Quick Sign In:  

Forum: Nordic Forum

Topic: Varför

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

HannepPRO InfinityMember since 2004
Är alla cd vinyl djs så negativa till vdj, djc, xp10, tcvs, dac 2 etc.
man kan ju göra i princip allt man kan göra med cd/vinyl + en massa mer i vdj ...
och alla tycker att det är töntigt och konstigt att mixa med en data ... Varför???
 

Posted Sat 15 Jan 05 @ 11:53 pm
fordi det er en "ny" teknologi...

Slik var det for de første dj's som startet bruke CD'er også! Alle vinyl DJ's sa det ikke var bra å bruke CD, at de ikke var real dj's etc etc

Men å bruke DJ software blir mer og mer akseptert, og jeg bruker det hver helg på den største nattklubben i min by. De var speptisk i begynnelsen, men når de hørte hva jeg mixet, og hvor bra det var, så aksepterte folk det... både eier av klubben, andre dj's og gjester :)

som du sier, det er på mange måter det samme som å bruke CD, med et par ekstra fordeler...
 

Posted Mon 17 Jan 05 @ 1:51 pm
Exakt "ny" teknologi...

Jag är gammal "vinyl jock" sedan mitten 80-talet, när CD kom (Denon 2000 dubbel cd) var jag inte sen att haka på "CD tåget" många DJ's tyckte det inte var "på rigtigt" och en del klubb ägare ville betala mindre för "CD DJ's" för det tyckte vi gjorde mindre... Men jag var mest glad över att slippa släpa 60 kilo skivor med mig...

Jag var oxå tidig på det med dator (först BPM Studio med kontroller, senare FinalScratch när den kom) nu ligger min FS 1.5 på hyllan, jag stor trivs med VDJ och dess "vinyl plattor" dock inte med utseendet så jag har gjort ett FS 2.6 skin.

Sammanfattning är väl, att det är inte mediat du som DJ valt att spela på (CD, Vinyl, Data) som avgör utan din kreativitet och musikval du gör som DJ.

/Ken
 

Posted Sat 06 Aug 05 @ 5:56 pm
Din utrustning är ju dina verktyg. Inget annat. Lite konservativ inställning har ju somliga, det är väl ett faktum. Ignorera eller upplys.
 

Posted Sat 06 Aug 05 @ 6:52 pm


(Old topics and forums are automatically closed)