Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Error in the sound driver of DirectX\wdm

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

blepsPRO InfinityMember since 2010
hallo na een tijdje valt de muziek uit en als ik dan virtual dj opnieuw opstart krijg ik de melding:
Error in the sound driver of DirectX

iemand enig idee waar dit aan kan liggen? ik gebruik de numark c3 usb mixer
 

Posted Wed 24 Nov 10 @ 9:19 am
Hé, gelukkig, ben ik niet de enige. Probleem deed zich bij mij al voor met het opstarten. Uit de Advanced Configuration gehaald en weer de normale 2-line mixer gebruikt. Daarna geen probleem meer gehad.
Het lastige is dat ik het spul niet thuis heb staan en er dus tussentijds niet mee kan experimenteren. Daarom had ik hem nog niet opgegooid.

Ik probeer me trouwens een reden voor de geest te halen, want het heeft wel goed gewerkt. De enige reden die ik nu zou kunnen bedenken, is dat een Windows Update roet in het eten strooit. Maar dan zou opnieuw selecteren van de geluidskaart in Windows en daarna in VDJ de zaak op moeten lossen. En dat lukt niet...... Vrijdag weer verder zoeken.

Ligt het nou aan mij of is de site nu al een paar weken zo belachelijk traag? Ik dacht dat het aan m'n PC thuis lag, maar die op de zaak heeft er ook serieus moeite mee.....
 

Posted Wed 24 Nov 10 @ 9:55 am
Mij is niets opgevallen, Martin. Misschien is heel Spanje een beetje traag - lol - dus valt het niet op.
Anyway, \'belachelijk traag\' in geen geval. Het is gewoon op het knopje drukken en de site opent.
Overigens, dat \'error in sounddriver DirectX\' krijg ik toch wel een paar maal per jaar. Meestal na updaten van Windows en anti-virus, waarvoor ik de laptop mee naar huis moet nemen. (op de zaak geen Internet, thank God for small favors!) Ik check dan de sound set-up en stoor me er verder niet aan.
Maar goed, het probleem dat bleps heeft, dat de muziek uitvalt, is natuurlijk fataal en mag helemaal niet voorkomen. Stel je voor, zeg, 200 man op de dansvloer, 100 zuipers aan de bar en dan zonder muziek?
Kan niet.

 

Posted Wed 24 Nov 10 @ 12:37 pm
Nu gaat het ook wel weer..... Ach, verwend ventje met z'n "tot 20 MB-verbinding"....
M'n laptop heeft ondertussen ook al een aantal weken geen internetverbinding meer gehad. Eens kijken of dat wil helpen met het geluid. Wel ironisch dat ik de USB-wereld net weer een beetje aantrekkelijker vond met de komst van VDJ7: Alles leek ineens probleemloos. Ik had idd de mazzel dat het mij vooraf gebeurde en niet tijdens.
 

Posted Wed 24 Nov 10 @ 1:01 pm


(Old topics and forums are automatically closed)