Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: VDJ 5 is beschikbaar, lees dit eerst! - Page: 1

This part of topic is old and might contain outdated or incorrect information

VDJ versie 5 is beschikbaar voor de full version users.
Voordat je de nieuwe versie installeert:
- Zorg ervoor dat je je licentie nummer beschikbaar hebt, deze moet je invullen na de installatie
- Zorg ervoor dat je een backup maakt van je hele VDJ map
- Download de nieuwe versie, deze kun je vinden onder de "Dowload center" knop.
- Installeer VDJ 5
- Zorg ervoor dat je alle harde schijven (ook externe) aangesloten hebt, als je VDJ voor het eerst opstart. Bij de eerste keer opstarten wordt je huidige database omgezet naar het V5 formaat. Als je een schijf niet aangesloten hebt, gaat deze info net mee! Je oude v4.X database blijft tijdens deze upgrade ongeschonden op de originele plaats staan.
- Test en zorg ervoor dat je vertrouwd raakt met de nieuwe functionaliteit voordat je er live mee gaat draaien.

een paar notes.
- Voorheen was het zo dat je database in de installatie map stond. Dit is nu (mede voor Vista) niet meer zo. De centrale database staat nu in de documents and settings map. Hierin staat alle info van de harde schijven van je pc en van cds. Usb en firewire schijven krijgen in de root een eigen database. Hierdoor zijn deze nu plug and play geworden
- Kijk ook even bij de instellingen voor de browser. Hier kun je instellen of en hoe je id3 tags en covers wilt gebruiken.
- Wil je de upgrade van de database opnieuw doen. Zorg ervoor dat je 4.x database in de c:\\program files\VirtualDJ staat. Sluit VDJ af, Gooi de database in C:\\Documents and Settings weg en ook degene in de root van je usb / firewire schijven. Start VDJ op.

Veel plezier met de nieuwe versie
Ewout
 

Posted Sun 19 Aug 07 @ 1:59 pm
is 5.0 een update of is het een nieuwe versie. Want het is maar 10 mb
 

Posted Sun 19 Aug 07 @ 5:00 pm
Het kan zowel als update en als een verse installatie.
Reden dat deze kleiner is kan o.a. zijn, het weglaten van demo samples e.d.
Werkt prima bij mij als schone installatie.

 

Posted Sun 19 Aug 07 @ 7:04 pm
werkt hier ook perfect met mijn timecode plaatjes. Reageert snel en de sound kwaliteit is precies beter vind ik.

 

Posted Sun 19 Aug 07 @ 7:19 pm
heb het geinstaleerd op win xp om uit te testen, maar virtuele mappen niks meer van te zien, local database om snel een nummer te vinden staat er niet maar op, wat toch zeer makkelijk was ...... ik heb op dit moment mijn bedenkingen??????????????
 

Posted Sun 19 Aug 07 @ 7:36 pm
Dat is bij mij ook verdewenen

Alle info is er nog maar de Database staat niet meer in de lijst :(
 

Posted Sun 19 Aug 07 @ 7:52 pm
@Solaris, de tijdcode engine is helemaal opnieuw gemaakt en werkt nu beter en met een betere geluidskwaliteit. Wat bedoel je met de database staat niet meer in de lijst?

De local database, zoals die in 4.3 zit heb je niet meer nodig. Als je in iedere willekeurige folder gaat zoeken, zul je eerst de resultaten uit die folder zien, dan een lijn en dan alle resultaten uit de hele database (zoals vroeger als je zocht in de local database). Hierdoor is de functie recurse eigenlijk ook niet meer nodig, hoewel deze er nog wel inzit.
Ewout
 

Posted Sun 19 Aug 07 @ 9:13 pm
@albertloos, de virtuele mappen zouden mee moeten worden genomen in de database upgrade. Heb je dit gedaan volgens het plan uit mijn eerste post in deze thread?
Ewout
 

Posted Sun 19 Aug 07 @ 9:15 pm
ik wil gewoon die shortcut naar de local database in die lijst, me al mijn muziek in. Waar is die naar toe ?
 

Posted Sun 19 Aug 07 @ 9:16 pm
Hehe, eindeljik :P
Maar de website zit ook in een nieuwe jas, daarom duurde het even voordat ie gereleased werd =)

Ik heb 'm geinstalleerd, en kreeg al direct een protection error bij het opstarten :|
Bleek gewoon dat je het als administrator moest starten en dan je serienummer invullen ;)

Alleen jammer dat we morgen op vakantie gaan, heb ik geen tijd om het uitvoerig te testen :(
 

Posted Sun 19 Aug 07 @ 9:28 pm
Zorg ervoor dat je een backup maakt van je hele VDJ map??? als je dat doet moet je deze dan na de install van vdj 5.0 terug zetten ??
albert
 

Posted Sun 19 Aug 07 @ 9:38 pm
Ik denk het niet, het is enkel in geval van nood denk ik.
In de map waar VDJ geinstalleerd staat, bevinden zich nu geen mappen meer...

P.S.: ik krijg nog steeds de protection error, heb nu maar ticket aangemaakt...
 

Posted Sun 19 Aug 07 @ 9:41 pm
@Solaris, zoals ik hierboven reeds schreef, de local database is er niet meer. Deze is nu altijd beschikbaar. In eerste instantie moet je hier misschien aan wennen. Maar ik heb al ondervonden dat het veel makkelijker werkt. Normaal stond je in een folder, wilde je in de hele database zoeken moest je eerst helemaal naar boven scrollen, local database selecteren, dan zoeken en daarna weer naar onder scrollen om weer een folder te browsen.

@All, de backup is alleen voor "je weet maar nooit". Als er iets mis gaat of wat ook is het altijd beter om een kopie achter de hand te hebben.
Ewout
 

Posted Sun 19 Aug 07 @ 9:47 pm
@van erum, heb je vdj geinstalleerd met een account dat admin rechten heeft? en gebruik je dit account ook als je vdj opstart?
Ewout
 

Posted Sun 19 Aug 07 @ 9:50 pm
Geinstalleerd met een admin account(voor de zekerheid), en kan 'm alleen met dat account opstarten.

Gelukkig dat we Ewout hebben als VIP member, dan hebben we tenminste iemand die er al mee gewerkt heeft :P
 

Posted Sun 19 Aug 07 @ 9:56 pm
wat is me dat, ik heb alles eraf gegooid en eerst de vdj 4.3 geinstalleerd en dan de 5.0 , alles staat erop ook de virtuele mappen ik dacht alles ok nu. maaaaaaaar bij het opstarten van vdj kreeg ik melding , C is corrupted en m is corrupted dan vraagt vdj ga naar browser en fix C en M als je dat doet zijn de virtuele mappen weg ....
 

Posted Sun 19 Aug 07 @ 9:57 pm
Misschien ook even melden dat de handleiding hier te vinden is als er iets niet duidelijk is :)
 

Posted Sun 19 Aug 07 @ 10:11 pm
kem het al gevonde woot woot zalig en easy. Nu moek niks meer weten

bedankt mannekes _O_

greatz
 

Posted Sun 19 Aug 07 @ 10:13 pm
handleiding in het nederlands zou pas handig zijn.. da zou pas een update zijn.....
 

Posted Sun 19 Aug 07 @ 10:16 pm
@Solaris, ik dacht dat ik superstom was ;-). Het is heel simpel, je gaat in de zoekbalk staan en tikt in wat je zoekt. VDJ zoekt nu door al je files heen. Heb je een folder geselecteerd, bijvoorbeeld d:\\muziek\\90s dan zie je alle nummers die in deze map staan. Tik je nu wat in, bijvoorbeeld "michael", dan zie je eerst alle nummers met deze term die in de geselecteerde map staan (dus de eerder als voorbeeld genoemde 90s map), dan zie je een lijn, daarna alle nummers met de term, maar dan in de hele bibliotheek.

@Albert,
De uninstall was niet nodig en stond ook niet in mijn stappen plan in de eerste post. Daarom stond er dus ook lees dit eerst. Nu zal je de hele boel moeten herstellen. Ga als volgt te werk, houdt de volgorde aan en sla geen stappen over:
- Sluit vdj af
- Kijk in je "mijn documenten" folder in de sub folder VirtualDJ en verwijder hier de database file
- Heb je externe harde schijven (usb, firewire, usb sticks), kijk hier in de root folder (dus bijvoorbeeld g:\\) en gooi ook hier de database file weg
- Zorg ervoor dat je originele 4.3 database file neerzet op c:\\program files\\VirtualDJ (Hiervoor was dus die backup)
- Start nu vdj op, de V5 databases zullen opnieuw aangemaakt worden
Ewout
 

Posted Sun 19 Aug 07 @ 10:17 pm
43%