Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Hercules Dj Control mp3 e2 / AANSLUITEN? - Page: 2

This part of topic is old and might contain outdated or incorrect information

hoi paw2010
over je error wordt hier iets gezegd

http://www.virtualdj.com/forums/80238/Virtual_DJ_Skins/_Invalid_skin_file_(error_line_0_in_the_xml)_.html

en op school draaien op een gedeelde computer lijkt me geen goed idee, ik zou een systeem nemen dat alleen als doel heeft vdj draaien, zeker als het op een feest is, anders is het vragen om problemen.

in princiepe zou je elke geluidskaart kunnen gebruiken, maar zoals ik al eerder heb gezegd, geluidskwaliteit is met goedkope kaartjes nu eenmaal minder.
 

Posted Mon 18 Jan 10 @ 4:02 am
TheDjLaHome userMember since 2010
Nozz86
Je moet output verandern met je cards je moet je stereo of wat aan de ene card en de koptelefoon aan de ander.
 

Posted Mon 01 Feb 10 @ 1:48 pm
Nozz86Home userMember since 2009
Ik heb alles binnen, en het werkt wat mij betreft prima. Het geluid via de Conceptronic USB adapter (koptelefoon) is minder diep dan via mijn speaker systeem (Logitech Z-5500 5.1 1000watt). Maar wat wil je voor dat geld. Ik zit alleen met 1 punt. Als ik een plaatje draai/mix en ik zit aan 1 van de toetsen van de Hercules, dan hoor ik een soort geroffel/ge-brom. Over mijn koptelefoon en over de master. hoe zit dit? is dit de kwal. van mijn geluidskaart op mijn laptop?

Cheers en fijn weekend!
 

Posted Sat 06 Feb 10 @ 7:38 am
Gewoon een USB headset/koptelefoon kopen en dan goed instellen bij config

Input: None
Output: Headphones
Sound card: 2 cards
Werkt prima

Ik heb ook de DJ Control Mp3 E2
Jammer is dat als je hem wilt recorden hij die opslaat in een wav. bestand je kan geen instellingen wijzigen.
Nu heb ik een converter die hem van wav. naar mp3. omzet.
Heeft er iemand anders meschien een oplossing?
 

Posted Sat 06 Feb 10 @ 7:45 am
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik geen idee heb of een LE-versie aan te passen is. Als je in VDJ (Pro) de tab "Record" aanklikt, zit er in het veld wat je dan ziet een knop "Config". Als je die dan weer aanklikt, verschijnt er een menu waarin je aan kunt geven in wat voor bestandsformaat je opname bewaard moet worden en waar. Keuze: .mp3 of .wav.
Nogmaals: of dat voor jou ook opgaat weet ik niet. Ik denk overigens dat de converter voor nu toch de beste oplossing is.
 

Posted Sat 06 Feb 10 @ 8:17 am
ik zou hoe dan ook recorden in wave, dan hoeft er geen "live" conversie plaats te vinden waardoor je pc meer resources overhoudt om stabiel te blijven werken.
 

Posted Sat 06 Feb 10 @ 4:26 pm
ik zou hoe dan ook recorden in wave, dan hoeft er geen "live" conversie plaats te vinden waardoor je pc meer resources overhoudt om stabiel te blijven werken.
--
Snapt het niet helemaal.
Maar ik wil graag wat ik opneem in mijn auto luisteren en dat gaat niet met wav. bestanden.
 

Posted Mon 08 Feb 10 @ 11:29 am
Dat kan haast niet waar zijn, ervan uitgaande dat je een CD-speler hebt. .WAV-bestanden laten zich perfect op een CD branden. (Op een normale audio-CD zijn de nummers namelijk al .WAV-files, al zie je ze zo niet).
Ik neem aan dat je ze op een USB-stick of SD-kaartje wil zetten. Dan kan dat idd problemen geven. Maar zoals eerder aangegeven, converteren van .WAV naar .MP3 is zo gebeurd.

En wat betreft het niet snappen, leg ik dat ook uit, daar zijn we voor :-D:
MP3 is een gecomprimeerd geluidsformaat. Je weet waarschijnlijk wel dat, afhankelijk van de kwaliteit, een .MP3-bestand ongeveer 1/6 tot 1/10 van de oorspronkelijke grootte heeft ten opzichte van een .WAV-bestand. Dat comprimeren gebeurt met een hoop gereken van je processor, en die rekenkracht gebruik je liever voor VDJ dan voor allerlei achtergrondprocessen. Daarom gaat opnemen in .WAV veel makkelijker voor je PC dan opnemen in .MP3.

Wat ik nou nog niet van je heb gehoord is, of je het instellingenmenu onder de tab "Record" nog hebt gevonden.....
 

Posted Mon 08 Feb 10 @ 11:36 am
hoi erik,

het zit zo, vdj gebruikt een bepaalde hoeveelheid van je cpu om goed stabiel te werken,
alles dat je doet om capaciteit van de cpu weg te halen zou kunnen zorgen voor kwalieteit van geluid of zelfs tot haperingen in de muziek.
als je tijdens het mixen direct wilt opnemen kan je dit het beste doen in wave formaat omdat dit bijna geen extra capaciteit van de cpu vergt.
direct opnemen in mp3 hout in dat er tijdens het mixen en opnemen ook een conversie moet worden gemaakt naar de mp3 compressie.
dit kost extra capaciteit van de cpu.
opnemen in wave heeft als enige nadeel dat je bestand maximaal 2gb groot kan zijn.
het voordeel is dat je maximale kwaliteit hebt.
na het mixen kan je het wave bestand heel makkelijk met diverse softwre omzetten naar mp3.
zoals martin al aangeeft kan je wave zo op cd zetten en afspelen in je auto, door het te branden als audio cd.
iedere cd speler kan dat lezen. je kan dan alleen maar 80 minuten muziek op een cd zetten.
als ik zelf een mix maak, neem ik die op in wave, na het mixen ga ik het wave bestand nabewerken en ga het ene grote bestand weer opdelen in kleinere bestanden, precies op de plek waar ik van het ene nummer over ga in het andere.
vervolgens brand ik de wave bestanden op een cd met de optie audio cd zonder tussenruimtes.
ik kan nu de mix luisteren zonder pauzes maar kan wel tussen nummers schakelen.
 

Posted Mon 08 Feb 10 @ 1:54 pm
Ok dat is duidelijk bedankt voor de info :)
Ja ik had mijn mix op een usb stick gezet maar niet gebrand. Maar nu convert ik hem gewoon van wav. naar mp3.

Wat ik nou nog niet van je heb gehoord is, of je het instellingenmenu onder de tab "Record" nog hebt gevonden.....
Nee helaas bij de versie die ik heb zit dat er niet bij. Maar dat maakt nu niet eigenlijk niet meer uit omdat het beter is als je hem in wav. opneemt zoals jullie zeggen. Als de mix klaar is convert ik hem gewoon naar mp3.

 

Posted Mon 08 Feb 10 @ 2:47 pm
 

Posted Tue 04 May 10 @ 2:34 pm
zo, jij gaat met geld smijten......

met deze kaart kan je of je speakers of je koptelefoon aansluiten, maar niet beide.

in princiepe is elke kaart goed, maar een beetje geluidskwalitiet of driver support lijkt me ook geen overbodige luxe
 

Posted Tue 04 May 10 @ 2:41 pm
Zou je me dan een goedkope kunnen tonen aub?
 

Posted Tue 04 May 10 @ 3:08 pm
................ de soundblasters van Creative zijn erg goed en je hebt een x-Fi Go! voor rond de 50 €.


http://www.creative.com
 

Posted Tue 04 May 10 @ 9:11 pm
En als ik nu gewoon bij die van 9 euro mn koptelefoon erin steek en mn speaker in mn laptop zelf???
Zou dat niet gaan? Ik ben namelijk helemaal geen professional...(:
Zou ik ook je emailadres kunnen krijgen waterreus voor als ik nog vragen zou hebben.... En het is helemaal niet om het te misbruiken ofzo... zo ben ik niet..

Alvast bedankt
 

Posted Wed 05 May 10 @ 5:24 am
ja hoor, dat gaat prima, je moet dan bij sound card de optie 2 cards aangeven, en dan instellen wat je in welke kaart hebt gestopt.
 

Posted Wed 05 May 10 @ 9:25 am
Bedankt, dan ga ik me die aanschaffen....
Waarom had ik dan eigenlijk zo een dure van 110 euro moeten kopen??
Ik doe het maar een beetje als hobby hoor :p

Maar heel fel bedankt, ook voor de snelle antwoorden, waterreus!
 

Posted Wed 05 May 10 @ 11:43 am
heeft te maken met veelzijdigheid, installatiegemak, geluidskwaliteit en duurzaamheid, maar als je daar weinig om geeft werkt jouw oplossing ook.


succes ermee
 

Posted Wed 05 May 10 @ 12:26 pm
Dag Waterreus,

Heb net mn geluidskaart en het werkt perfect voor mij...
Heel hard bedankt voor de hulp!!

Groetjes
 

Posted Tue 11 May 10 @ 12:35 pm
38%