Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Videocard in Dual display - Page: 1

This part of topic is old and might contain outdated or incorrect information

hesselPRO InfinityMember since 2005
Mijn laptop is aan gesloten op een externe bron beamer of TV. Met VirtualDJ v6.0.5 draai ik o.a. videoclips (mpeg) bestanden.
Doordat de bron is aangesloten, is het scherm van de laptop uitgeschakeld en geeft het programma op het scherm of TV weer. Dit wil ik gescheiden houden, zodat alleen de clip op het scherm wordt getoond en mijn bewerking met VirtualDJ op de laptop. Naar het schijnt is het mogelijk door de videocard in een dual display stand te configureren. Hoe doe ik dat in de praktijk, of is er een andere oplossing/mogelijkheid.

Thanks !!
Hessel
 

Posted Sun 21 Feb 10 @ 11:38 pm
wilbergPRO InfinityMember since 2009
 

Posted Mon 22 Feb 10 @ 9:58 am
hesselPRO InfinityMember since 2005
Ik heb het artikel gelezen, de een legt het wat lastiger uit dan de ander, maar het principe snap ik.
Echter bij mij lukt het niet. Mijn laptop geeft het bureaublad weer (zonder de iconen en werkbalk) en de TV geeft datgene weer wat ik aan het doen ben. Hoe ik ook in de beelscherm instelling wijzig of klooi, er gebeurt niets. Ik laat er maar een deskundige naar kijken denk ik.

Hessel
 

Posted Tue 23 Feb 10 @ 9:14 am
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Dat kan, maar ik zou graag weten met welke Windows versie je werkt ?
 

Posted Tue 23 Feb 10 @ 9:45 am
hesselPRO InfinityMember since 2005
Ik heb windows vista home premium edition !!
 

Posted Tue 23 Feb 10 @ 3:10 pm
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Heb ik ook op één van mijn laptops....

Het werkt als volgt:
1. Klik met je rechtermuisknop op je Buraublad.
2. Kies \"Aan persoonlijke voorkeur aanpassen\".
3. Kies \"Beeldscherminstellingen\".

Je ziet dan:


Achter 1 staat de naam van je videokaart. Als het goed is zie je daarachter een klein, zwart driehoekje. Door daar op te klikken kun je wisselen naar 2 (met daarachter de naamvan je videokaart). Je ziet nu ook dat iets erboven scherm 1 wisselt naar scherm 2. (en eventueel weer terug)

Door nu de optie "Dit is mijn hoofdbeeldscherm" aan te vinken bij 1 en dit NIET te doen bij 2, bepaal je wat jij te zien krijgt op je PC / Laptop en wat op een ander scherm.
Bij 2 dien je ook aan te vinken "Het bureaublad naar dit beeldscherm uitbreiden".

Door nu te kiezen voor "Beeldscherm identificeren" krijg je een grote 1 te zien op je eigen scherm. Een 2 verschijnt op het andere scherm.
Wanneer dit alles werkt, open je VDJ, kiest voor CONFIG - Video.
Daar Kies je onder Video Output - TV Output voor "de naam van je videokaart (kies NIET "Window")
Vink "activate" en klaar..........
 

Posted Wed 24 Feb 10 @ 1:57 am
hesselPRO InfinityMember since 2005
Met dank voor je inspanningen en bericht, maar wat ik ook doe, ik krijg het niet voor elkaar.

Ik heb beeld op beide componenten tv/laptop, de tv is nr 1 en de laptop is nr 2, ik krijg dat niet veranderd. Bij beeldscherm indentificeren is dus 1 de tv en 2 de laptop.

Je geeft duidelijke uitleg: Achter 1 staat de naam van je videokaart. Als het goed is zie je daarachter een klein, zwart driehoekje. Door daar op te klikken kun je wisselen naar 2 (met daarachter de naamvan je videokaart). Je ziet nu ook dat iets erboven scherm 1 wisselt naar scherm 2. (en eventueel weer terug) Dit is bij mij niet het geval.

Ook de functie gelijktijdig indrukken van de fn toets in combinatie van de functietoets F5, waarbij je omschakeld van het een anaar de ander, wil ook niet. Ik denk dat het probleem groter is of een duidelijk geval van 'bedieningsfout' dat laatste zal het geval wel zijn.
Ik weet het nu ook niet meer wat ik hieraan moet doen.

Groet,
Hessel
 

Posted Wed 24 Feb 10 @ 3:12 am
wilbergPRO InfinityMember since 2009
???

Een stap verder dan maar:
Rechtsonderin op je bureaublad zie je een icoon van je videokaart. Bij mij is dat ATI.
Door hier op te klikken, zie ik het volgende:


In het geavenceerde scherm kan ik ook experimenteren met instellingen.
Wat er bij jou dient te gebeuren is in ieder geval dat je PC / Laptop gezien wordt als het HOOFDSCHERM (die krijgt dan 1).
Bij jou is het alleen een kwestie dat het "omgedraaid" is.
 

Posted Wed 24 Feb 10 @ 4:56 am
hesselPRO InfinityMember since 2005
Ik heb op mijn bureaublad (Re.onder -werkbalk)geen icoon staan van dergelijk type videocard. Kan deze dus ook niet geopend krijgen.
Daarnaast is het vreemde dat als mijn laptop NIET is aangesloten op de tv, menu beeldscherminstellingen en indenficatie zegt over mijn laptop is nr: 1 (algemeen PnP Beeldscherm op ATI Mobility Radeon HD3470) nr: 2 (het grijze vakje,niet actief) standaardbeeldscherm op ATI Mobility Radeon HD 3470) Wanneer mijn laptop is aangesloten en klik op indentificatie, dan wordt mijn TV nr: 1 en laptop nr: 2.
Het blijft een vreemde situatie. Hoe kan ik nu desgewenst in mijn videocard die wijzigingen aanvoeren zoals je aangeeft.

Hessel
 

Posted Wed 24 Feb 10 @ 8:32 am
hesselPRO InfinityMember since 2005
Ik heb inmiddels het programma ATI Soundcard gevonden en ga opnieuw expirmenteren. Ik laat weten of het gelukt danwel nieuwe problemen rijzen !!
 

Posted Wed 24 Feb 10 @ 8:39 am
hesselPRO InfinityMember since 2005
Het is eindelijk gelukt, ik heb het zoals ik het hebben wil echter ik moet wel bij VirtualDj config>video het vakje use hardware acceleration aanvinken ander blijf ik op de tv het ingestelde bureaublad foto zien, kan dit niet anders omdat ik de overgang zonder het vakje te hebben aangevinkt mooier in elkaar overgaan.
 

Posted Wed 24 Feb 10 @ 9:02 am
Eens kijken of het nu lukt (gisteren een heel verhaal getypt, gaat de telefoon. Gesprek beeindigd, typ de rest van het verhaal, post het, ben ik uitgelogd...... Weg tekst)

In het eigenschappenscherm van Windows (het eerste plaatje van Wilberg) staat onder de twee vlakjes die de monitors voor moeten stellen, twee vakjes waarin je vinkjes kunt zetten. Als je de TV aansluit, en je gaat dan het eigenschappenscherm in, dan kun je kijken of er bij de eigenschappen van scherm 1 (je TV) geen vinkje staat bij "Dit is mijn hoofdbeeldscherm" of "Use this device as the primary monitor". Als dat weg is, moet je PC-scherm weer de taak van het hoofdscherm krijgen, ongeacht of de TV eraan hangt. Hij kies dan het andere scherm automatisch als hoofdscherm. Doet'ie dat niet, dan scherm 2 selecteren en daar wel het vinkje aanzetten.

In het ATI-scherm (2e plaatje van Wilberg) kun je, als ik me het goed herinner, de afbeeldingen van de PC en de TV verwisselen, door de afbeelding van de PC gewoon naar jet eerste vakje te slepen (dus waar nu je TV is afgebeeld) Dat zijn de afbeeldingen dus naast het vlak waar de 2 zwarte vlakken met de cijfers staan.

Tot slot: Staat alles goed ingesteld, dan zul je hardware acceleraion aan moeten laten staan. Doe je dat niet, dan krijg je alleen een venstertje op je TV. En dat zal ook de bedoeling niet zijn.....
 

Posted Wed 24 Feb 10 @ 4:33 pm
hesselPRO InfinityMember since 2005
Martin en Rob,

Het verhaal waar jullie moeite voor hebben gedaan,klopt en het werkt. Tenminste VirtualDJ werkt, op mijn laptop ermee werken en de videoclips op de tv (is er overigens aan de kwaliteit van de clips nog ietwat te verbeteren ?)

Als ik op mijn laptop afbeeldingen ga bekijken, zie ik dit tevens op de tv, maar bij een slideshow (diavoorstelling) weer niet dat geldt ook voor een dvd film, wel op de laptop maar niet op de tv, WEL als ik met mijn muis van het ene scherm naar het andere sleep, maar dat kan toch niet de bedoeling zijn.

Mijn dank voor jullie inspanningen !
 

Posted Thu 25 Feb 10 @ 2:14 am
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Wat een bevalling.......
Fijn dat het gelukt is.

Dat je een film of een diavoorstelling NIET kunt bekijken op je scherm is logisch.
Je scherm is nu ingesteld als "uitbreiding" van je bureaublad (vandaar dat je je muis ziet, wanneer je beweegt).
Wanneer je bv. een film wil bekijken en dus op beide schermen "hetzelfde" wil zien, moet je je tweede scherm "klonen" (een kopie maken van het origineel).
Dan vink je dus "de uitbreiding van je beeldscherm" weer UIT.....
 

Posted Thu 25 Feb 10 @ 2:24 am
hesselPRO InfinityMember since 2005
Oke, weer wat geleerd.
Dat is het mooie van 'het' forum, learning on the job.
En nu maar stoeien mer v6.0.5

Thanks !!!!
 

Posted Thu 25 Feb 10 @ 6:22 am
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Ja...... maar.......
werkt het nu ook zoals je het wil ?
 

Posted Thu 25 Feb 10 @ 6:33 am
wilberg wrote :
Wat een bevalling.......

Je haalt me de woorden uit de mond.... ;-)

Blij dat het werkt. En vwb dat slepen: ik heb dat maar 1x hoeven doen, daarna herinnert Windows zich deze instelling. Ik heb bv op mijn thuis-PC Arcobat Reader 1x naar mijn 2e scherm gesleept en die opent daar nu standaard. Ik ga er van uit dat dit bij jou ook het geval is.

Oh, ja: de videoclips op je externe scherm zijn m.i. niet te verbeteren. Maar ik heb daar (voor de zeldzame clip die ik speel) nooit iets aan hoeven doen. Wat je nog kunt proberen is (weer!!) in de eigenschappen van de TV de resolutie groter te maken. Als die nu op 640x480 staat, is elk detail pleite. Zet hem eens naar 1280x1024 en kijk eens of dat beter gaat.

Speelse!!
Martin.
 

Posted Thu 25 Feb 10 @ 7:10 am
hesselPRO InfinityMember since 2005
wilberg wrote :
Wat een bevalling.......
Fijn dat het gelukt is.

Dat je een film of een diavoorstelling NIET kunt bekijken op je scherm is logisch.
Je scherm is nu ingesteld als "uitbreiding" van je bureaublad (vandaar dat je je muis ziet, wanneer je beweegt).
Wanneer je bv. een film wil bekijken en dus op beide schermen "hetzelfde" wil zien, moet je je tweede scherm "klonen" (een kopie maken van het origineel).
Dan vink je dus "de uitbreiding van je beeldscherm" weer UIT.....


Ik heb het nog niet geprobeert, maar ga ervan uit dat het zal werken en als dat het geval is, dan ben ik tevreden en heb ik het zoals ik het hebben wil

Gegroet
 

Posted Thu 25 Feb 10 @ 11:13 am
hesselPRO InfinityMember since 2005
wilberg wrote :
Wat een bevalling.......
Fijn dat het gelukt is.

Dat je een film of een diavoorstelling NIET kunt bekijken op je scherm is logisch.
Je scherm is nu ingesteld als "uitbreiding" van je bureaublad (vandaar dat je je muis ziet, wanneer je beweegt).
Wanneer je bv. een film wil bekijken en dus op beide schermen "hetzelfde" wil zien, moet je je tweede scherm "klonen" (een kopie maken van het origineel).
Dan vink je dus "de uitbreiding van je beeldscherm" weer UIT.....


Ik hoopte dat dat ook het geval zou zijn, niet dus. Wanneer ik het vinkje uitzet wordt het scherm 2 wazig en windows vraagt of ik het vast wil leggen, ja, anders ben ik de instelling kwijt. Ik kan dan niet de film kijken op beide schermen, want nr 2 is uitgeschakeld. Ga ik dan via 'ATI Radeon"de situatie bekijken is het 2e scherm weer uitgeschakeld. Schakel ik deze weer in is in windows "beeldscheminstellingen'bij het tweede scherm 'uitbreiding bureaublad'automatisch weer aangevinkt en ben ik weer bij af. Wat nu ???

De situatie kijken naar clips op de tv 2 en werken met de laptop op 1 werkt prima.
 

Posted Fri 26 Feb 10 @ 7:29 am
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Wat nu nog overblijft is de boel "ritueel verbranden" .......

Zonder dollen:
Ik ga me er dit weekend even over buigen.
 

Posted Fri 26 Feb 10 @ 8:16 am
83%