Quick Sign In:  

Forum: Nordic Forum

Topic: Windows 7

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

keffyHome userMember since 2009
Hej är det någon som vet om det finns Drivrutiner till Dj console rmx? till windows 7 då??
har sökt men inte hittat något.. !

 

Posted Wed 30 Dec 09 @ 9:04 am
PuttePRO InfinityMember since 2004
 

Posted Sat 02 Jan 10 @ 1:46 am
keffyHome userMember since 2009
Thnx man , funkade kalas!
 

Posted Sat 02 Jan 10 @ 5:44 pm
keffyHome userMember since 2009
Nej det funkade förresten inte ! Får bara ljud ur hörlurarna nu inte ur högtalarna? varför ? ngn spec inställning man ska göra ?
 

Posted Sun 03 Jan 10 @ 5:45 am
keffyHome userMember since 2009
Någon som kan hjälpa mig ? Ljudet spelas inte upp genom högtalarna. Bara genom hörlurarna (genom dj consolen då)

tacksam för hjälp..!
 

Posted Mon 04 Jan 10 @ 9:58 am
PuttePRO InfinityMember since 2004
tror du har nått tokigt i sound setup fliken under inställningar i vdj . vilka val har du där ?
jag vet inte vilka begränsningar din version av vdj har . men att bra tips kan vara att uppgradera till pro versionen där alla begränsningar är borta
 

Posted Mon 04 Jan 10 @ 1:18 pm
keffyHome userMember since 2009
har uppdaterat till pro nu.

såhär är inställningarna i virtual dj
http://i48.tinypic.com/e9953o.jpg

har testat lite olika där, men hur ska det vara? Hjälp taack!!!

 

Posted Sat 09 Jan 10 @ 5:45 pm
keffyHome userMember since 2009
Behöver hjälp? Någon som kan hjälpa mig så vore jag mkt tacksam!!
 

Posted Mon 11 Jan 10 @ 9:51 am
frippejPRO InfinityMember since 2009
Du ska inte ha på DJ console RMX som sound card. Du ska ha på ASIO DRIVER > Hercules RMX.

Obs: Du måste ha ställt in i Hercules "kontrollpanel" ASIO settings.
 

Posted Tue 19 Jan 10 @ 12:41 pm
Hey - jeg har haft problemer med Mk4 - og ville ikke opgradere til 7. Har researched lidt om ASIO på bla Intels hjemmeside. De skriver ikke om VirtualDJ, men skriver om at der er stor forskel på hvilket Codec man bruger; AC'97 eller HD Audio. Mine egne erfaringer er at AC'97 virkede på de 3 PC hvor der var AC'97 sound onboard, men ikke på de 2 nyere (2011 modeller) som kun havde HD Audio onboard.

Og hvad gør lidt mere sikker i min formodning; Et Motherboard virkede først ikke med BIOS sat til HD Audio (Default for nyere MBs, men efter jeg i BIOS skiftede til AC'97 kunne jeg bruge VDJ 6.1.2 unde crashes.

Cheers
 

Posted Wed 08 Feb 12 @ 5:27 pm


(Old topics and forums are automatically closed)