Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Database naar ander pc

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

djgerryPRO InfinityMember since 2006
Beste dj's
Ik heb een probleem.
Had op mijn oude laptop de localdatabase.xml op de c schijf staan

Op nieuwe laptop staan alle nummers (muziek) op de d schijf.
Ik heb een kopie gemaakt van de xml file en deze op de nieuwe laptop gezet.
VDJ ziet de virtuele mappen en de muziek die erin staat ook.
Een probleem het is niet af te spelen.
Clean, Fix geprobeerd zonder resultaat

Tips anyone????

Gerry
 

Posted Thu 22 Apr 10 @ 2:09 pm
Ik begrijp het database.xml verhaal niet helemaal, d.w.z. waaróm je het zo moeilijk maakt.
Ik moet vaker een nieuwe laptop kopen, aangezien we in 2 bars continue werken.
Wat ik doe: ik installeer de laptop, dan kopiëer alle muziek -- die als back-up op een externe schijf staat -- naar "music" folder van het nieuwe systeem, installeer VDJ, dan password ingeven, sound setup controleren, en draaien maar.
Lukt altijd, zonder omslachtig databases te kopiëren.
Once in a while wil VDJ idd niet afspelen, of hij speelt wel (zegt-ie zelf) maar je hoort niets. Dit gebeurt nadat ik heb lopen te experimenteren aka klooien. Dan sluit ik ff af en begin overnieuw na de sound setup nogmaals gecheckt en ge"applied" te heben. Dan doet ie het weer.


Mvg
Bob
 

Posted Thu 22 Apr 10 @ 3:25 pm
Gerry,
Je database verwijst volledig naar de oude schijf. Je kunt hem dus wel kopiëren, maar als je uit de browser vandaan een nummer in wil laden zegt de link eigenlijk "dit nummer van de C:-schijf halen en inladen" terwijl die dat met de D:-schijf moet doen.

Je hebt 2 opties: Toch je muziek op de C:-schijf zetten (let er dan wel op dat dit in dezelfde folder(naam) gebeurt als in de oude situatie, anders schiet je er nog geen klap mee op).
Of van de D:-schijf een nieuwe database laten maken, wat eigenlijk de simpelste oplossing is. (In de browser van VDJ de schijf aanklikken, rechter muisknop, "Add to search Database"). Let dan wel even op dat je de oude weggooit, anders krijg je dubbele vermeldingen in je zoekopdrachten. Voor een complete en gedetailleerde weergave kun je op je D:-schijf ook "Scan for Tags" en "Scan for BPM" uitvoeren. Is'tie volgens mij wel even zoet mee....
 

Posted Thu 22 Apr 10 @ 4:42 pm
djgerryPRO InfinityMember since 2006
Beste Martin,

Ik heb echt heel veel tijd gestoken in de opbouw van mijn virtuele mappen, die ben ik zeker kwijt als ik een nieuwe database aanmaak.
Dan maar alles op de c/schijf zetten. Is qua ruimte niet echt handig maar zal dan de laptop even opnieuw installeren en zorgen dat c schijf de grootste wordt.
Alvast bedankt voor het meedenken

Gerry
 

Posted Fri 23 Apr 10 @ 12:19 am
Jullie maken me nieuwsgierig:
wat is er verkeerd aan mijn commentaar?
Of is het dat je "My music" folder op C staat en je liever niet te veel ruimte daar gebruikt?
Ik heb ook wel eens (bij een oudere laptop) alles op D moeten zetten en daarna gewoon een snelkoppeling op C gemaakt.
Lukte ook zonder problemen.
 

Posted Fri 23 Apr 10 @ 1:29 am
pepeisPRO InfinityMember since 2005
Als ik mijn muziek naar een andere (externe) schijf verplaats,
Dan verplaats ik de xml-database naar de root van de nieuwe schijf, editeer gewoon deze xml-file via notepad (of andere editor) en vervang de verwijzing naar de directory (voor alle nummers).
vb. Vervang alle "E:/Music" door "D:/Data/Music".
Tot nu toe altijd zonder problemen gewerkt.

Ik weet niet of de database op de C een andere naam heeft (en op een andere plaats staat) dan deze op externe schijven.
Bij de localdatabase moet je deze misschien gewoon laten staan, maar de verwijzingen in de XML wel aanpassen.
 

Posted Fri 23 Apr 10 @ 4:27 am
We praten hier langs elkaar heen.
Mijn punt is dat het hele "data-base-verplaatsen-oftewel-kopieëren" onnodig is.
Gewoon de muziek op de nieuwe laptop zetten en klaar is kees.
De rest is overbodig.
Virtual DJ doet alles zelf.
 

Posted Fri 23 Apr 10 @ 5:57 am
Hoi, Bob,
typisch geval van "iedereen heeft gelijk". Ik denk dat in jouw geval (ik gok: Complete map muziek in de sidelist, autoplay, klaar!) er geen database nodig is. Je weet waar je muziek staat, en hoeft dan niet te zoeken op artiest, titel, genre of BPM. Je kunt dat vanuit de browser doen.
In mijn geval (als voorbeeld) heb ik veel verzamelalbums op mijn schijf staan. Ik weet dan echt niet meer waar wat staat en search moet werken vanaf de eerste avond dat ik ermee draai. Bij jou kun je later steeds beter zoeken, omdat eenmaal gedraaide nummers automatisch (als dat is ingesteld) aan de database worden toegevoegd. Wij willen dus graag direct een complete database. Daar gaan onze opmerkingen dus over.
Als je trouwens de hele map muziek kopieert naar steeds dezelfde locatie op de nieuwe PC, kopieer je misschien de database wel mee. Daarom werkt het waarschijnlijk (onbedoeld maar gelukkig) steeds wel bij jou....!

@Pepeis: Goeie!! Nou heb ik Notepad niet veel gebruikt, maar heeft die een "Zoel & Vervang"-functie?
 

Posted Fri 23 Apr 10 @ 6:37 am
Martin FourS wrote :
.......................search moet werken vanaf de eerste avond dat ik ermee draai. Bij jou kun je later steeds beter zoeken, omdat eenmaal gedraaide nummers automatisch (als dat is ingesteld) aan de database worden toegevoegd. Wij willen dus graag direct een complete database. Daar gaan onze opmerkingen dus over.
Als je trouwens de hele map muziek kopieert naar steeds dezelfde locatie op de nieuwe PC, kopieer je misschien de database wel mee. Daarom werkt het waarschijnlijk (onbedoeld maar gelukkig) steeds wel bij jou....!


Hoi Martin,
De search, die ik vaker moet gebruiken dan je zou denken omdat aan de ene kant de muziek vernieuwt en aan de andere kant de mensen toch weer met oude hits komen, werkt bij mij vanaf dag 1 met een nieuwe laptop.
De database zit er "onbedoeld?" goed in, maar zou het miss de bedoeling van de programmeurs geweest kunnen zijn? Lol. Ik weet niet beter en heb er nooit over nagedacht.
Het enige is: nieuwe nummers, die bij mij in de folder "Download 2010" gaan, moet ik idd de eerste keer ook in "Download 2010" zoeken. Het nummer verschijnt niet in een algemene search.

Bob



 

Posted Fri 23 Apr 10 @ 8:15 am
djgerryPRO InfinityMember since 2006
Beste allemaal.
Met de tip van Peppeis is het gelukt,
ik heb in dit geval in dreamweaver alle c:/music extenr\ties omgezet naar d:/VDJ/Music/ en alles werkt weer naar behoren. Omzetten duurde wel even maar dan heb je ook wat.
Allen bedankt voor het meedenken.

Gerry
 

Posted Fri 23 Apr 10 @ 1:26 pm
De "Gouden" tip dus. Die gaat op de harde schijf in de bovenkamer, want die zal ik zelf ook nog wel eens nodig hebben. Top dat het gelukt is.
 

Posted Fri 23 Apr 10 @ 7:31 pm


(Old topics and forums are automatically closed)