Quick Sign In:  

Forum: Nordic Forum

Topic: Får ej högra kanalen att fungera på Hercules Dj Console RMX...

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Någon som har samma problem, har kört VDJ 5,2 under en tid tillsammans med Hercules Dj Console RMX och det har fungerat felfritt.

Men nu har jag bytt dator (till en bättre, ironiskt nog) och installerat om VDJ samt alla drivrutiner till mixerbordet. Men det är något som är fel då jag varken kan höra musiken från den högra kanalen i hörlurarna, får heller inte ut ljudet i högtalarna. Kanal 1 fungerar felfritt. Har laborerat lite med inställningarna under "config"-menyn men inte lyckats fixa problemet.

Det enda som jag har gjort annorlunda från förra installationen på den äldre datorn är att jag uppdaterade drivrutinerna till mixerbordet, kan problemet ligga där och i så fall, hur löser jag det? Tacksam för svar!!!

 

Posted Thu 18 Jun 09 @ 12:27 pm
Jag antar att du redan gjort det, men har du på senaste tiden provat den i den gamla laptopen?
 

Posted Thu 18 Jun 09 @ 6:08 pm
sussiPRO InfinityMember since 2008
Hm, letade just i forumet efter lösningen på ett snarlikt problem. Får nämligen inget ljud ut i ena kanalen på hörlurarna. Det "dog" plötsligt mitt under användning. Inge fel på hörlurarna och ljud kommer ur båda kanalerna i högtalarna. På konsollen är det samma problem med ljudet oavsett om jag ansluter hörlurarna till ingången på framsidan eller på ovansidan av konsollen.

Har en Hercules DJ Console RMX med VDJ v. 7.0.5 på Mac. Har uppdaterade drivrutiner på konsollen och har inte haft problem innan utan det uppkom nu. Nån som vet vad det kan vara och var jag kan vända mig för eventuell hårdvarusupport?

Och nej, jag har ingen hårdvarugaranti kvar på Herculeskonsollen....

Tacksam för hjälp
 

Posted Thu 03 Nov 11 @ 2:39 pm
JH444PRO InfinityMember since 2005
 

Posted Fri 18 Nov 11 @ 2:18 pm


(Old topics and forums are automatically closed)