Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: voorbeluisteren op pc

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hallo,

ik weet dat ik eigenlijk een serienummer moet invullen om geholpen te worden, maar ik gebruik een trail versie van vdj.
ook weet ik dat er al veel topics zijn over dit onderwerp maar heb die allemaal doorzocht maar heb mijn antwoord niet kunnen vinden.

ik heb een pc met een realtek high definition audio geluidskaart.
en zoals ik al zei de trail versie van vdj.
ik wil graag kunnen voorbeluisteren op mn headphone terwijl het andere kanaal gwn over de boxen gaat, ik heb al een beetje zitten kloten met de instellingen, maar dan krijg ik of geluid over de helft van mijn boxen en op mn headphone of alleen geluid over mn headphone.
Ik heb een 5.1 set van logitech!

wie kan mij precies uitleggen hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?

Alvast bedankt ;)

Ciaoz
 

Posted Tue 23 Feb 10 @ 8:24 am
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Ook al heb je nog maar een trialversie....
Open VDJ en klik op \"config\" (ergens bovenin)
Je geluidskaart moet \"ongeveer\" als volgt worden ingesteld.


Succes ermee
 

Posted Tue 23 Feb 10 @ 8:33 am
heb m volgens jouw instellingen ingesteld maar hij doet t nog steeds niet goed
is het wel mogelijk om zonder mengpaneel of console voor te beluisteren ?

wilt u mij aub helpen zit egt al heel lang met dit probleem !
 

Posted Tue 23 Feb 10 @ 10:40 am
dikkeroberto wrote :
...................is het wel mogelijk om zonder mengpaneel of console voor te beluisteren ?


Ja, je kan gewoon zonder console of mengpaneel voorbeluisteren als je
a) je koptelefoon in de uitgang van je laptop/pc stopt
b) je een redelijke geluidskaart in een USB uitgang stopt waar je je speakers op aansluit.
c) zoals William al aangeeft, de "OUTPUT" zet je op "headphones"
d) dan de "SOUNDCARD" op "2 cards" ................ (niet op 4.1. !)

Dat móet lukken: b.v. Deck A hoor je door de speakers, Deck B kun je voorbeluisteren op je koptelefoon.

Mvg
Bob
 

Posted Tue 23 Feb 10 @ 4:42 pm
ik heb een 7,1 geluidskaart maar het voorbeluisteren lukt nog niet!
weet iemand de oplossing?

mvg
 

Posted Fri 05 Mar 10 @ 6:15 am
wat zijn je instellingen, welke controller gebruik je, en welke kabel heb je waar ingestopt?
als je de quick guide volgt kan er eigenlijk niets misgaan.
 

Posted Fri 05 Mar 10 @ 2:33 pm
ik heb een hercules MP3 DJ CONTROL E2.
heb mn stereo aangesloten op groen, en me koptelefoon op alles eigenlijk wel geprobeerd maar lukt maar niet.
en heb stereo + headphone rear output en geluidskaart 4,1
 

Posted Sun 07 Mar 10 @ 11:49 am
ok voor je verder gaat controleer het volgende,

werkt je koptelefoon wel. komt er hoe dan ook wel muziek uit
heb je een 4.1 geluidskaart.
controleer bij de geluidsopties van windows of 4.1 is geactiveerd.

in princiepe is de uitgang bij een 4.1 geluidskaart de voorspeakers groen, en de achterspeakers zwart.
de speakers die je gebruikt moeten in groen de koptelefoon in zwart.
die moet ook zo terugkomen in de instellingen van vdj.

succes
 

Posted Mon 08 Mar 10 @ 2:15 am
dikkeroberto wrote :
...................is het wel mogelijk om zonder mengpaneel of console voor te beluisteren ?

Ja, je kan gewoon zonder console of mengpaneel voorbeluisteren als je
a) je koptelefoon in de uitgang van je laptop/pc stopt
b) je een redelijke geluidskaart in een USB uitgang stopt waar je je speakers op aansluit.
c) zoals William al aangeeft, de "OUTPUT" zet je op "headphones"
d) dan de "SOUNDCARD" op "2 cards" ................ (niet op 4.1. !)

Dat móet lukken: b.v. Deck A hoor je door de speakers, Deck B kun je voorbeluisteren op je koptelefoon.

Mvg
Bob


sorry dat ik zo'n oud topic naar boven haal hoor, maar Martin heeft me hierop gewezen.

ik heb nu dus wel die overlapping in mn koptelefoon, maar ik hoor niks uit de luidsprekers..
 

Posted Mon 31 May 10 @ 3:12 am
Is' tie weer.....
Toch maar even je systeem omschrijven: wat voor PC, wat voor geluidskaart, welke VDJ-versie (niet het nummer, maar heb je hem bij en console gekregen of heb je de trial). We kunnen je anders echt onmogelijk een zinnig antwoord geven.
 

Posted Mon 31 May 10 @ 6:36 am
Hawdie,

Ik zit met zelfde probleem...
Heb me zo'n dj control steel aangeschaft mét VDJ (DJC 5 - Limited Edition)... had gelezen dat voorbeluisteren wel zou lukken met een minimum 4.1 geluidskaart maar alleen doet ie het bij mij niet...
Mijn speakers heb ik aangesloten via versterker naar de front van mijn interne geluidskaart, mijn headphones stak ik dan in de rear... maar dan kreeg ik daar geen geluid uit...

Even mijn specs op een rijtje:

interne geluidskaart: Realtek ALC888/1200 (7.1+2 Channel High Definition Audio Codec)
http://www.realtek.com.tw/products/productsView.aspx?Langid=1&PNid=24&PFid=28&Level=5&Conn=4&ProdID=135

Na wat geklooi zonder oplossing dan maar een externe geluidskaart aangeschaft (Trust C-5500P USB Sound - 5.1)
http://www.trust.com/products/product.aspx?artnr=14134

Daar opnieuw headphones in rear en speakers in front maar noppes... er komt enkel geluid uit de front (of ik daar nu de speakers of de headphones insteek...)
Ik heb de instellingen in VDJ aangepast naar 4.1 kaart en juist front en rear geselecteerd voor respectievelijk speakers en hp...

Nog steeds noppes...

Het enige dat een beetje werkt is dat ik mijn speakers aansluit op mijn interne geluidskaart, mijn headphones op de externe; beiden in de front en dan in de instellingen werk op 2 sound cards... dan werkt het maar is het geluid zo shit door mijn hp (kraakt) + heb ik een irritante delay op mijn interne kaart waardoor je ook niet echt vlot kan mixen...

Kan iemand me hier helpen? Of gooi ik maar meteen alles door de ruit naar buiten?
Waarom kan ik gewoon niet werken op mijn interne geluidskaart; die zou toch zeker voldoende moeten zijn...?

Grts,

Daan
 

Posted Mon 02 Aug 10 @ 3:06 pm
never mind... ondertussen gefixt...
 

Posted Tue 03 Aug 10 @ 7:13 am
als je nu ook nog even zegt wat je gedaan hebt om het te fizen, dan hebben anderen daar ook nog wat aan
 

Posted Wed 04 Aug 10 @ 5:25 am


(Old topics and forums are automatically closed)