Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Pioneer XDJ-R1 probleem met voorbeluisteren opnemen

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hi,

Ik hoop dat iemand me kan helpen met het volgende. Ik gebruik VDJ 7.4 en een nieuwe Pioneer XDJ-R1. Alles werkt naar behoren maar ik heb 1 probleem bij het opnemen van een mix.

Ik gebruik de 2 knoppen op de XDJ om voor te beluisteren dit werkt naar behoren, echter bij het opnemen van een mix hoor ik als ik de koptelefoon knoppen indruk de muziek er doorheen. Ook op de recording mp3, en dat is niet de bedoeling.

Zelf als ik het kanaal helemaal naar beneden schuif, een nieuwe opname start, alleen de koptelefoonknop boven het kanaal indruk dan hoor ik dit in de opname.

Wie kan me helpen? Ik heb de volledige installatie en drivers al opnieuw gedaan maar dit werkt niet. De audio instellingen zijn volgens de handleiding:

- Input (none)
- Outputs: Master chan 1&2 / headphones chan 3/4
- Sound card: Asio driver Pioneer XDJ R1 Asio

Groet,

Sjors

 

Posted Fri 09 Aug 13 @ 3:14 pm
 

Posted Sat 10 Aug 13 @ 8:04 pm
ralf83PRO InfinityMember since 2013
Ik heb dit probleem ook, VDJ LE schakelt steeds in de config steeds bij output: naar master: channel 1&2/headphones 3/4 terwijl hij op master: front output / headphones: center output moet staan.

Heeft dit te maken met een eventuele eerder geinstalleerde VDJ Home ?

Aangezien de XDJ-r1 alleen te bedienen is met VDJ moet er toch op zeer korte termijn een oplossing komen ( nee geen update naar pro) anders is de controller volledig afgeschreven!
 

Posted Sun 18 Aug 13 @ 8:18 am
Poging 2...... Zondag al een heel verhaal gemaakt, ben ik niet meer ingelogd :s

Efkes antwoorden in stukjes:
ralf83 wrote :
Ik heb dit probleem ook, VDJ LE schakelt steeds in de config steeds bij output: naar master: channel 1&2/headphones 3/4 terwijl hij op master: front output / headphones: center output moet staan.

Da's grappig: dat moet'ie dus eigenlijk niet. Je probeert nu je meerkanaals interne kaart van je PC als uitgang te gebruiken en dat vindt VDJ LE nu net niet lekker. Die ondersteunt namelijk alleen de hardware waar de LE-versie voor is bedoeld: de XDJ. Daarom springt hij steeds terug.

ralf83 wrote :
Heeft dit te maken met een eventuele eerder geinstalleerde VDJ Home ?

Nee, dus, alhoewel 2 verschillende versies van VDJ naast elkaar niet wordt aangeraden.

ralf83 wrote :
Aangezien de XDJ-r1 alleen te bedienen is met VDJ

Andersom. VDJ bedien je met de controller. Daarom heet het ook een controller. Daarnaast is RekordBox meegeleverd en dat werkt ook prima samen met je XDJ.

ralf83 wrote :
moet er toch op zeer korte termijn een oplossing komen ( nee geen update naar pro) anders is de controller volledig afgeschreven!

Je moet niets, echt niet, maar als je ruim € 900,- betaalt voor een controller en je krijgt serieus korting met je geregistreerde LE-versie zou ik er toch echt over nadenken. Ik denk dat de upgradeprijs van LE naar Full Pro 1/6e is van de aanschafprijs van je XDJ, maar dat is uiteraard aan jou.
Even concreet: Je controller is verkeerd geconfigureerd. Daar is'tie weer: Lees de handleiding ( http://pioneerdj.com/support/files/img/XDJ-R1_Setup_Guide_for_VitualDJ_LE_E.pdf , pagina 4). Die is er echt niet voor niets en de juiste instellingen staan er in. Wil je de vrijheid je interne geluidskaart van je PC te gebruiken dan moet je toch upgraden naar Pro. Dan kun je configureren zoals je wilt.

Enne: als je zo eenvoudig afschrijft, wil ik je XDJ best op komen pikken voor € 100,- (da's best riant voor een afgeschreven apparaat....)

[EDIT] Config-pagina van VDJ voor je XDJ: http://www.virtualdj.com/wiki/XDJ-R1.html Hier staan ook de verschillende modes van de XDJ vermeld.
 

Posted Mon 19 Aug 13 @ 4:17 pm
Hallo,

Wie kan mij helpen?

Probeer virtual dj pro 7 te configureren met mijn macbook pro en controller XDJ R1 .

Mode 1 geprobeerd inputs none,outputs external mixer,sound card poineer xdj r1

Wat heb ik al gedaan maar zonder resultaat,
Filmware instal en driver .

Via mijn mac krijg ik via sounds wel muziek binnen maar niet in het DJprogramma .

Steven

 

Posted Sun 25 Aug 13 @ 3:16 pm
 

Posted Sun 25 Aug 13 @ 8:25 pm
ja , maar zonder restultaat.
Krijg signaal op de mac binnen bij sounds,maar niet naar het dj programma.

Wat nu?

mvg Steven
 

Posted Mon 26 Aug 13 @ 1:54 pm
Al eens gekeken in de Audio / MDI Configuratie van je Mac? Daar moet de standaarduitvoer op de Pioneer staan. De systeemuitvoer kan op de ingebouwde audio staan.
In het verleden kon het nodig zijn een zgn Aggrigated device aan te maken. Ik heb het zelf nooit hoeven doen, maar misschien heb je er iets aan: http://support.apple.com/kb/HT1215

Je instellingen staan overigens goed in VDJ, dus je kunt eens proberen of je op het PioneerDDJ-forum iets kunt vinden: http://forums.pioneerdj.com/home
 

Posted Tue 27 Aug 13 @ 4:33 pm
Mijn problemen zijn uiteindelijk opgelost door een externe tool te gebruiken voor het opnemen (Audicity). Dit werkt uitstekend.
 

Posted Sat 31 Aug 13 @ 2:46 am
Hoi,

Kan iemand me helpen, ik ben mijn XDJ-R1 aan het instaleren maar ik kan VDJ niet bedienen met de knoppen van de XDJ-R1, heb alles geprobeerd
maar het lijkt niet te lukken, ben ondertussen ook naar PRO gegaan maar weet het niet meer.
 

Posted Sun 01 Sep 13 @ 10:14 am
 

Posted Mon 02 Sep 13 @ 3:09 am
Wie o wie kan me helpen,
Heb die XDJ-R1 nu al een half jaar en de overstap naar VDJ LE lijkt me een hele karwij.

Als ik de controller mixer mode op XDJ-R1 plaats,
Dan kan ik nog steeds alle effecten naar behoren gebruiken.
(De standaard effecten danwel)
Maar komt alle geluid precies uit hetzelfde kanaal (links of recht).
De crossfader werkt maar het lijkt wel of alles van één kant komt, ook het geluid van de koptelefoon doet dit.
Moeilijk mixen dus.

Als ik de controller mixer mode op PC zet,
Dan komt het geluid er wel uit zoals je het zou verwachten,
Maar dan werkt de color knop en bijkomende effecten niet meer.
Eveneens de effecten, track search is nu plots in en out en de loop werkt niet meer naar behoren.
Zeer vreemd allemaal,

Is er dan geen gulden middenweg?

Het zou wel mogen want alle functies werken eigenlijk, gewoon niet zo goed samen! :/
 

Posted Thu 12 Dec 13 @ 1:41 pm
 

Posted Fri 13 Dec 13 @ 7:09 am
Heeft dan iemand raad hoe advanced op te nemen met mac?
Set-up nu

Input - none
output - external mixer
Soundcard- 4out card

Ik probeer nu uit zowel de Master als Boot Out om dit als input in de mac te geven en vervolgens audio out naar de speakers vanaf de mac.
Trouwens waarom toont VDJ niet gewoon de invulling van de settings als je naar Advanced gaat.
Dan zou je er al iets wijzer uit worden.
 

Posted Tue 17 Dec 13 @ 1:00 pm
Hoi allen,

Ik heb een probleem met mijn Pioneer XDJ R1 wanneer ik deze gebruik in combinatie met mijn laptop (Virtual Dj). De effecten zoals onder andere 'echo' en 'flanger' zijn niet bruikbaar. Weet iemand hoe ik dit het beste kan oplossen?

Mvg,
Berend Jonckers
 

Posted Thu 13 Feb 14 @ 7:48 am
Als niemand anders dat doet, kijk ik vanavond de handleiding wel ff na. Is een instelling van de controller.

Ik heb overigens je andere post verwijderd. 1 x melden is voldoende.
 

Posted Thu 13 Feb 14 @ 8:49 am
@Martin FourS,

Dat zou fijn zijn, zelf heb ik het niet kunnen vinden :|

Sorry, bedacht me later pas dat het wellicht beter was om een nieuw topic te openen.

Alvast bedankt!!
Berend
 

Posted Thu 13 Feb 14 @ 11:57 am
Iemand al een oplossing hiervoor?
 

Posted Tue 18 Feb 14 @ 12:15 pm
Voor beide LE-users (Berend en Guillemyn): De R1 moet in PC-mode staan. Heb je hem in mixer-mode staan dan kan dit blijkbaar fout gaan. Hoe je om moet schakelen: http://www.virtualdj.com/wiki/XDJ-R1.html
 

Posted Wed 19 Feb 14 @ 5:23 pm


(Old topics and forums are automatically closed)