Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: crossfader DJ Console

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Heey mensen, Ik zag dat deze vraag al min of meer eerder aan de orde kwam, maar kon nerges antwoord ontdekken. Dit is mijn probleem:

Was laats aant draaien op feest, opeens begon crossfader raar te doen. Ging helemaal naar links, stelde hem met mn console weer terug naar t midden, maar ging weer naar links, zette ik mn fader op console uiterst rechts, bleef fader zweven in t midden.........Kortweg, crossfader gaat hele tijd op en neer.

Reboot gedaan, kabel losgekopeld, hielp allemaal niet. Als ik met USB kabel beweegde leek wel of hij er dan extra las van had. Enig idee wat dit kan zijn? en waar kan ik ergens nederlandse support krijgen?

Alvast bedankt!
 

Posted Sun 29 May 05 @ 12:27 am
Dit is inderdaad een raar probleem...

We weten allemaal dat de Console last heeft van plotse bewegingen (bij mij is het het rechter jog-wheel dat soms ineens dol draait), maar hiervan had ik nog nooit gehoord.

Heb je het sindsdien nog meegemaakt, of was dat een enkele gebeurtenis? Het kan inderdaad zijn dat de USB kabel niet erg vast zit, maar dan zou je eerder last moeten hebben van stroom-problemen (aangezien USB ook je stroom voor de Console levert)

Leg je vraag eens voor aan de dienst van VDJ, kijk eens wat zij hierop te zeggen hebben. Probeer zeker ook eens de site van Hercules en probeer daar een antwoord te krijgen

 

Posted Wed 01 Jun 05 @ 12:37 am
Heb inmiddels mail terug van hercules en zei raden me aan om laatste drivers van virtual dj te downloaden en hierbij zou het dan verholpen moeten zijn. Maar was eenmaal dat console er last van had. Heb er tot nu toe nog geen last meer van gehad. Dus let's hope dat het zo goed is.
 

Posted Wed 01 Jun 05 @ 5:49 pm
Ik hoop het met je mee.... :)

Het kan zijn dat met de laatste drivers voor de console het verholpen zal zijn, maar dat was idd wel een raar probleem

success nog
 

Posted Thu 02 Jun 05 @ 10:46 am
Het crossfader-probleem zal niet aan je usb-kabel liggen dat weet ik 99,99% zeker.

de usbkabel bestaat uit 6 aders, waarvan er slechts 4 gebruikt worden. 2 data-aders (data-in en data-out), 1 voedings-ader en 1 aarde. Als er een defect aan je usb kabel zou zijn, dan zou je console in het geheel niet werken.


dus als je aan je usbkabel zit, kan het toevallig lijken of dat er mee te maken heeft, maar het is echt niet zo.


ik denk dat een firmware upgrade (de eprom in je console flashen met een nieuwere versie) je probleem zal verhelpen.
 

Posted Thu 02 Jun 05 @ 2:33 pm
Ja dat probleem heb ik dus ook :(
 

Posted Fri 10 Jun 05 @ 8:01 pm
 

Posted Fri 10 Jun 05 @ 8:03 pm
Ik heb het ook op een andere pc geprobeert ook met de nieuwste drivers enzo maar daar werkt ie ook niet... Kan ik hem op sturen? om te laten maken? ik heb nog garantie namelijk...
 

Posted Sat 11 Jun 05 @ 9:32 am
Als hij op een andere pc ook niet werkt, dan ligt het zeker aan de hardware, dan kan je em terugzenden naar de winkel waar je hem kocht, of als deze ze niet terugnemen, vraag dan zeker het adres van Hercules (Belgie of Nederland) aan die winkel, daar kan je hem terugzenden.

Good luck....
 

Posted Sat 11 Jun 05 @ 1:45 pm
Oke bedankt ik ga het proberen want dat kreng was duur :P
 

Posted Fri 15 Jul 05 @ 2:39 pm
Ja idd......k heb der nu zelf ook een :x (en ALIENPRUTS -.- STUUR JE MIX ES OP!)

www.djmixing.nl.tt
 

Posted Fri 15 Jul 05 @ 5:40 pm


(Old topics and forums are automatically closed)