Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: [NIEUW] VirtualDJ 6.0.5 Released !!! - Page: 1

This part of topic is old and might contain outdated or incorrect information

UPDATE!!

VirtualDJ 6.0.5 is nu te downloaden voor de Pro Users in het download center. Het lijstje van alle bugfixes en nieuwe features kan je HIER vinden.




Beste vrienden, eindelijk is het zover. Nu kunnen alle full members de nieuwste versie downloaden via de knop "Download Center". De mac versie komt in de loop van deze week uit. De mac beta versie is reeds beschikbaar voor de full members.
English Info

Wat is er allemaal nieuw !

1) Nieuwe controller support
Virtualdj gaat zich meer en meer richten op de controllers. In het begin was virtualdj meer voor het gebruik met de muis en toetsenbord. Het controller gedeelte in vdj is helemaal herschreven en gaat het gebruik met controllers veel vlotter en simpeler maken !

Nu kan je zelf je controller opties instellen binnen virtualdj zoals je zelf wilt. Je kan elke knop op je controller zelf gemakkelijk toewijzen. Nu kan je ook zelf een controller toevoegen zonder te wachten op een mapper of op een nieuwe release van vdj. Elke controller gaat een "compatibiliteit bestand" hebben die je kan downloaden in het "download center" voor de controller te koop is in de winkel.



2) Nieuwe Script Taal
Versie 6 gebruikt nu een meer complete en straffer script voor het gebruik in skins, links, controllers, enz...
meer info vind je hier



3) Nieuwe skin engine
Het grootste verschil in de nieuwe skin engine, voor de eind gebruikers, is dat de skin nu niet enkel meer in 1 resolutie is. Elke gebruiker kan nu het virtualdj window veranderen naar de grote die hij/zij zelf wil, de skin zal zichzelf aanpassen. (dit werkt automatisch met elke skin, dus het is niet nodig iets te veranderen in het xml bestand van de skin.)


4) nieuwe timecode engine
De timecode engine is helemaal herschreven.
De configuratie is nu veel makkelijker en duidelijker.
De "autoconfig" bestaat niet meer, de timecode detectie is nu in real-time. Je moet nu enkel nog de juiste timecode vinyl of cd aanduiden die je gebruikt, en misschien de stereo slider aanpassen of de silence slider aanpassen als je teveel storing hebt als je timecode stil staat. De gain slider is er voor je te helpen om de curve goed te zien op het display, maar het heeft geen invloed op de timecode detectie. Als er voor enige reden iets fout zou gaan in de timecode config en je timecode signaal is geen 100%, dan kan je het debug schermpje gebruiken als hulpmiddel. Vanaf het debug schermpje kan je een .bmp afbeelding maken en deze op het forum zetten zodat andere gebruikers je sneller kunnen helpen.

Er is ook een aantal nieuwe generatie timecode vinyls beschikbaar. Ze zijn compatibel met de serato 2nd generatie vinyls. Dus als je deze reeds bezit (CV02A), dan kan je de nieuwe VDJ-v6 proberen.


5) unicode compatibiliteit
Versie 6 is nu volledig unicode compatibel, en kan zonder problemen Japanse/Russische/enz karakters weergeven.
Hierdoor is de database helemaal verandert, en zal automatisch veranderen in "VirtualDJ database v6 .xml".
De v5 database zal nog steeds bestaan, dus je kan nog altijd de oude database gebruiken, maar de veranderingen in v6 zullen niet te zien zijn in v5 database.


6) betere Video engine
Meer video codecs kunnen nu gespeeld worden door de interne video decoder.


7) MusicGroups
Er zitten 2 ideeën achter de Musicgroups:
-Eerst, het laat je weten wat jij speelt aan de wereld. Je kan samen komen met mensen die dezelfde smaak van muziek hebben, of je kan je eigen individuele groep vormen. VirtualDJ zal automatisch jouw playlist zenden naar de musicgroup waarvan jij een deel uitmaakt, dit zal dan getoond worden op de website.
-Ten tweede, mensen kunnen zich inschrijven voor een Musicgroup of dj die ze goed vinden. Ze zullen dan een gepersonaliseerde "feed" krijgen rechtstreeks van VirtualDJ. De "feeds" zijn uniek en hangen af van welke muziek jij de laatste tijd speelde en zullen je adviseren wat de andere dj's van je Musicgroup waar jij bent bij aangesloten zouden spelen.

Wij geloven dat dit zeer goed en handig is om nieuwe muziek te ontdekken en om je keuze van muziek uit te breiden.



8) NetSearch
Het idee is heel simpel: limiteer jezelf niet tot de muziek die je hebt op je harde schijf!
Als je een internet connectie hebt en als je iets intypt in de searchbox zal het eerst alles tonen dat jij op je harde schijf hebt, maar nu zal het ook internet gaan afzoeken naar video's of mp3s die overeen komen met wat jij ingaf. De bestanden die worden weergegeven kunnen rechtstreeks in virtualdj worden ingeladen.
Heb je niet zo'n goede internet connectie of je speelt sommige bestanden regelmatig, kan je deze opslaan in het "cache" op je computer of laptop. Rechtermuisknop op het NetSearch bestandje en selecteer "download to cache"

Als je een computer gebruikt in een club of feestje waar er geen internet connectie is, geen probleem.
Op voorhand kan je op je computer alle cache bestanden downloaden en op je (extern) harde schijf of usb stick kopiëren. En zo kan je zonder enig probleem deze muziek afspelen.
Voor legale redenen, moet je steeds elke maand deze bestanden terug gaan opzoeken en kijken of deze bestanden nog steeds vrij te verkrijgen zijn op het internet. (Zoniet, zullen de bestanden niet meer werken)


Zo, ik kan je enkel nog maar zeggen, veel plezier met de nieuwe versie. Als je problemen hebt, maak dan een nieuw topic aan met daarvoor v6. Zo weet ik direct dat het gaat om de nieuwe versie en ga ik daar direct meer belang aan hechten.

(gelieve in dit topic enkel eerste gedachten en meningen te schrijven)






 

Posted Fri 29 May 09 @ 1:18 pm
Ziet er wel zot wijs uit. Nu nog wachten tot ik genoeg geld heb om eens te kijken hoe het er allemaal uitziet en welke andere (kleine) features deze versie met zich meebrengt ;)
 

Posted Sun 31 May 09 @ 3:20 pm
Ziet er bijzonder mooi uit allemaal. Ik vind dat de klank verbeterd is, klinkt een stuk warmer en voller. (Just the way i like it!)

Wordt wel even wennen met de nieuwe TC engine, maar ik ben heel erg benieuwd om het allemaal een keertje live uit te proberen.
 

Posted Sun 31 May 09 @ 3:35 pm
Ik krijg het ding dus niet aan de praat he.
Eerst zaagt hij bij de installatie over een database error en vervolgens krijg ik een protection error 16.
Kan iemand me helpen?
 

Posted Sun 31 May 09 @ 5:03 pm
Patje_1PRO InfinityMember since 2007
Ik krijg inderdaad precies hetzelfde
 

Posted Sun 31 May 09 @ 5:21 pm
maus75PRO InfinityMember since 2003
En euh, moet je de oude eerst verwijderen of kun je deze install als update draaien ?
 

Posted Sun 31 May 09 @ 5:21 pm
@maus75: Ik heb beide geprobeerd,... geen succes
 

Posted Sun 31 May 09 @ 5:30 pm
Patje_1PRO InfinityMember since 2007
Volgens mij zou je hem gewoon zo moeten kunnen updaten. Ik heb het beide geprobeerd, maar krijg nog steeds dezelfde fout. Het lijkt wel alsof hij bij het laden van de soundengine vastloopt.

Ik heb zojuist de map van Virtual DJ uit mijn documenten verwijdert, nu krijg ik de database error niet meer, maar de protection error 16 krijg ik nu gelijk.
 

Posted Sun 31 May 09 @ 5:30 pm
Als je een database error hebt, moet je naar conifg > browser > fix gaan.
Die protection error 16 komt enkel als het een cracked version is...

Het is niet noodzakelijk nodig om de oude versie te uninstallen.

Als het echt niet lukt moet je een ticket aanmaken.
 

Posted Sun 31 May 09 @ 5:53 pm
Anakin43 wrote :
Ik krijg het ding dus niet aan de praat he.
Eerst zaagt hij bij de installatie over een database error en vervolgens krijg ik een protection error 16.
Kan iemand me helpen?


Wat kan werken is als je virtualdj installeert als je geconnect bent met het internet. Dan open je vdj en geef je je serial nummer in.

Patje_1 wrote :
Volgens mij zou je hem gewoon zo moeten kunnen updaten. Ik heb het beide geprobeerd, maar krijg nog steeds dezelfde fout. Het lijkt wel alsof hij bij het laden van de soundengine vastloopt.

Ik heb zojuist de map van Virtual DJ uit mijn documenten verwijdert, nu krijg ik de database error niet meer, maar de protection error 16 krijg ik nu gelijk.


Patje, jij moet eerst is kijken of er geen enkele crack version op je systeem staat of resten ervan. En doe je hetzelfde wat Anakin moet doen. VirtualDJ installeren terwijl je bent geconnect met het internet.
 

Posted Sun 31 May 09 @ 6:01 pm
Dat anywoord kreeg ik ook na aanmaken van een ticket. Maar nog steeds zelfde prrobleem.
Is er een manier om alle oude resten van installaties te detecteren?
Ik heb ooit eerst de rmx versie geinstalleerd. Zouden daar nog sporen van zijn en geven die het probleem?
 

Posted Sun 31 May 09 @ 6:49 pm
zelfs manueel register proberen leegmaken helpt niet. pfff.
 

Posted Sun 31 May 09 @ 7:09 pm
Wanneer komt cue 6.0 of kan ik ook VDJ 6.0 installeren met de sleutel van cue.
 

Posted Mon 01 Jun 09 @ 5:41 am
Voor de mensen met een protection error. Je kan de aangepaste versie downloaden

Dus download de nieuwe versie HIER

De vorige versie was gelocked dus daarom kreeg je een protection error.

Als je met deze aangepaste versie nog problemen ondervindt Moet je e-service contacteren en die zullen het unlocken voor je. http://www.virtualdj.com/contact/index.html


Wimmietoe wrote :
Wanneer komt cue 6.0 of kan ik ook VDJ 6.0 installeren met de sleutel van cue.


Voor de nieuw versie moet je wachten op numark. Virtualdj en Numark Cue staan op het vlak van versies uitbrengen los van elkaar. De update kan later komen of zelfs geld kosten. Of je moet upgraden naar VDJ 6.0! ga naar Buy, ga helemaal onderaan de pagina en geef je serial nummer in. Dan krijg je een discount en heb je alle voordelen van VDJ en blijft het toch eigenlijk CUE ;)

 

Posted Mon 01 Jun 09 @ 7:18 am
Bij mij gaat alles goed, in zoverre dat ik wél een melding krijg disk C is corrupt en ga naar config>browser>fix.
Voor de rest verschijnt het scherm gewoon, je kopieert je serial in en klaar is kees.
Dán config>browser>fix. Na het clicken van fix zegt-ie meteen dat alles okeydokey is.
Waarom op een splinternieuwe laptop een disk C corrupt zou zijn, is mij een raadsel.
Echter, Vista geeft wel meer vreemde meldingen. Zo zegt-ie altijd bij het installeren dat het kán zijn dat VDJ niet goed geinstalleerd is.
Maar is-ie wel!

 

Posted Mon 01 Jun 09 @ 10:22 am
bobhofmans wrote :
Zo zegt-ie altijd bij het installeren dat het kán zijn dat VDJ niet goed geinstalleerd is.
Maar is-ie wel!


Kreeg ik ook altijd! :) Ik werd er zo gek van dat ik al die meldingen heb afgezet :)
 

Posted Mon 01 Jun 09 @ 11:32 am
Patje_1PRO InfinityMember since 2007
Ik heb hem opnieuw gedownload net en gewoon geinstalleerd en nu draait die zonder problemen :) Ik heb op mijn PC alleen de software die van deze website afkomt verder geen gecrackte ofiets ik draai hem op windows 7 RC1.

Bedankt voor de snelle fix :D
 

Posted Mon 01 Jun 09 @ 12:30 pm
SkyRMXPRO InfinityMember since 2008
ook net nieuwe versie gewodnload, ziet er beter uit en werkt ook veel beter!!
aantal genoemde dingen zoals C database fix gedaan enzo, maar verder is alles goed

behalve dat mijn RMX de knoppen opeens heel anders zijn dan ik gewend ben, maar dat ben ik druk aan het aanpassen ;)
 

Posted Mon 01 Jun 09 @ 12:53 pm
Bij mij werkt alles nu ook goed. dank aan het vdj team die steeds snel op mijn vragen antwoordden in het aangemaakte ticket. Thanx CSTOLL
 

Posted Mon 01 Jun 09 @ 1:36 pm
moet je pro zijn voor deze te updaten , ik heb 1jaar ongeveer de hercules mk2 met vdj 3.4 . Beetje verouderdt , kan ik deze nieuwe niet downloaden :(
groeten
 

Posted Tue 02 Jun 09 @ 1:44 pm
15%