Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: VDJ klinkt vals icm Nexus2 - Page: 2
Zonder antwoord te geven op de vragen van ADION valt er weinig te helpen, vrees ik.
 

Posted Wed 20 Oct 21 @ 8:02 am
RiessiePRO InfinityMember since 2009
De settings zijn de standaard settings zoals ze met VDJ8 en VDJ2020 prima gewerkt hebben.

Asio settings zijn van minimaal naar maximaal aangepast (buffer etc), zonder resultaat.

Drivers zijn verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, zonder resultaat

Mathengine op idle gezet, zonder resultaat

Hyperboost in bios uitgezet, zonder resultaat.

Dat is al eerder gezegd door mij en anderen toch?
 

Posted Wed 20 Oct 21 @ 8:39 am
stevoqxPRO InfinityMember since 2011
Denon MC3000, heb het ook! Klank is onstabiel maar wat me ook opviel is dat de waveform ook in schokjes beweegt. b6677
 

Posted Sat 30 Oct 21 @ 7:19 pm
RiessiePRO InfinityMember since 2009
Helaas, nog steeds geen oplossing....
 

Posted Fri 05 Nov 21 @ 7:44 am
AdionPRO InfinityCTOMember since 2006
 

Posted Fri 05 Nov 21 @ 7:46 am
Heb het met meerdere laptops geprobeerd. en op alle klinkt het vals. zal dus ook niet aan windows liggen.
Er zit ergens in Virtual Dj een fout.
 

Posted Mon 13 Dec 21 @ 9:23 am
RiessiePRO InfinityMember since 2009
Hier inmiddels ook op meerdere laptops geprobeerd. van een I3 tot een hele dikke I7.
De fout zit in VDJ.

Ik begin meer en meer aan Rekordbox te wennen en als VDJ geen oplossing biedt, dan stap ik definitief over.
 

Posted Mon 13 Dec 21 @ 1:03 pm
Hallo Riessie,

Ik heb hetzelfde probleem, ik ben blij dat ik niet alleen ben. Maar aan de reacties te zien, zijn we precies een unicum.

Ik gebruik een Macbook pro, en als ik op CDJ-2000Nexus(1) draai, is er geen enkel probleem! Perfecte klank!
Maar zodra ik CDJ-2000Nexus2's koppel en gebruik is het geluid rampzalig! Ik heb hier ook opnames van, en net hetzelfde als op jouw filmpje.

Ik had ook graag een oplossing gezien! Alle instellingen op mac staan juist en werken op alle andere toestellen (ik heb 2x Denon DN-HC4500 controllers liggen en die werken ook perfect zoals de andere CDJ modellen).

Het kan toch niet dat enkel voor die Nexus2 spelers alle instellingen moeten omgegooid worden?? Dat er drivers moeten geïnstalleerd worden, aanpassingen op de computer, enz enz...
Dat zou net zoals bij alle andere toestellen gewoon moeten werken toch?

Experten van VirtualDj, laat jullie hier eens horen aub. Alvast dank!
 

Posted Tue 14 Dec 21 @ 12:05 pm
AdionPRO InfinityCTOMember since 2006
Is het enkel met 2 cdj's of ook als er slechts 1 is aangesloten?
 

Posted Thu 16 Dec 21 @ 9:58 am
Hallo Adion,
Bedankt voor de reply.

Maar ik denk dat er geen enkele dj ter wereld is die op 1 cdj kan draaien. Dus waarom zou dat relevant zijn in dit verhaal?
In mijn geval was het elke keer met 2 cdj's.
Dat zou trouwens toch geen verschil mogen geven of er 1, 2, 3 of 4 spelers aanhangen? Het zou allemaal moeten werken.

Alle mediacontrollers in mijn ervaringen buiten CDJ-2000nexus2 is plug&play inclusief supergoed geluid, waarom dan enkel bij deze toestellen deze problematiek? Ligt dan toch puur aan de software niet?

En ik heb in de anderstalige forums hier gekeken, dezelfde problematiek van de Nexus2's komt daar ook terug.
Dus we zijn zeker niet alleen.

Vriendelijke groeten,
Steve
 

Posted Thu 16 Dec 21 @ 11:22 am
is er al een oplossing ?? we beginnen straks weer met draaien :)
 

Posted Sat 26 Feb 22 @ 9:51 am
RiessiePRO InfinityMember since 2009
Afgelopen zaterdag had ik een klus voor een 1500 mensen.
Nieuwe update gedraaid van VDJ en vol goede hoop die kant op.

Eerste plaat, zo vals als een kanariepiet die na 2 jaar lockdown weer moest tjilpen ;-)

Gelukkig had ik een USB die ik klaar had gemaakt in Rekordbox mee.
Daar de middag op gedraaid.

Het is dood en doodzonde, maar ik hoor steeds meer mensen over dit probleem in VDJ en het lijkt erop dat men er weinig aan (wil) doen.
 

Posted Tue 01 Mar 22 @ 10:52 am
Ik kan dit ook niet begrijpen.
VDJ is compatibel met bijna alles op de markt, met zeer veel tevreden gebruikers.
Maar het kan toch niet dat de software niet (deftig) werkt met de “Industry standard” pioneer nexus2 spelers?

Ik zou graag de reacties horen van CDJ-3000 gebruikers. Werkt daar alles naar behoren of hebben die gebruikers dezelfde problematiek zoals bij de Nexus 2 spelers?

Het is heel raar dat hier geen betere opvolging van is.

Als VDJ zich wil profileren als een software dat perfect is voor basic bedroom dj’s, tot pro dj’s op events en in de discotheek kan het toch niet dat Pioneer CDJ’s niet meer aandacht krijgen als VDJ high end controllers.

Ik hoop ook spoedig op een oplossing hiervoor. Onze sector is opnieuw tot leven aan het komen, dus hebben we ons materiaal en software op hun best nodig nu.
 

Posted Tue 08 Mar 22 @ 9:03 pm
AdionPRO InfinityCTOMember since 2006
We hebben zowel dw cdj2000nxs2 als de cdj3000 op verschillende systemen, zowel mac als windows getest en het probleem nog niet kunnen reproduceren. Op onze systemen werken ze zonder problemen.

Als iemand hier de spelers thuis heeft en verder wil helpen om het probleem te isoleren hoor ik het graag
 

Posted Wed 09 Mar 22 @ 4:34 am
RiessiePRO InfinityMember since 2009
Dat kan ik wel regelen Adion
 

Posted Sun 20 Mar 22 @ 8:57 am
AdionPRO InfinityCTOMember since 2006
Een aantal dingen om te testen:
-Probeer met slechts 1 CDJ aangesloten of het probleem nog steeds voorkomt
-Selecteer in de opties bij Mapping elke CDJ, zoek JOGWHEEL in de lijst, en vervang de standaard mapping van 'speedwheel' naar 'nothing'
De jog wheels zullen dan uiteraard niet werken, maar dit om te testen of deze misschien vreemde informatie naar de computer sturen. (uiteraard kan je na de test weer 'factory default' als mapper kiezen)
-Probeer bij audio setup niet de cdj te gebruiken maar de interne geluidskaart
Neem misschien ook een screenshot van de audio setup op het moment dat het probleem zich voor doet.
-Probeer bij audio setup of het verschil maakt om de Pioneer ASIO driver te gebruiken, of de WASAPI driver
 

Posted Sun 20 Mar 22 @ 10:05 am
is er al een update vanuit VDJ ??? het probleem is er helaas nogsteeds,,,,, heb NXS2 liggen maar moet met de NXS op pad nu....balen
 

Posted Fri 25 Mar 22 @ 6:43 pm
RiessiePRO InfinityMember since 2009
@Adion.

Ik heb dit weekend op een feest gedraaid waar 2x Nexus 1 en 2x Nexus 2 stonden.
Bovengenoemde heb ik getest op de Nexus 2 en het blijft gewoon vals.

Omgeprikt naar de Nexus 1 en het werkt direct!
Er is echt iets aan de hand met VDJ icm de Nexus 2.

Ps. dit probleem is ontstaan na de update van VDJ8.x naar VDJ2020/2021
 

Posted Mon 25 Apr 22 @ 6:54 am
RiessiePRO InfinityMember since 2009
Helaas weinig reactie.
 

Posted Sat 14 May 22 @ 1:41 pm
AdionPRO InfinityCTOMember since 2006
Mijn reactie staat hierboven, maar daarop helaas ook nog weinig reactie...
 

Posted Sat 14 May 22 @ 2:56 pm
85%