Quick Sign In:  

Forum: Nordic Forum

Topic: Hercules RMX eller Numark Omni Control

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Tjena,

Står i valet och kvalet nu mellan dessa två. Faktiskt ingen aning om vilken jag ska ta! Vad tycker ni? Vilken väger tyngst i era ögon? Vilken kontroller har bästa ljudkort/övrig kvalité osv?

Kommer antingen köpa VDJ Pro eller Traktor Pro som huvudprogram. Står lite i valet och kvalet där med faktiskt, vad tycker ni?
 

Posted Tue 24 Nov 09 @ 8:55 am
frippejPRO InfinityMember since 2009
Hercules RMX.. Helt klart. Har själv en sådan och den är grym.. :) du kan i princip göra vad som helst och den är helt enkelt grym!
 

Posted Tue 24 Nov 09 @ 12:31 pm
Någon som har erfarenhet av båda? Det lutar faktiskt mer åt numarken..
 

Posted Wed 25 Nov 09 @ 9:58 am
Jag säger såhär, RMX är riktigt bra med tanke på priset. du kan koppla in vinylspelare, cdspelare mp3spelare osv det går inte på omnin så du får större valmöjlighet med en rmx. den är även lite bredare vilket jag föredrar.

Men är man en sån som går på "känslan" alltså hur knappar jogwheels faders och sånt funkar så ligger Omni steget före. knapparna är väldigt tröga och hårda på RMX:en vilket dom inte är på omnin. det är riktigt bra känsla samt tycker jag att jog wheelsen är mer exakta på omnin. en annan liten detalj som jag älskar är ljusdioderna på Omnins pitchfaders. När dom e centre så börjar en liten diod lysa, såna små detaljer älskar jag.


Valmöjlighet och uppgraderingsmöjligheter - ta RMX:en
Känsla - ta Omnin

en liten cool grej med RMX:en är att du får med en väska designad just för enheten, kanske inget man ska lägga större vikt vid när man ska bestämma sig för en controller men en rolig detalj :D

hoppas det hjälpte dig :)
 

Posted Sun 05 Dec 10 @ 3:27 pm
TorpasPRO InfinityMember since 2010
En kompis till mig har Omnin, så länge du inte tänker koppla in egna spelare så är den grym kan jag säga, väldigt solid känsla och bra byggkvalitet. Herculesen har ag inte provvat men vill du ha möjligheten att koppla in extra spelare så är den ju att föredra.
 

Posted Wed 15 Dec 10 @ 8:37 am
Jeg ville sett på Numark Mixtrack pro også. Har ikke mulighet for å koble på skivspelare, men er skitbillig og funker veldig bra.

 

Posted Sat 25 Dec 10 @ 9:49 am
KillbahPRO InfinityMember since 2010
Jag använder 2 st Numark V7 med en vanlig analog X9 mixer, tycker att det funkar helt perfekt. Om du spelat vinyl tidigare så är detta lösningen du skall ha.

Jag trodde aldrig att jag skulle få uppleva full vinylkänsla när jag spelade musikvideos !!!!
 

Posted Tue 03 Jan 12 @ 5:04 am


(Old topics and forums are automatically closed)