Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Gain probleem? - Page: 1

This part of topic is old and might contain outdated or incorrect information

dmc2oo7Home userMember since 2010
Hallo allemaal,

ik ben nieuw op dit forum,
en ik heb vorige week een Hercules DJ Console RMX aangeschaft,
deze staat in verbinding met mijn laptop, en ik heb een VX400 versterker met 2x TSX Series 150 Watt aangesloten.
Wat mij meteen opviel toen ik de eerste keer de RMX gebruikte,
was dat het verassend stil speelt, wat ik natuurlijk erg jammer vind.
Voordien had ik een BEAT 4 van JBSYSTEMS mengpaneel, en daarbij blaasde deze boksen echt 't dak eraf.

Wat ik wel altijd doe tijdens het mixen is de gain opendraaien tot op +15 ,
dan is het volume goed te noemen.
Mijn telkens bij het veranderen van track springt die terug naar 0 of minder,
bestaat hier geen bepaalde lock ofzo voor, of een manier hoe ik toch meer geluid uit mijn boksen krijg.

Want op dit moment is de dj console rmx een beetje een teleurstelling voor mijn zuurverdiende € 350-

Dankje.
Hopelijk heeft iemand een goeie oplossing voor mij.
 

Posted Sat 18 Sep 10 @ 10:18 am
Hierboven staat:

Voor de nieuwe leden: Vul je serial number van je product in bij 'Modify my profile' voor dat je iets post.

Het serial number van je RMX staat op het hoesje van de CD die meegeleverd werd.

Mvg
 

Posted Sat 18 Sep 10 @ 10:26 am
dmc2oo7Home userMember since 2010
Da's ook zo'n probleem, ik ben het hoesje kwijt heb die per ongeluk weggesmeten bij het karton.. :s
 

Posted Sat 18 Sep 10 @ 10:41 am
Kopie uit andere post (ik blijf ik herhalingen vallen.......)
Even contact opnemen met de Hercules Helpdesk. Die zouden je het nummer kunnen geven aan de hand van je Serial Number (SN) van je console. Zie hieronder.

"Hoi,

op de Hercules-website staat bij de support-page omschreven hoe dat moet. [CONTACT OPNEMEN MET DE HELPDESK.........]
Klik op deze LINK en je wordt meteen de goede kant op gestuurd.

Succes,
Martin."
 

Posted Sat 18 Sep 10 @ 10:45 am
dmc2oo7 wrote :
......ik ben het hoesje kwijt heb die per ongeluk weggesmeten bij het karton.. :s


Bij alles wat je al gekocht heb voor je dj centrum -- laptop, versterker, speakers enz enz -- heb je nog steeds niet geleerd dat je de dozen/kartons van nieuw gekochte spullen nooit en te nimmer weggooit tot óf de garantie verlopen is óf dat je zeker weet dat alles goed functioneert.
Je koopt een controller van je zuurverdiende 350 euros en dan gooi je metéén doos én CD hoesje weg?
Doe je dat met alle electronica?
Ergens klinkt dat niet zo geloofwaardig.

Mvg

 

Posted Sat 18 Sep 10 @ 12:50 pm
Martin FourS wrote :
(ik blijf in herhalingen vallen.......)


Gek hè, Bob,
De afgelopen 20 uur al 3 man doorverwezen naar de Hercules helpdesk omdat ze hetzelfde "probleem" hebben. Ik snap dit ook niet helemaal. Misschien dat sommige gebruikers denken dat hun computer een leven lang meegaat? (Zo'n computer wil ik trouwens ook wel...)
 

Posted Sat 18 Sep 10 @ 2:20 pm
dmc2oo7Home userMember since 2010
@ Bob: Man, wat is dat voor ge-ouwe-hoer? Ja ik ben nu eenmaal zo, ik spaar geen dozen en shit, neen?
Daar heb jij trouwens toch geen probleem mee. Of je het nu gelooft of niet, whatever mayn.

@ Martin: Ik hoop dat jij me misschien kunt helpen :) , en misschien op een iets vriendelijkere manier of Bob dan?
Wat ik afleid uit jouw reactie is dat het aan mijn computer ligt, maar dat betwijfel ik eignlijk sterk want het is een sony vaio, die ik 3 maanden geleden aangekocht heb, met windows 7, en eignlijk nog nooit eerder gebruikt heb. En ohja Bob, hiervan heb ik ook geen doos meer ;)

Mvg.
 

Posted Mon 20 Sep 10 @ 11:05 am
Nope.
Wat je uit mijn reactie kon afleiden is dat je contact op kunt nemen via de Hercules Helpdesk (via de link in de post van zaterdag 5.45 PM) om met je SerialNumber van de controller te proberen je licentiecode van VDJ te achterhalen. Leg uit wat er is gebeurd, vermeld je SN van de controller en vraag of ze je de licentiecode kunnen mailen.

Dan in de catagorie Net-iquette: Waarom meteen de heftige reactie? Je lijkt me een redelijk intelligente vent. Een CD met of zonder hoesje neemt vrijwel net zoveel ruimte in. Iedereen kan me vragen om een code van een programma en ik trek binnen een redelijke tijd de juiste CD incl. alle toebehoren uit een la. Uiteindelijk ga je me ook niet wijsmaken dat je de licentiecode van Windows van je laptop hebt weggemikt. Al verzamel je het in een kartonnen doos en zet je het op zolder.
Dat ik het aankaart, heeft een goede reden: Als je reageert zoals je nu hebt gedaan, loop je het risico compleet uitgekotst te worden voordat je ook maar 1 zinnige reactie hebt gekregen. Hoewel de meesten hier elkaar nog nooit in levende lijve hebben ontmoet, is dit wel een club waar we goed met elkaar omgaan. Er wordt wel eens gehapt, maar nooit gebeten. Problemen met een reactie: PM naar degene waar het om gaat. Niet iedereen hoeft mee te genieten.

Het is best simpel: De forumregels stellen, dat je je code invoert voordat je iets post. Dat gold voor mij, Bob, en ieder ander. En dus ook voor jou.
Dus: Mailtje naar Hercules, verkregen code invoeren (kan je het ook NOOIT meer kwijtraken) en we staan in de rij om je de goede kant op te wijzen.

Groet,
Martin
(die inziet dat hij z'n roeping heeft gemist.....)
 

Posted Mon 20 Sep 10 @ 1:27 pm
je kan proberen om de key uit het register te halen onder current user/software vdj. bij key staat de key versleuteld, idt kan je via een eticket doorgeven aan vdj, mogelijk willen ze hem voor je hercoderen naar je originele serienummer, zo niet is het zonde van je zuurverdiende 350 euro, maar ben je wel een wijze les verder.
 

Posted Mon 20 Sep 10 @ 1:54 pm
dmc2oo7Home userMember since 2010
dankje om me toch al iets verder te helpen. Welke waarde moet ik juist wijzigen, als ik kijk in het register staan er daar redelijk veel en weet ik niet welke ik moet veranderen, ik veronderstel iets met gain ofzo? Mvg.
 

Posted Tue 21 Sep 10 @ 10:32 am
Ik geef het op......
 

Posted Tue 21 Sep 10 @ 12:18 pm
dmc2oo7Home userMember since 2010
Wadddeevveeuuuuuuur ;) Sulletjes
 

Posted Wed 22 Sep 10 @ 11:03 am
dmc2oo7Home userMember since 2010


 

Posted Wed 22 Sep 10 @ 11:05 am
In je hok.
Ik neem terug wat ik eerder meldde over " redelijk intelligente vent". Je bent dom bezig. Doe een inburgeringscursus, daar schijnen ze ook lessen Nederlands te geven, want helemaal begrijpen doe je het niet. Als er wordt verteld hoe je het versleutelde (moeilijk woord, ik weet het) Serial Number uit je register kan trekken en waar, moet je natuurlijk niet lekker stoicijns (alweer 1) door blijven mekkeren over je gainprobleem.
Hoop moeilijke woorden: in de categorie Irritant scoor je lekker hoog op de irritatieladder. En dat is zonder meer de beste manier om hulp te krijgen hier.
Deze sul wenst je veel succes met je spul. (hé, dat rijmt)

Martin.
 

Posted Wed 22 Sep 10 @ 12:05 pm
 

Posted Wed 22 Sep 10 @ 4:48 pm
en ik wilde net gaan vertellen welke registersleutel hij moest hebben, maar helaas, zoek het nu maar uit.
 

Posted Thu 23 Sep 10 @ 2:47 am
fivan1Home userMember since 2011
Hallo, Ik heb de gratis home versie op mijn pc geplaatst. Ik heb dus geen serialnummer en kan deze ook niet opgeven.
Mijn vraag; graag had ik geweten of ik de gain op een vaste instelling kan locken. De gain kan ik ook niet altijd "verdraaien", ook niet wanneer ik in de settings de gain op een andere instelling zet zoals enkel "rember". Het is ook zeer vervelend dat de gain steeds zichzelf aanpast want dit is zeer duidelijk hoorbaar aan de kwaliteit van de muziek.
ps. Ik wens de VDJ enkel thuis te gebruiken zonder extra hardware.
Wie kan mij hier in helpen.

Alvast bedankt.
 

Posted Wed 09 Feb 11 @ 10:16 am
onder config kan je bij een tabblad kiezen voor gain instellingen, als je auto + remember gebruikt staat ie altijd goed
 

Posted Thu 10 Feb 11 @ 5:28 am
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Dat wil dus zeggen dat, wanneer je een nieuw nummer in een deck laadt, de gain automatisch wordt aangepast naar 0,0.
Je hoeft dan dus niet aan de GAIN knop te draaien.
Zeer praktisch, zeker wanneer je meerdere nummers achter elkaar zet via bv. auromix.
 

Posted Fri 11 Feb 11 @ 3:58 am
hallo allemaal,

ik las dit net door, en zie onderaan iets staan over auromix. ik was benieuwd wat dat is. is dat iets om muziek automatisch mee te laten afspelen?

met vriendelijke groet,

Tom
 

Posted Fri 11 Feb 11 @ 5:03 am
67%