Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Koptelefoon Dj Control. - Page: 2

This part of topic is old and might contain outdated or incorrect information

hallo, ik heb de hercules dj control mp3 gekocht en zit met een probleem ik wil een liedje draaien over deck a (geluid uit speakers) en Deck b (over de koptelefoon) als ik de koptelefoon in mijn speakerset duw gaat het geluid uit.

ik heb virtual dj pro en heb voor op mijn pc 2 aansluitingen groen en rood en achter 6 aansluitingen
hier foto achterkant: http://img717.imageshack.us/img717/8714/foto0059o.jpg
hier foto voorkant: http://img202.imageshack.us/img202/2285/foto0060z.jpg

hoe stel ik virtual dj in en waar moet ik mijn koptelefoon aansluiten.

bvd.

[EDIT] de serial zegt dat ik dj control mk2 heb maar ik heb dj control mp3 gekocht is dat hetzelfde?
 

Posted Tue 30 Mar 10 @ 10:02 am
robinkla wrote :

[EDIT] de serial zegt dat ik dj control mk2 heb maar ik heb dj control mp3 gekocht is dat hetzelfde?


hoi , je serial zegt in ieder geval niet dat je de pro versie gebruikt,zoals je aangeeft, vul je serie nummer in bij je profiel, zodat er pro komt te staan
 

Posted Tue 30 Mar 10 @ 10:14 am

[EDIT] de serial zegt dat ik dj control mk2 heb maar ik heb dj control mp3 gekocht is dat hetzelfde?

hoi , je serial zegt in ieder geval niet dat je de pro versie gebruikt,zoals je aangeeft, vul je serie nummer in bij je profiel, zodat er pro komt te staan

ik heb de versie van de cd geinstalleert maar ik gebruik pro trial. Ik heb de serial opnieuw ingevult en er staat key code already registred. want ik had die al eens geregistreert
 

Posted Tue 30 Mar 10 @ 10:37 am
Voor wat betreft je serial: Als je kijkt op de site van hercules (technical support, downloads, drivers) zie je dat de driver voor jouw kaart dezelfde is als die van de MK2. Ze zijn weliswaar niet hetzelfde maar gebruiken dezelfde "techniek" en dus ook een VDJ-pakket dat voor beide consoles bruikbaar is. Ik gok nu dat Hercules alles onder dezelfde noemer heeft gegooid en dat daarom de verkeerde console staat afgebeeld.

Je hoeft overigens niet alles te kopieren en/of te herhalen. Het is meer werk voor jou en er komen echt alleen maar ongelofelijk slimme mensen hier, dus we snappen het toch wel...... ;-D
 

Posted Tue 30 Mar 10 @ 11:55 am
ok, bedankt ik hoor niet tussen die slimme mensen haha:p. maar kunt u me helpen met mijn probleem?
 

Posted Tue 30 Mar 10 @ 12:06 pm
Je komt hier, je gebruikt VDJ, dus je bent goed op weg..... :)
Met je hoofdtelefoon kan ik je proberen te helpen: Ik heb lang geleden zo'n ding gehad en moet het dus op m'n geheugen doen. Hercules heeft geen handleiding meer op de site staan. De servers werden zeker te duur......)
Wat ik zeker weet is dat je koptelefoon aan de voorkant van je console zit. Volgens mij zit de volumeregeling (een draaiknop) er vlak naast. Ik heb hem nooit met VDJ gebruikt, dus de instellingen laat ik even aan een ander over, evenals de selectie van het deck dat je af wilt luisteren.
Ik weet het gewoon niet meer......
 

Posted Tue 30 Mar 10 @ 12:27 pm
oh, ok ik heb namelijk de hercules dj control mp3 en die heeft geen knoppen aan de voorkant;) ik zal dus moeten wachten op iemand anders. toch bedankt;)
 

Posted Tue 30 Mar 10 @ 12:29 pm
Ben toch nog even aan het zoeken: heeft je console wel een geluidskaart ingebouwd? (zitten er, behalve de USB-kabel) nog meer aansluitingen aan de achterkant van het apparaat?

[EDIT] Laat maar. Nee, dus.
Dit is dus weer zo'n berucht instellingsprobleem. Ik ga wel even zoeken (moet al iets van op de site te vinden zijn). Mocht iemand anders een oplossing hebben: Graag!!
 

Posted Tue 30 Mar 10 @ 12:34 pm
heb ik een 6.1 geluids kaart? want je hebt een 4.1 nodig heb ik gelezen ergens voor monitoring.
 

Posted Tue 30 Mar 10 @ 12:44 pm
de controller die jij hebt gekocht heeft geen ingebouwde geluidskaart,
je zal dus de geluidskaart van de computer moeten gebruiken.
de computer moet een geluidskaart bezitten met minimaal 2 stereouitgangen, of terwijl minimaal 4 kanalen.
de meeste geluidskaarten die meerkanaalszijn hebben ook een apart subwoofer kanaal.
omdat een sunwoofer geen volwaardige speakers is vanwege het frequentiebereik wordt deze aangegeven als .1
een 4.1 geluidskaart heeft dus 4 volwaardige uitgangen en 1 subwoofer uitgang.
om vdj te gebruiken met je controller hoef je eigenlijk niets in te stellen over de controller zelf. de audio komt immers uit de geluidskaart van de pc.
je hebt minimaal 4 kanalen nodig, maar als je er meer hebt maakt dat niet uit, daar doe je gewoon niets mee.

Dus als volgt:
installeer de meest recente driver van je controller voor de besturing van de knoppen.
stop je speakers in de uitgang van je geluidskaart(voorkanalen). stop de koptelefoon in de uitgang van de geluidskaart (Achterkanalen).
start vdj en zorg dat je instellingen staan zoals hieronder ( config/sound setup)
selecteer bij de geluidskaart natuurlijk de geluidskaart die jij zelf gebruikt.

als je de koptelefoon in de voorkanalen hebt gedaan en de speakers in de achterkanalen dan moet je dat aangeven bij output op deze manier

ga nu naar mappers ( in config)
als dit niet al automatisch goed staat, selecteer dan jouw controller uit de lijst met ondersteunde apparaten.
ga nu naar performance ( in config)
je ziet hier een schuifbalk. afhankelijk van de snelheid van de pc en de kwaliteit van de geluidskaart kan je hier in schuiven tussen prestatie of kwaliteit. zet de schuif maximaal naar kwalitiet, werkt vdj dan niet goed (krakend geluid, stotterend beeld) ga dan langzaam terug richting prestatie tot alles goed werkt.
zorg dat je overal op APPLY klik waar nodig.

klaar.
 

Posted Wed 31 Mar 10 @ 6:47 am
oh ja,

en je hebt waarschijnlijk een 7.1 geluidskaart,

gebruik de groene en de zwarte aansluiting zoals in het plaatje hierboven staat

succes
 

Posted Wed 31 Mar 10 @ 7:05 am
ok heel erg bedankt. maar moet ik de koptelefoon achterin de pc in de zwarte uitgang steken en aan de voorkant luidsprekers in groene steken?
want als ik nu op de koptelefoon knop duw dan hoor ik deck b liedje samen met deck a over de speakers maar het hoort in de koptelefoon.

en bij sound setup in virtual dj bij sound card moet ik dan primair geluidsstuurprogramma kiezen? of 2 speakers high definition audio
 

Posted Wed 31 Mar 10 @ 9:06 am
iemand een idee?
 

Posted Wed 31 Mar 10 @ 12:49 pm
iemand een idee?

[EDIT] ik heb na 2 dagen geen antwoord is dit normaal?
 

Posted Thu 01 Apr 10 @ 10:25 am
a) het is pas één dag
b) het is zeker normaal dat iemand die dagen lang met je bezig is, op een gegeven moment wel wat anderste doen heeft...................
 

Posted Thu 01 Apr 10 @ 12:05 pm
robinkla wrote :
........... moet ik de koptelefoon achterin de pc in de zwarte uitgang steken en aan de voorkant luidsprekers in groene steken?
want als ik nu op de koptelefoon knop duw dan hoor ik deck b liedje samen met deck a over de speakers maar het hoort in de koptelefoon.


Als je dit zelf terugleest, heb je dan niet zelf eigenlijk het antwoord al gevonden?
Je kunt het gewoon uitproberen. Net zolang stekkertjes wisselen en uitproberen totdat het werkt. Er is nog nooit een koptelefoon kapot gegaan omdat'ie in de microfooningang zat, en het uitgangssignaal van de geluidskaart is nergens te hoog op iets op te blazen (tenzij je gaat beginnen met de speakers vol gas.....)
 

Posted Thu 01 Apr 10 @ 12:17 pm
1. sorry voor mijn ongeduld ik wil dit heel graag
2. ik heb vandaag en gister echt alle uitgangen geprobeert. maar ik hoor alleen maar 1 ding bijv koptelefoon of helemaal niks:(
 

Posted Thu 01 Apr 10 @ 12:24 pm
Ik denk zomaar dat je niet de goede speakerset-up hebt geïnstalleerd. Als je alleen het primaire geluidsstuurprogramma en de High Definition Audio dan worden er maar 2 speakers (lees: 1 uitgang) gezien en aangestuurd. Een tweede optie is, dat niet alle uitgangen geactiveerd staan (voor zover mogelijk).
Rechts onder in de system tray (waar ook je klok in staat) staat de afbeelding van een speakertje. Als je daar met je rechter muisknop op klikt, krijg je (als het goed is) 2 opties: Open volume control (ik heb dus een engelstalige Windows) en Adjust Audio Properties (wordt iets van Wijzig instellingen)
Op het veld wat dan verschijnt kijk je bij het eerste tabblad (volume). Onderin staat de afbeelding van 2 luidsprekers en een grote knop ernaast met iets van Geavanceerd of Uitgebreid. Als je daarop klikt, kom je in een veld waarbij je kunt aangeven wat voor speakerconfiguratie je hebt. Ik denk dat hij nu op Stereo Speakers staat. Trek het Pull-down menu naar beneden en kies daar voor 7.1 home theater.
Opslaan, afsluiten en VDJ opstarten. Dan nog maar eens gaan kijken of je de instellingen goed kunt krijgen.
 

Posted Thu 01 Apr 10 @ 12:47 pm
hallo, ik heb windows 7 ik vermoed dat jij windows xp hebt maar ik heb mijn geluidskaart op 7.1 gekregen en het werkt:D:D heel erg bedankt hiervoor.
 

Posted Thu 01 Apr 10 @ 1:02 pm
Ik heb idd XP.

Hè, hè, wat een bevalling........

Succes met spelen!
 

Posted Thu 01 Apr 10 @ 1:04 pm
75%