Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: de grote aldi aanbieding dj controller - Page: 15

This part of topic is old and might contain outdated or incorrect information

dj jamplay wrote :
.... dan zien jullie (Personeelsleden)....


Die zijn hier niet. Atomix Team Members zijn allen tenminste Engelstalig. Iedereen hier op het NL-forum is VDJ-gebruiker. Daar verandert een titel weinig aan ;)
 

Posted Sat 15 Feb 14 @ 2:01 pm
Goed
 

Posted Sun 16 Feb 14 @ 10:25 am
Hallo, ik heb ook een Aldi controller. Als hij ongeveer een uur heeft gespeeld , begint ineens het geluid te vervormen.
Heeft iemand hier ook.problemen mee en hoe kan ik dit verhelpen dat het niet meer voorkomt.
 

Posted Thu 27 Mar 14 @ 3:01 pm
Weet iemand of de dj controller van pionier DDj-SB samen gaat met virtual dj?
 

Posted Thu 27 Mar 14 @ 3:05 pm
Hoi iedereen,

Ik heb dus ook de DJ Controller gekocht via via, maar de CD ontbreekt.
Dus ook de drivers, volgens mij werkt de hele mapping niet hier door want ik kan niet het knopje effects selector gebruiken..

Is er iemand met de juiste mappings, of de driver toevallig nog ergens heeft liggen en deze wilt uploaden voor mij?
Dan zou je me super blij maken.
Edit: De headphones werken ook alleen als ik de output op de geluidskaart van de controller zet. Apart

Alvast bedankt!!!
(Heb gezocht in het topic, en op het forum - als ik toch iets over het hoofd heb gezien mijn excuses!)
 

Posted Thu 27 Mar 14 @ 4:23 pm
Hoi,

er is geen mapping voor dat ding. Die zit, normaal gesproken, ingebakken in VDJ LE of, omdat het ding identiek is aan de Omnitronic- of Koolsoundcontrollers, in VDJ Pro.
Als je de controller niet nieuw hebt gekocht, moet je er rekening mee houden dat je selectieknop defect is.
Drivers heb je niet nodig: Er wordt voor de geluidskaart standaard Windows-drivers gebruikt, en de controller is een standaard HID-apparaat.

HHJAWijers wrote :
Edit: De headphones werken ook alleen als ik de output op de geluidskaart van de controller zet. Apart

Als ik je goed begrijp, werkt de koptelefoonuitgang van de controller dus alleen als je de geluidskaart van de controller selecteert in VDJ? Dat klopt en is ook best wel logisch. Als je een andere geluidskaart zou selecteren dan de controller zou het vreemd zijn als er toch geluid uit de controller zou komen......
Als je iets anders bedoelt dan hoor ik dat graag van je.
 

Posted Fri 28 Mar 14 @ 3:52 am
Ja ik heb het probleem met de koptelefoon al opgelost, alleen is de mapping van de controller zelf in VDJ nog niet helemaal compleet.

Is er een manier om dit op te lossen?
Ik gebruik de oude laptop van een vriend met zijn VDJ er nog op - zijn controller word wel goed herkent.

Bij mij wil bijv. het knopje effects selector het niet doen, kan t indrukken maar hij doet niks.

Ook snap ik nog niet helemaal hoe ik de controller moet aansluiten zodat deck A speelt en ik denk B op de koptetlefoon hoor.


Groetjes, en bedankt voor je reactie. :)
 

Posted Fri 28 Mar 14 @ 7:59 am
djsuusLE userMember since 2013
Hallo,

Ik heb een dj4set. Altijd goed gewerkt maar vorige week mijn moederbord defect gegaan.
Dus moets ik alles opnieuw installeren. Eerst de virtueel dj EL gedownload en geinstalleerd dat ging goed, toen de driver geinstalleerd de 2013 HDJS 2. Tijdens de installatie kreeg inbeeld dat er nieuwe software beschikbaar is voor de controler.

De eerste stap ging goed. usb eruit gehaald Mic knop ingedrukt houden- usb terug erin.
Software werd geinstalleerd.
Stap 2 controle of het goed gegaan was. usb eruit en erin. zoals beschreven.
Er gebeurde niks meer.

Nu doet de controler niks meer. Geen lampje of herkenning van de pc.

Ben bang dat de software in de controler nu niet goed is.

Weer iemand raad.

Gr Frans Jeroen
 

Posted Sat 29 Mar 14 @ 5:49 pm
HHJAWijers wrote :
Ik gebruik de oude laptop van een vriend met zijn VDJ er nog op - zijn controller word wel goed herkent.

Dan maak je dus op niet-legale wijze gebruik van de software. Uit de handleiding:
This license does NOT allow you to:
- rent, lease, sell, lend, distribute, publish, bundle or sublicense the Software or any part of it.
- rent, lease, sell, lend or distribute hardware on which the Software is installed, unless specifically authorized by Atomix Productions.
- electronically transfer the Software from one computer to another or over a network.
- decompile, reverse engineer, disassemble, or otherwise reduce the Software to a human-perceivable form.
- modify the Software or create derivative works based upon the Software

Daarnaast kan die versie een oude(re) versie zijn waarin de controller nog niet standaard wordt ondersteund. Updaten met andermans licentie wordt alleen een beetje lastig......

HHJAWijers wrote :
Bij mij wil bijv. het knopje effects selector het niet doen, kan t indrukken maar hij doet niks.

Daar heb ik al antwoord op gegeven:
Martin FourS wrote :
Als je de controller niet nieuw hebt gekocht, moet je er rekening mee houden dat je selectieknop defect is.


HHJAWijers wrote :
Ook snap ik nog niet helemaal hoe ik de controller moet aansluiten zodat deck A speelt en ik denk B op de koptetlefoon hoor.

http://www.teknihall.be/index.php?id=1091&L=1 voor de handleiding van het apparaat. Ik weet niet welke je hebt (er zijn er meer) maar de uitleg op deze pagina lijkt me duidelijk.
 

Posted Sun 30 Mar 14 @ 2:25 pm
djsuus wrote :
Hallo,
Ik heb een dj4set....


Beste Frans Jeroen,

dit topic is geheel gewijd aan de Aldi Controller. De DJ4 is van Hercules en niet verkocht door de Aldi. Graag de volgende keer een vraag stellen in het betreffende toppic of een nieuw openen als er nog niets relevants is.
Je probleem heeft alles met de controller en niets met VDJ te maken. Je kunt je dus beter wenden tot de helpdesk van Hercules. Zie voor de juiste link >>dit<< topic.
 

Posted Sun 30 Mar 14 @ 2:32 pm
Hoi, Ik hoop niet dat deze forum inactief is, maar ik heb een vraag: Mijn pa heeft de Envivo PO-1255 gekregen (ook bij de Aldi), maar bij deze hadden we geen cd bij gekregen, wel netjes alle kabels. Nu hebben wij Envivo gebeld om te vragen of zij de CD met drivers kunnen opsturen omdat de controller zelf raar deed met de drivers die windows geïnstalleert heeft. Nu is het zo dat die CD net binnen is gekomen en deze alleen Virtual DJ LE bevat. Mijn vraag is: Heeft een van jullie de drivers er voor, of een driver waar hij op werkt? En hoe ik daar aan kan komen?

Mvg,

Ricardo Diepgrond
 

Posted Sat 05 Jul 14 @ 7:12 am
Hoi, Ricardo,

Welkom.
Was het topic inactief, dan had je niet kunnen posten. Hij doet het dus nog ;)
Helaas zijn er geen drivers beschikbaar voor de Aldi-controller. Deze maakt gebruik van de standaard Windows-drivers. (Audio en HID)
Wel is de geleverde CD met LE handig, omdat in de LE-versie de knoppen van de controller correct zijn toegewezen. Deze zou ik dus zeker installeren. Waar heb je de controller mee geprobeerd voordat je de LE-versie kreeg toegestuurd? Bij andere softwarepakketten is ondersteuning voor deze controller niet ingebouwd (zeker niet in de freeware pakketten) dus dan is het niet zo gek dat de controller vreemd doet.
 

Posted Sat 05 Jul 14 @ 11:01 am
Hallo,

Heeft iemand hier de handleiding voor de Wolfgang dj controller?
Alvast bedankt!

Mvg. Bram
 

Posted Mon 28 Jul 14 @ 4:19 am
 

Posted Mon 28 Jul 14 @ 7:33 am
Iemand die mij kan vertellen of.iemand hem.al.werkend heeft gekregen op Windows 8.1??
 

Posted Sat 27 Dec 14 @ 12:16 pm
Als je de controller wilt gaan kopen raad ik aan het niet te riskeren en bijvoorbeeld een Hercules te kopen. Mvg, Stan.
 

Posted Sat 27 Dec 14 @ 6:22 pm
Hmm... Ja ik ben niet zon fan van die Hercules dingen, maar ik zit te twijfelen tussen de bcd3000 en deze aldi controller. Als ik even niet denk aan het besturingsysteem, welke zou dan het beste zijn? Nadeel aan de bcd3000 vind ik de niet goed functionerende microfoon uitgang
 

Posted Sun 28 Dec 14 @ 4:14 am
ik denk als je echt muziek wilt mixen dat de Aldi-controller fijner is, maar deze heeft nog bijna niemand wekend gekregen.
 

Posted Sun 28 Dec 14 @ 5:45 am
Er is op geen enkele wijze te achterhalen of de controller nu werkt met Windows 8.1. De website van Technihall geeft geen OS-omschrijving. Het antwoord moet dus komen van gebruikers die het recent nog hebben geprobeerd.
De Aldi-controller is niet de meest betrouwbare controller. Er melden zich regelmatig gebruikers die na een jaar geen verbinding meer met het ding kregen. Maar als je nu echt een hoop werk en configuratieconflicten wilt, moet je de BCD-3000 hebben. Door het team van VDJ wordt die controller zelfs afgeraden.
 

Posted Mon 29 Dec 14 @ 3:54 am
Werkt met 8.1 Zoals altijd moet je wat geduld erbij hebben en verschillende poorten eens proberen. Maar als het uiteindelijk echt werkt, merk je het niet eens. Je krijgt gewoon toegang tot de geluidskaart, dus daar kan je zien ofie het doet.

Greetings!
 

Posted Sat 23 May 15 @ 10:24 am
100%