Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: de grote aldi aanbieding dj controller - Page: 1

This part of topic is old and might contain outdated or incorrect information

Om even wat meer info te geven over de aldi aanbieding van zaterdag a.s. en om wat verspreiding over verschillende topics te voorkomen:



deze merkloze controller met ingebouwde geluidskaart wordt ook verkocht onder de merknaam omnitronic en koolsound.
omnitronic verkoopt degene zonder ingebouwde geluidskaart en koolsound degene met en zonder de ingebouwde geluidskaart zoals die bij de aldi staat.
specificaties zijn:

Professional DJ USB Midi Controller Optimized for the software Virtual DJ compatible with Windows and Mac 2 Sensitive multifunctions wheels Crossfader Adjustable 10 Effects including Scratch, Flanger, Brake, Filter and Echo…. Stereo RCA Input to connect CD player or Turnatbles Microphone input with Jack 6.35mm Stereo RCA output for the connection of an amlifier Headphone output with Jack 6.35mm Mixer function : • 1 crossfader • 2 Volume faders • 2 equalizer 3 bands Bass/Medium/Aigue • 2 Gain Knobs • Adjustable Master, Cue Mix et Cue Level volume • 1 Track/Folder selector track for the navigation • 2 knobs Load A et B Players function : • 2 Jog Wheels pour for Scracth, speed and cueing • 2 Pitch faders • 4 Pitch bend knobs • 6 Cue knobs • 6 Loop knobs for In/out/Reloop • Parametrable effects knobs Powered by USB Software Virtual DJ included



welke versie van vdj erbij zit is niet duidelijk, maar het is natuurlijk wel een LE editie
de prijs van de koolsound bij bax is 159 euro



de werking zal vergelijkbaar zijn met de instapseries van hercules evenals de geluidskwaliteit.

setting in vdj

input:none
output: headphones ---> master card 1/ headphones card 2
soundcard: 2 cards

http://www.koolsound.com/uk-17-soundmix-station-controleurs-dj-usb-mp3
 

Posted Tue 28 Jun 11 @ 2:09 am
Goeie zet. Scheelt hopelijk een berg vragen ;)
 

Posted Tue 28 Jun 11 @ 1:32 pm
Super bedankt voor de antwoorden man! maar nog een vraag :). Zitten er kabels bij meegeleverd?
En waar dienen die 3 witte ingangen voor en die 3 rode? Sorry ik ben een beginnend dj XD.
Alvast bedankt!
groet.
 

Posted Wed 29 Jun 11 @ 3:46 am
kabels is onbekend,
de rode en witte zijn line in en/of uitgangen, de ene is het linker kanaal en de andere het rechterkanaal. beter bekend als rca of tulp.
 

Posted Wed 29 Jun 11 @ 4:13 am
Zijn de afmetingen ook bekend ?
 

Posted Wed 29 Jun 11 @ 8:26 am
Oke super bedankt! Ik ga hem waarschijnlijk zaterdag kopen dan laat ik weten hoe breed en lang ie is. Of er kabelsbij zitten enzovoort. Mijn vraag is alleen, kijk, ik heb een laptop van Dell, en een logitech geluidssysteem. Als ik deze dj mixer koop. Hoe moet ik dat dan aansluiten? Doormiddel van welke kabels? En wat moet ik instellen bij virtual DJ? Externe mixer? Alvast bedankt!
Groet
 

Posted Wed 29 Jun 11 @ 8:43 am
mat1234dedude wrote :
Oke super bedankt! Ik ga hem waarschijnlijk zaterdag kopen dan laat ik weten hoe breed en lang ie is. Of er kabelsbij zitten enzovoort. Mijn vraag is alleen, kijk, ik heb een laptop van Dell, en een logitech geluidssysteem. Als ik deze dj mixer koop. Hoe moet ik dat dan aansluiten? Doormiddel van welke kabels? En wat moet ik instellen bij virtual DJ? Externe mixer? Alvast bedankt!
Groet


setting in vdj

input:none
output: headphones ---> master uitgang 1/ headphones uitgang 2
soundcard: driver die bijgeleverd wordt ( op de site van koolsound staan geen drivers, mogelijk standaard windows driver)

voor de rest lees de handleiding

 

Posted Wed 29 Jun 11 @ 10:42 am
112hendrik wrote :
Zijn de afmetingen ook bekend ?


uitgaande van de omnicontrol

- afmetingen: 360 x 260 x 70 mm
- gewicht: 1.7 kg
 

Posted Wed 29 Jun 11 @ 10:46 am
Ik ga hem ook zaterdag halen, lijkt me een leuk dingetje om mee te beginnen, ik las dat er ook cd spelers op aangesloten kunnen worden, bijvoorbeeld pioneers enzo?
 

Posted Thu 30 Jun 11 @ 1:33 pm
Ooh echt!? Das wel vet inderdaad. Weet jij misschien ook welke kabels erbij zijn? Gegroet.
 

Posted Thu 30 Jun 11 @ 1:42 pm
Waarom zijn die kabels zo belangrijk voor je? Ga zaterdag naar de Aldi en kijk daar even. Zit er niks bij (kans is aanwezig) dan kun je ze altijd nog bij kopen.
Niemand heeft dat ding overigens nog van dichtbij gezien. Accessoires blijven (tot zaterdag) dus onbekend.
 

Posted Thu 30 Jun 11 @ 2:50 pm
Werkt deze ook met Traktor?

 

Posted Fri 01 Jul 11 @ 5:41 am
Dozo10PRO InfinityMember since 2011
Beatsnoobie wrote :
Werkt deze ook met Traktor?



Vraag dat eens aan de mannen op het Traktor forum dit is het forum van Virtual DJ ;)
 

Posted Fri 01 Jul 11 @ 5:44 am
versie is 6.0.7 met serial en update mogelijkheid
er zitten 2 kabels bij, een USB (met een een soort printeraansluiting op de controller en een USB 2.0) en een adaptor aansluiting
afmeting l 36, b 26 h 5 cm,
 

Posted Fri 01 Jul 11 @ 10:52 am
Beatsnoobie wrote :
Werkt deze ook met Traktor?



waarom zou hij niet werken met traktor, je zal hem hooguit moeten mappen
 

Posted Fri 01 Jul 11 @ 11:25 am
pasbeer wrote :
versie is 6.0.7 met serial en update mogelijkheid
er zitten 2 kabels bij, een USB (met een een soort printeraansluiting op de controller en een USB 2.0) en een adaptor aansluiting
afmeting l 36, b 26 h 5 cm,


Hebbie hem al? Bofferd....
Voor de termologie: De platte USB-aansluiting (die in je PC gaat) is een USB A-stekker. De vierkante (die op veel meer apparaten dan een printer zitten) is een USB B-stekker. Er zit geen verschil in een USB 1(.1) of een USB 2-stekker. (Hooguit in de kabel, maar dat zie je alleen op de verpakking....)
Ol heb net besloten toch maar niet in m'n slaapzak voor de Aldi te gaan liggen. Er blijft er dus 1 over in Dordrecht ;)
 

Posted Fri 01 Jul 11 @ 12:23 pm
Ik heb hem hier al liggen de eerste ervaringen zijn, het werkt goed. zal zo eens foto's posten.

Trouwens je kan het mengpaneel gebruiken met de pc. of gewoon als stand alone op je versterker en cd spelers

Hier wat eerste foto's http://imageshack.us/g/801/20110701190726.jpg/

Zal zo ook nog wat foto's maken van de aansluitingen.

1 Adapter word erbij geleverd en 1 USB kabel en de DJ console

De Console draait hier als een zonnetje met Virtual DJ, hij werkt trouwens ook goed met Traktor.

Voor mensen die twijfelen bij Aldi geld, niet tevreden geld terug.


 

Posted Fri 01 Jul 11 @ 2:13 pm
@ Martin, jip, maar krijg em nog niet zo lekker aan de praat. vooal de geluidskaart setting is een beetje zoeken. ik heb zelf de pro versie 7.0.4 , terwijl het systeem op 6.0.7 cd aanwezig is
 

Posted Fri 01 Jul 11 @ 2:14 pm
pasbeer wrote :
....ik heb zelf de pro versie 7.0.4

Dat willen we dus helemaal niet weten als je niet geregistreerd bent als Full Verion-user......

pasbeer wrote :
terwijl het systeem op 6.0.7 cd aanwezig is


En die zou ik dus direct registreren. Heeft z'n voordelen....
Voor de settings, zie de post bovenaan. Lijkt me idd niet te ingewikkeld. Worden er geen drivers geïnstalleerd, dan zou je ASIO4ALL nog kunnen proberen. Wordt'ie misschien wat vlotter van.
 

Posted Fri 01 Jul 11 @ 2:40 pm
 

Posted Fri 01 Jul 11 @ 2:40 pm
7%