Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: de grote aldi aanbieding dj controller - Page: 2

This part of topic is old and might contain outdated or incorrect information

dat inderdaad het enige dat nog echt interessant is, werkt hij op asio drivers
 

Posted Fri 01 Jul 11 @ 3:05 pm
Ik heb hem werkend op asio drivers geen probleem!
 

Posted Fri 01 Jul 11 @ 3:38 pm
ben nu met 2 laptops bezig geweest, het zal wle aan mij liggen

heb de snelstart pdf gelezen, morgen weer een nieuwe dag
 

Posted Fri 01 Jul 11 @ 4:04 pm
@pasbeer wat krijg je niet voor elkaar
 

Posted Fri 01 Jul 11 @ 4:15 pm
ik zit te knoeien met het geluid, dan wel en dan valt het geluid uit.

heb de aanwijzing van Waterreus opgevolgd, met bovenstaand resultaat

en ben een leek op dit gebied, maar ik heb alleen af en toe de draaiers en de pauze/cue en speelknop welke werken op de contoller in combi met de laptop. lichtjes branden verder wel, maar ik ziie geen reactie op de laptop


maar morgen weer een frissse kop, wie weet

 

Posted Fri 01 Jul 11 @ 4:35 pm
Klinkt als een klassiekertje: Heb je eerst de USB-drivers van de CD geladen voordat je het apparaat hebt aangesloten op de PC?
 

Posted Fri 01 Jul 11 @ 5:52 pm
Goedemorgen allen

heb zojuist systeemherstel gedaan, register ff geschoond en ben op nieuwe begonnen

1 schuif op adapter gezet
2 de controller via usb aangesloten op laptop, allemaal V-tjes, dus goed
3 lichtjes gaan branden op de controller
4 installcd voor V-dj er in en geinstalleerd
5 opstart incl serial
6 open V-dj
7 doe de koptelefoon in de controller, muziek aan en na 4 minuten krijg ik een dof geluid in de koptelefoon, ook een 2e koptelefoon heeft dan het zelfde doffe geluid.


tevens heeft het geen effect als ik aan de controller knoppen draai, de schuifje doen ook niets

wat gat er dus niet goed
 

Posted Sat 02 Jul 11 @ 1:42 am
Je moet de schuif op USB zetten als je de controller via usb heb aangesloten de adapter heb je dan helemaal niet nodig. De console word gevoed door de usb kabel, staat ook in de gebruiksaanwijzing, hoop voor je dat hij nu niet door gebrand is.

Welk besturings systeem gebruik je pasbeer.

Ik zelf heb windows 7 64 bit en het werkte hier meteen.
Probeer ook eens een andere USB poort.

Misschien is de controller niet goed, aangezien je aangeeft dat hij niet werkt op 2 laptops. Je kan ook terug gaan naar de winkel en omruilen doen ze niet moeilijk over.
 

Posted Sat 02 Jul 11 @ 1:48 am
Richard,
gisteren op usb gezet, werkte toen niet, nu in eens wel. nu allleen het probleem dat de schuifjes en knoppen nog niet werken. de Decks werken ook weer goed

buttons geven licht, knipperen op ritme zit er nog ergens een verborgen aan/uit knop? :)

ik werk met Win 7 , 64 bit, het zelfde dus

samplers werken ook , alleen de draaiknop volume niet, misschien toch de geluidkaart?

samplers geluid werkt wel via de laptop, niet op de controller
 

Posted Sat 02 Jul 11 @ 2:13 am
Hey jongens! Het is echt een top ding! alleen ik weet nog niet hoe je muziek op het andere deck hoort via je koptelefoon terwijl de muziek gewoon doorspeelt.......
 

Posted Sat 02 Jul 11 @ 2:25 am
heb hem ook aangeschafd, leuk beginners dingetje en kan er al aardig mee overweg, alleen hoe stel ik alles bij virtual dj in? Ze zeggen dat je via koptelefoon kan luisteren, als ik die erin plug hoor ik niks? Weet me god niet welke instellingen ik moet doen. Heb wel ASIO Drivers.. misschien daar iets mee doen?
 

Posted Sat 02 Jul 11 @ 2:46 am
hey critcial control! ik heb hem ook net gekocht vanochtend,
input:none
output: headphones ---> master uitgang 1/ headphones uitgang 2.
En, ik zou ook niet weten hoe je het ene lied hoort op deck B en dat het gewoon doorspeelt op deck A....
Hopelijk krijgen we snel een antwoord.
Ohja! nog 2 vraagjes, Kan ik netsearch gebruiken met de licentie die ik nu heb? En hoe krijg je een scratch geluid zonder dat ie stopt met spelen, dus ik bedoel heel even scratch en dan meteen door speelt.
 

Posted Sat 02 Jul 11 @ 2:53 am
Mijn enigste vraag is, ik krijg dat ding wel aan de praat op me speakers, en ook wel gewoon in me hoofdtelefoon en op me speakers, maar hoe moet ik alleen op me hoofdtelefoon voorluisteren en dat op de speakers gewoon me deck word afgespeeld?
 

Posted Sat 02 Jul 11 @ 3:26 am
Heb deze controller vanochtend ook bij de Aldi gehaald. Heb alleen een GROOT probleem:

Heb de laatste versie van virtual DJ gedownload die bij m'n licentie hoort die je bij dit pakket krijgt: install_virtualdj_le_v6.1.2
Volgens handleiding aangesloten, drivers worden automatisch geïnstalleerd (standaard windows).
Vervolgens VDJ opstarten:

"The controller has not been detected.
Please plug in the controller and start VirtualDJ again."

Dit gebeurt op een HP Pavilion DV6-3180 laptop. Op m'n desktop heb ik dit probleem niet met deze DJ controller.
Beide systemen draaien Win 7 64bits

Met onderstaande driver lijkt het soort van te werken, maar krijg ik errors over directX sound.
DENON DJ ASIO: http://www.rjshop.nl/Asio-Driver-V210-voor-Windows-7-64-Bit/nl/news/269/?NieuwsGroepID=3

Heb ergens anders gelezen dat er mogelijk problemen zijn met een logitech webcam, helaas heb ik die niet en de fix daarvoor hielp ook niet.

Kan iemand me hier verder mee helpen?
 

Posted Sat 02 Jul 11 @ 5:52 am
Ik heb hem ook vanochtend bij de Aldi gehaald. Kan iemand mij vertellen waar ik mijn versterkte surround speakers aan moet sluiten?
Op de hoofdtelefoonuitgang sowieso ziet want die is al versterkt en blaas ik m'n speakerset op.
Heb een poging gewaagd om met een verloop van cinch aansluiting Master naar 3,5 inch stereo connector mijn speakerset aan te sluiten, maar nu krijg ik helemaal geen geluid uit mijn speakers.
Als ik mijn hoofdtelefoon op de headphones uitgang aansluit krijg ik muziek te horen welke flink overstemd klinkt. (héél hoog schel geluid zonder bass)

Heeft iemand dit probleem ook of heeft iemand de oplossing voor dit probleem?

De handleiding is t.o.v. de vele mogelijkheden van aansluiten en functies érg onhandig en sumier.

Alvast bedankt voor jullie reacties !!!

Mvrgr. Mark

 

Posted Sat 02 Jul 11 @ 7:03 am
@richard66 is er een mapping beschikbaar (link naar TSI? ) . Of heb je deze zelf gemapped.
In OSX werk VDJ prima maar in de landbouwmachine krijg ik hem niet aan de gang.

Verder leuk apparaat!
 

Posted Sat 02 Jul 11 @ 7:11 am
hemelsLE userMember since 2011
aldi ding gehaalt, maar euh waar vind ik de serrienummers ?

update nevermind found it
 

Posted Sat 02 Jul 11 @ 7:54 am
Ik zit met een soortgelijk probleem als dat van jaronaz.

Vanochtend het mengpaneel aangeschaft en aangesloten. VDJ geinstalleerd en deze startte zonder problemen op. Een beetje zitten klooien met de geluidskaart instellingen (is me overigens niet gelukt om alles werkend te krijgen zoals ik wil) en op een gegeven moment viel het geluid weg. Toen ik het programma opnieuw opstartte kreeg ik de melding "Error in the sound driver (DirectX/WDM)" en daarna ook die "The controller has not been detected. Please plug in the controller and start VirtualDJ again."

Drivers verwijderen en opnieuw installeren, VDJ verwijderen en opnieuw (nieuwste versie) installeren... Niks lijkt te helpen. :(

Overigens kan ik wel via windows een geluidstest uitvoeren met mijn koptelefoon in het mengpaneel geplugd. Dat werkt gewoon, dus het ligt zeer waarschijnlijk aan VDJ.
 

Posted Sat 02 Jul 11 @ 8:07 am
Hey @slvrbld,

Je geeft aan dat jij hem in 1e instantie werkende hebt gekregen... waar had jij je uitgaande audiolijn op aangesloten ?? (op output Master soms ??)
Ik krijg hem bij mij nl. niet werkend. Geen van de cinch lijnuitgangen geeft een audiosignaal uit.
De hoofdtelefoonuitgang heb ik inmiddels wel werkend gekregen !!
 

Posted Sat 02 Jul 11 @ 8:24 am
Ik heb verder geen verloopstukjes o.i.d., dus mijn plan was om beide headphone uitgangen te gebruiken (de 6.35 voor mijn koptelefoon, de 3.5 voor mijn speakers), maar dat is me nooit gelukt omdat ie het opeens niet meer deed.
 

Posted Sat 02 Jul 11 @ 8:53 am
13%