Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: VDJ 4.1 icm BCD2000

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

robbeyHome userMember since 2006
Vraagje:

Ik heb de BCD2000 en wil graag VDJ 4.1 aanschaffen maar...

Ik heb in de release notes gelezen dat er vanaf 4.1 native support is voor de BCD2000. Heeft iemand hier al ervaring mee? Ik heb namelijk geen zin om een pakket te kopen dat uiteindelijk maar half werkt met mijn hardware.
 

Posted Fri 13 Oct 06 @ 10:57 am
Hoi Robbey,

ik heb nu 2 weken de bcd2000 in huis en virtualdj reeds 2 jaar. er waren met 4.0 wat problemen icm de bcd2000, maar nu in versie 4.1 werkt hij helemaal naar behoren.

er is echter 1 setting die toch nog problemen geeft bij 4.1 (asio-error) maar dat is makkelijk te verhelpen door de latency op auto te zetten (dit is een tekortkoming in de driver 1.1.1.0 van behringer en niet van virtualdj) Behringer zal dit verhelpen met de eerstvolgende driverupdate.

dus hiervoor is een ' work around' die je bcd2000 perfect laat werken met virtualdj 4.1

ik ben er zelf heel goed over te spreken.
 

Posted Fri 13 Oct 06 @ 4:17 pm
robbeyHome userMember since 2006
Dank je!

Ik heb 'm gisteren gehaald. De BDJ software werkt redelijk maar heb even de VDJ trial geinstalleerd om te testen, het werkt echt GOED! Ik kaqn alleen nog niet voorbeluisteren maar dat ga ik nog wel uitzoeken.

Wanneer krijg je die ASIO error? Ik heb m nog niet gehad en heb geen idee hoe ik die op "auto" moet zetten...
 

Posted Sat 14 Oct 06 @ 10:49 am
als je in de sound-setup de asio-driver kiest, dan ga je waarschijnlijk die error krijgen.
dan moet je in de performance tab (van config menu) de performance slider helemaal naar links zetten, de 2 vinkjes 'safe mode' en 'overclock' alle 2 uitzetten, en de latency op 'auto'.
op die manier voorkom je een asio error.

het komt wel eens voor dat op sommige systemen de bcd2000 toch nog vast loopt na enige tijd, dan moet je in de control-panel van je BDC( dus NIET de latency in VDJ-config!!) de latency iets verhogen naar 20ms of iets dergelijks (moet je even mee experimenteren wat voor jou het fijnste werkt).
 

Posted Tue 17 Oct 06 @ 12:57 pm
goapmrHome userMember since 2004
Ok, heb de trail geprobeerd van vdj. GEEN KOPTELEFOON. Dit is jammer want vdj is zo NIET te gebruiken. hopelijk word dit opgelost anders blijven we bij b-dj of djdecks in combie met mijn bcd 2000. had eerst de hecules maar heb dat ding letterlijk het raam uit gegooid. Hoop dat de koptelefoon het gaat doen in vdj want dat was wel mijn favo software. Vr Gr. goapmr. P.S. NORWAY THANX FOR THE SUPPORT YOU GIVE US.
 

Posted Wed 18 Oct 06 @ 11:48 am
Als je de demo van versie 4 download, dan kan je een hoofdtelefoon gebruiken. De demo van versie 4 is een volledig werkende versie met een tijdlimiet van 20 dagen.
Als je dus een 4.1 geluidskaart of beter hebt, kan je je hoofdtelefoon gebruiken.
Ewout
 

Posted Wed 18 Oct 06 @ 7:24 pm
goapmrHome userMember since 2004
O, ikben dus superstom geweeest, Zal het dan nu ff proberen. bedankt voor het antwoord. vr.gr goapmr
 

Posted Wed 18 Oct 06 @ 7:59 pm


(Old topics and forums are automatically closed)