Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: XP-10 review !

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

 

Posted Fri 03 Sep 04 @ 8:51 pm
Hey, bedankt! Zeer duidelijk overzicht (eindelijk!) ;)
 

Posted Fri 03 Sep 04 @ 9:26 pm
tnx

komt kleine update aan met geluidsfragmenten bison en vdj
verder had ik problemen met gebruik van usb 1.1 hub.
kennelijk vreten de xp10 de bandbreedte op waardoor met 2 xp-10's op usb 1.1 vdj raar gaat doen. Toen ik de XP10 in me normale usb 2.0 poorten van pc deed, was het game-over voor win2000 :\ Nu is deze win2k al maanden oud dus ik ga zsm herinstallen en dan nogmaals proberen. btw ook de backspin in v2.02 ga ik testen en opnemen.
 

Posted Mon 06 Sep 04 @ 12:19 pm
Bedankt voor de review. Hebben we een uitgebreide beschrijving van de xp10 en de d-vinyl controller in het Nederlands.
Ewout
 

Posted Mon 06 Sep 04 @ 8:54 pm
Na een herinstall van win2k bleek dat 1 controller toch niet lekker functioneerd. De unit wordt soms goed herkend, maar laat ook vaak unknown usb of generic hub ziet etc. Ook flipt mijn apparatenbeheer als ik deze unit erin stop alsof de unit steeds in en uit wordt gestopt. Dit verklaart dan mogelijk de problemen toen ik 2 units had en vdj moeilijk deed als ik ze beide gebruikte. Ik heb de unit terug gestuurd naar new-line en verwacht met een 2 dagen een nieuwe waarna ik weer verder kan.

Vanavond zal ik met 1 controller iig de geluidsverschillen opnemen tussen bison en vdj en wat testen met o.a. de backspin.
 

Posted Tue 07 Sep 04 @ 11:46 am
owkee update gaat niet door, de andere XP-10 gaf ineens dezelfde problemen. Omdat ik nu toch hard ben gaan twijfelen of mijn PC hardware wel in orde was ben ik gaan testen. Wat blijkt, als ik een controller aansluit via usb-hub met extra voeding doet deze het keurig, zonder extra voeding (dus voeding vanaf pc) is het over. Hierdoor ben ik spanning gaan meten en jawel hoor, zonder extra voeding instabiel 4,80v, met extra voeding stabiel 5,2v. Toen heb ik de proef op de som genomen door de controller zonder extra voeding aan te sluiten en m.b.v. wat kroonstenen en een geregelde voeding +5v op de usb gezet. Zonder extra voeding niks of verkeerde apparaten, maar toen ik de extra voeding op dezelfde aangesloten kabel aan zette, whoppa ineens geen probs meer. De xp10 is dus geen volledig usb1.1 device.... usb1.1 specificatie geeft namelijk aan dat een apparaat vanaf 4,4v normaal moet werken bij een max kabel lengte van 5 meter. (correct me if im wrong)
De XP10 heeft 5v (iig meer dan 4,8v) nodig om goed te kunnen werken.

Tot mijn stomme verbazing merkte ik dat als ik twee XP10's aansloot op de usb-hub mijn BIOS boot al in de soep ligt. Wat blijkt, PC voeding is onvoldoende. Om elk risico uit te sluiten, ga ik zowel de voeding vervangen door een 450/500 True Watt beestje en een self-powered USB 2.0 hub. Hiermee zouden mijn probs verleden tijd moeten zijn.

Waarom post ik dit hier, omdat dit o.a. een aanvulling wordt op mijn review en hierdoor anderen kan helpen (en de leveranciers) met het oplossen van problemen met de XP10.

Morgen meer :)
 

Posted Tue 07 Sep 04 @ 7:17 pm
Wat voor (usb) chipset heb je? Ik heb al heel wat problemen gehoord met sis chipsets.
bedankt voor de info in ieder geval
Groet Ewout
 

Posted Thu 09 Sep 04 @ 4:45 pm
SiS chipset = 100x kotssmiley :D

Ik heb nforce 2 chipset, maar uiteindelijk lag het daar niet aan.

Zie de bijgewerkte review met aanvulling op de problemen die ik heb ondervonden en een audiofragment tussen de bison software en vdj.
 

Posted Thu 09 Sep 04 @ 10:22 pm
ivarPRO InfinityMember since 2004
hallo,

nog bedankt voor het schema wat je gemaakt hebt dj psychic
hier een link naar een foto van mijn flightcase en zoals je ziet past het perfect, toppie

http://www.ivarsfotoos.funtigo.com/go

thanx

ivar
 

Posted Sat 25 Sep 04 @ 6:04 pm
Vraagje

Als je de xp10 gebruikt ... kan je dan nog steeds de syncronize functie gebruiken ? Of moet je eerst manueel met de fader de bpm gelijk zetten ???

Greetz
Spyro
 

Posted Tue 28 Sep 04 @ 5:45 am
ivarPRO InfinityMember since 2004
yo

the xp10 heeft heel veel mogelijkheden
dus ook de beatmatch (synch) functie
alles wat je op zeer uitgebreide skins vindt kun je met je xp10 bedienen, je beslist zelf met welke toets
( kijk maar in settings onder xp10 bij mapper )

ivar
 

Posted Tue 28 Sep 04 @ 8:47 am
Ik heb nu mijn Xp10 2 weken binnen en uitgebreid getest.

ik sluit me aan bij de voorafgaande posts in deze toppic. heb er verder geen problemen mee, hij reageert goed.

het scratchen gaat lekker en is bijna 100% 'vinyl-like'

De 'Cue' en 'play/pause' buttons doen het daadwerkelijk wanneer je ze nodig hebt (in tegenstelling tot de Herculesconsole)

ik heb slechts 1 XP10-exemplaar en switch dus tussen links en rechts. dat gaat me prima af. maar op feesjes moet je wel ff het koppie erbij houden dat niet per ongeluk de verkeerde deck pakt tjdens een liveset. het is mij nog niet gebeurd, maar moet het wel in de gaten houden. dus niet te veel bier drinken en niet te veel pret-sjekkies roken :-p
bottom-line: ik ben er dik tevreden over, maar jammer dat het ding geen ASIO-drivers heeft (dat zou het helemaal af maken)
 

Posted Tue 28 Sep 04 @ 4:05 pm
ASIO is alleen goed voor lagere latency, maar verder heb je er
niets aan. Je hebt immers maar 1 audio uitgang.... dus valt weinig te configureren. Daarnaast heb ik zelf absoluut geen last van vertraging in het starten/stoppen, dus lijkt me een ASIO driver dan ook overkill. Een driver opzich zou wel fijn zijn, want nu ben je afhankelijk van windows die de controller goed moet zien, anders krijg je vage errors.
 

Posted Fri 01 Oct 04 @ 9:54 am
Psychic, ik merk weldegelijk verschil geluidskwaliteit én geluidniveau op dezelfde hardware als je wel/niet Asio drivers gebruikt.

op goedkopere audiosets zul je het misschien niet zo snel merken, maar over enkele kilowatts heen hoor je weldegelijk verschil. Als je het niet gelooft, nodig ik je bij deze uit om bij mij thuis te komen luisteren ;)

en ik heb btw weer een andere geluidskaart besteld:
Echo - Indigo DJ volledig Asio2.0 compatible, pcmcia (scheelt weer met slepen), super lage latency en een signaal/ruisverhouding van 111 db. hoop hem snel te in huis te hebben :-p
 

Posted Fri 01 Oct 04 @ 12:29 pm


(Old topics and forums are automatically closed)