Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: de grote aldi aanbieding dj controller - Page: 14

This part of topic is old and might contain outdated or incorrect information

hallo mede gebruikers nu heb ik deze controller voor mijn verjaardag gekregen maar na 3 keer gebruiken deed ie het niet meer ik bellen naar teknihall die zijden dat ik hem naar hum moest sturen dus dat heb ik gedaan en ik heb een nieuwe over de post gekregen ik heb hem aangesloten en hij deed het 2e keer maar nu aan mijn versterker hij deed het toen heb ik hem uitgezet en na een minuut weer aan (ik had honger) doet de master output het ineens niet meer du toen heb ik mijn versterker maar in de hoofdtelefoon uitgang gedaan en toen was er weer geluid maar de master output doet het nog steeds niet na 2 keer proberen wat moet ik nu doen help me!!
 

Posted Wed 21 Aug 13 @ 1:19 pm
hallo allemaal
ik ben neiuw hier
ik heb vandaag een wolfgang gekocht met de vitural dj er bij
tweede hans nu is er echter een probleem dat het serial nummer weg is
weet iemand hoe ik hier weer aan kan komen helaas heb de vorige eigenaar zich niet geregistreed
dus hij kan de code ook niet opvragen hier wie kan mij helpen?
 

Posted Wed 28 Aug 13 @ 4:48 am
Iwan,

als je de documentatie van de controller er wel bij hebt gekregen, zoek daar dan het informatienummer van de Aldi-klantenservice in op. Zij zijn degene die je eventueel kunnen helpen. Anders navragen bij het dichtstbijzijnde filiaal van de Aldi.
Voor de controller is een reeks VDJ-serienummers uitgegeven aan Wolfgang en bij Atomix kunnen ze niet zien welk nummer aan jou zou moeten worden toegekend.

Succes.
 

Posted Wed 28 Aug 13 @ 5:50 pm
Hallo roy,

Dat je honger hebt hebben wel meer mensen last van zoals ik ;) maar het moet niet kunnen dat de controller dan niet meer werkt.

Daarom moet je even navragen bij degene van wie je de controller hebt gekregen of die de kassabon nog heeft en dan terug brengen naar de aldi.

Daar doen ze helemaal niet moeilijk over. En tegelijkertijd kun je nog wat eten kopen.

Er zijn redelijk goede hercules controllers rond die prijs zoals de Dj Control Instinct en de Air control.

Succes, Groetjes Stan.
 

Posted Thu 29 Aug 13 @ 1:19 am
sanookHome userMember since 2013
Bij de Aldi in R'dam-zuid (Plein 1953) waren nog meerdere exemplaren aanwezig, ondertussen afgeprijsd naar 100 euro. Heb er 1 meegenomen om te proberen maar hij gaat waarschijnlijk weer retour omdat ik me al te vaak geërgerd heb aan krakkemikkige kwaliteit. Knopjes die je draait maar waar niet op gereageerd word, geluidskwaliteit (vooral koptelefoon uitgang) kraakt regelmatig een flinke poos om dan weer even goed verder te gaan. Daarnaast is Virtual DJ niet mijn favoriete programma en als ik het goed begrepen heb is het lastig om hem goed werkend te krijgen onder andere programma's.
 

Posted Mon 16 Sep 13 @ 2:05 pm
Sanook,
de partij waar je er nu 1 van hebt meegenomen, is waarschijnlijk een restpartij met controllers die al een baasje hebben gehad maar om uiteenlopende redenen zijn terug gebracht. Dat je daar een misser uit haalt is vrijwel zeker.
 

Posted Tue 17 Sep 13 @ 11:04 am
s.waterreus wrote :
Om even wat meer info te geven over de aldi aanbieding van zaterdag a.s. en om wat verspreiding over verschillende topics te voorkomen:



deze merkloze controller met ingebouwde geluidskaart wordt ook verkocht onder de merknaam omnitronic en koolsound.
omnitronic verkoopt degene zonder ingebouwde geluidskaart en koolsound degene met en zonder de ingebouwde geluidskaart zoals die bij de aldi staat.
specificaties zijn:

Professional DJ USB Midi Controller Optimized for the software Virtual DJ compatible with Windows and Mac 2 Sensitive multifunctions wheels Crossfader Adjustable 10 Effects including Scratch, Flanger, Brake, Filter and Echo…. Stereo RCA Input to connect CD player or Turnatbles Microphone input with Jack 6.35mm Stereo RCA output for the connection of an amlifier Headphone output with Jack 6.35mm Mixer function : • 1 crossfader • 2 Volume faders • 2 equalizer 3 bands Bass/Medium/Aigue • 2 Gain Knobs • Adjustable Master, Cue Mix et Cue Level volume • 1 Track/Folder selector track for the navigation • 2 knobs Load A et B Players function : • 2 Jog Wheels pour for Scracth, speed and cueing • 2 Pitch faders • 4 Pitch bend knobs • 6 Cue knobs • 6 Loop knobs for In/out/Reloop • Parametrable effects knobs Powered by USB Software Virtual DJ included



welke versie van vdj erbij zit is niet duidelijk, maar het is natuurlijk wel een LE editie
de prijs van de koolsound bij bax is 159 euro



de werking zal vergelijkbaar zijn met de instapseries van hercules evenals de geluidskwaliteit.

setting in vdj

input:none
output: headphones ---> master card 1/ headphones card 2
soundcard: 2 cards

http://www.koolsound.com/uk-17-soundmix-station-controleurs-dj-usb-mp3


hoi ik heb een .
werkt de deze op windows 8?
want ik wil een nieuwe pc kopen
laat maar heb het al gelezen en neem windows7 ty alvast
 

Posted Thu 26 Sep 13 @ 10:28 am
laat ik het zo zeggen. Windows 8 werkt niet met je controller i.p.v de controller met windows 8. Ik heb al veel problemen gehad met windows 8 en heb hiermee ook een slechte ervaring.
 

Posted Tue 26 Nov 13 @ 3:24 am
Hallo,

ik heb de dj controller gekocht en dj virtual gedowload, maar ik krijg de controller niet aangesloten heb een mac computer. Weet iemand hoe dit moet?
 

Posted Fri 20 Dec 13 @ 1:51 pm
Mitchel,
de versie die je download is niet de juiste versie. Deze ondersteunt max. 10 minuten per sessie de controller.
Je moet degene hebben die bij de controller zit op CD. Wij hebben overigens nog geen specificaties van de controller, dus is het beter dat je de handleiding er even bij pakt. Die staat waarschijnlijk ook op CD.
 

Posted Sat 21 Dec 13 @ 8:06 am
Er zit een micro input aan, maar klopt het dat deze niet in de drivers zijn opgenomen? En hoe kan dat eventueel opgelost worden door toch die ingang(en) te gebruiken?
 

Posted Mon 23 Dec 13 @ 1:16 pm
Wat bedoel je precies? Ik begrijp je vraag niet.
 

Posted Mon 23 Dec 13 @ 3:20 pm
Wel er zit aan de controller een input voor een micro. Maar mijn vraag is hoe kan ik deze gebruiken zodat deze spraak te horen is in de master. Volgens mij is er een module vergeten voor het functioneren voor de micro. Je vind hem vb niet weer als apart kanaal (enkel control main, en headphone). Nu zou ik mijn micro liefst via die input gebruiken. Het is jammer dat het er zou inzitten in het paneel, en dan toch de micro via de pc-geluidskaart zou gebruiken, snappie?
 

Posted Mon 23 Dec 13 @ 3:45 pm
Ah!
Ik snap. Ja, die kan je gebruiken (zonder software- of driver-toestanden) maar als je terug bladert in dit topic zal je zien dat je waarschijnlijk geen nieuw probleem hebt......
De vorige Aldi-controllers (die overigens van dezelfde importeur af kwamen) hadden ook een probleem met de microfooningang, en wel dat die te zacht was om met de muziek mee te kunnen. Die ingang is niet gekoppeld aan de geluidskaart, maar wordt door de mixer in de controller in het Master-signaal gemixed.
Als je hetzelfde probleem hebt, heeft de fabrikant er dus niets van geleerd...

Als je nu een microfoon aan sluit, geen muziek op zet en de microfooningang op de voorzijde helemaal open draait, kun je er dan wel geluid uit krijgen?

[EDIT]

Ja, hoor: dezelfde controller wordt ook verkocht als de KoolSound SoundMix Station ( http://www.koolsound.com/uk-17-soundmix-station-controleurs-dj-usb-mp3 ) en de Omnitronic TMC2 MK2 ( http://www.st-shop.nl/omnitronic-tmc-2-mk2-interface-incl-vdj.html )
Het blijft dus hetzelfde apparaat in weer een nieuw jasje met de bekende problemen. Sorry....
 

Posted Mon 23 Dec 13 @ 4:35 pm
heb ook zo een gekocht en krijg wel geluid via de laptop maar via versterker is daar niets uit te krijgen , masterknop werkt niet alsook koptelefoon en micro . Misschien beter terug doen en geld terug vragen. kheb hier ook één van mc crypt en die werkt goed met een versterker kabel via usb maar is geen aanslluiting voor koptelefoon en micro . Spijtig dat het nie werkt zoals het moet
 

Posted Thu 26 Dec 13 @ 7:17 am
Ok, heb het uitgetest maar zonder opendraaien. Als ik de microfoon ingang gebruik, hoor ik hem alleen via de uitgangen aan het paneel zelf. M.a.w het signaal is enkel analoog. Ik heb echter geen probleem met volume, ook niet met de master en boothvolumeknop van het ding zelf. De stereotulpjes gaan recht naar versterker en hoef ook daar niet extreem te versterken. Ik denk dat dat probleem dan wel opgelost zal zijn door de fabrikant.
Maar als je de micro dus wilt gebruiken ben je verplicht om de eindtrappen van het paneel te gebruiken i.p.v. de output in de pc (zoals ik gewoon ben). Ik vind het dus spijtig dat hij niet aan de geluidskaart hangt.

Nu heb ik wel nog een probleem en ook een nieuw probleem.

Ik zou graag mijn output van mijn pc gebruiken, omdat ik na eigen test vond dat de kwaliteit uit de pc van de muziek mooier was dan via de uitgangen van het paneel. Tenzij iemand mij dit kan weerleggen, zou ik dus liever muziek en microsignaal via de pc uitsturen. Is er een manier om toch die micro-input van het paneel aan de geluidskaart te koppelen. (Ik weet echter dat het alternatief is de lijningang/microfooningang van de laptop te gebruiken, maar heb natuurlijk een ingang aan het paneel voor iets) Of is dit naar mijn vermoeden een elektronica-karwei.

Ik heb geprobeerd een micro aan te sluiten op de microfooningang van het paneel, maar dat werkte niet. Sluit ik aan diezelfde ingang speakertjes aan, praat ik daar in, werkt het wel. Hoe valt dat eigenlijk te verklaren, echt heel vreemd om een speaker als micro te gebruiken. Ik moet hierbij wel zeggen dat het om https://admin.kuleuven.be/icts/services/pcshop/artikels/49486 gaat. Ik weet dat het niet hoort maar het is toch eigenlijk ook maar een gewone micro dat er inzit + als ik dan nog zo'n ding in die genre (zo'n aparte desk micro) gebruik dan gaat het ook niet. Zou het dan wel werken met een micro die ervoor dient? Maar kan iemand mij gewoon de (theoretische) oorzaak verklaren a.ub.

Groeten Delelith
 

Posted Thu 26 Dec 13 @ 8:53 am
Deel 1 van je verhaal: Behalve dat het volumeprobleem dus is opgelost, blijft de configuratie van het ding hetzelfde. Overigens werk ik met een Denon MC6000 en die werkt identiek. Ik heb daar echter geen moeite mee, je dient jezelf alleen een andere werkwijze aan te meten.

Dan de microfoon: Er staat in de beschrijving van de headset dat het een condensor (of condensator)microfoon is. Die hebben een voedingsspanning nodig (phantom-voeding of fantoomvoeding) die door je geluidskaart standaard wordt geleverd, maar die ontbreekt op de controller (en eigenlijk elke controller). Hetzelfde probleem heb je hoogst waarschijnlijk met de deskmicrofoon. Een condensatormicrofoon is eenvoudig herkenbaar: als de kop van de microfoon erg klein is, heb je voor 99% zeker een condensatormicrofoon te pakken.
Wat je nodig hebt is een dynamische microfoon. Overbekend is de Shure SM-58, maar er zijn meer dan voldoende alternatieven verkrijgbaar.

Dat je het geluid niet via de PC kunt afspelen komt door je LE-versie van VDJ. Daarin ontbreekt de configuratie-optie voor je geluid. Wat je nog kunt doen is de uitgang van de controller koppelen aan de mic-in (of aux-in) van je geluidskaart in je PC. Dan is overigens ook je microfoon weer hoorbaar ;)
 

Posted Thu 26 Dec 13 @ 3:36 pm
Even een vraagje/ Kan je met de bijgeleverde Virtual Dj mixprogramma van de Aldi ook gebruik maken op de Xdj r1? Ik heb het wel geprobeerd maar het ging niet? Mss weten jullie of het wel mogelijk is?
 

Posted Fri 14 Feb 14 @ 1:38 am
Nee. De LE-versie werkt alleen met de controller waarmee het is geleverd.
 

Posted Fri 14 Feb 14 @ 4:36 am
Goed/ ik heb nu mss genoeg gevraagd mocht ik in de toekomst toch een vraagje hebben dan zien jullie (Personeelsleden) mijn vraag in virtual dj verschijnen. Extra extra bedankt voor jullie wijze oplossingen.
 

Posted Fri 14 Feb 14 @ 3:07 pm
93%