ik nodig heb, voordelig kan kopen?

Alvast bedankt, Cornell

 

Posted Fri 22 Jul 05 @ 5:27 pm
djjbPRO InfinityMember since 2004
ik zou zeggen ga eens lekker zoeken op het net.
je komt vast wel wat tegen.
1 gig aan werkgeheugen is niet verkeerd maar voor een voordelige prijs zit dat er niet in.
512mb lijkt me voldoelde.
en een externe geluidskaart is ook nog aan te raden .
kan je altijd de interne kaart gebruiken voor preview.

succes
 

Posted Sat 23 Jul 05 @ 12:36 pm
Hallo,

Ik heb Virtual dj 3.0 gedownload. Mp3 spelen gaat perfect maar als ik video wil spelen gaat dit zeer moeizaam. Met sommige gedownloade vob of mpg files heb ik totaal geen probleem. Met ander van deze files werkt allen de audio en geen video en dan nog andere vob en mpg files gaan helemaal niet. Ik heb de laatste versie van directX gedownload. Maar krijg geen schot in de zaak. Ik heb een laptop p4 2,66mhz, 512 ram geheugen en een geforce4 488 nvidia videokaart.

Is er iemand die mij kan helpen

Vriendelijke groeten
berco
 

Posted Sun 24 Jul 05 @ 2:10 pm
Het downloaden van video bestanden is ten eerste niet legaal, ten tweede is het nadeel dat er heel veel verschillende encoders in omloop zijn. Je dient al deze codecs op je pc te hebben. Daarnaast gebruikt de ene codec veel meer resources dan de andere.
Er is dus geen passend antwoord op je vraag. Wel een tip: Alleen het zelf omzetten van dvd's met video clips (Promo only, etc) zal betrouwbaar werken. Hier zijn in het Engels talige forum veel posts over te vinden (hoe, welke programma's je het beste kan gebruiken, en welke instellingen het beste werken)
Ewout
 

Posted Sun 24 Jul 05 @ 10:25 pm
Op dit moment is feitelijk enkel MPG1 goed te gebruiken.

Download Aquamark3 en kijk welke score je haalt. zit je onder de 25000 dan is de hardware niet krachtig genoeg, om redelijk soepel te werken moet je >35000 halen..
 

Posted Mon 25 Jul 05 @ 2:35 am
Vob bestanden gebruik makend van de codecs van PowerDvd werkt ook goed. Dit is dvd kwaliteit en kost wel veel meer ruimte dan mpeg1.
Ewout
 

Posted Mon 25 Jul 05 @ 8:47 pm


(Old topics and forums are automatically closed)