Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: XP - 10 - Page: 2

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Ooooh... het kriebelt om niet te bestellen *lol*
zoals ik in dat topic zei: ik heb de importeur opgebeld en volgende week heb ik een gesprek met hem.

Oh ja, die prijzen van hier op de site zijn weliswaar exclusief BTW, maar je hoeft dat niet te betalen die BTW. Laat je er niet aan vangen! Trading between countries is VAT free.
 

Posted Wed 18 Aug 04 @ 2:28 pm
djelof, wat bedoel je precies? Ik, als echte 'Ollander, zou er graag meer over weten als ik minder hoef te betalen! Had ik ook de software zonder VAT kunnen aanschaffen?
 

Posted Wed 18 Aug 04 @ 7:38 pm
Je moet goed lezen wat er staat toen je de software bestelde: "indien je de BTW wil terug vorderen" moet je een bewijs tonen dat je een bedrijf bent. Voor die 15 EUR ontzie ik mij een fax te sturen naar Engeland, want dat is maar al te gek.
Waarom betaal je als end-user BTW op de software? Omdat men ervan uit gaat dat de levering in Engeland gebeurt. Ondanks het feit dat je toch van bij jou thuis downloadt. Een heel ingewikkelde materie, maar leg je er gewoon bij neer. Als je (officiële) software downloadt in het buitenland moet je BTW betalen.


Maar voor de controllers ligt het anders: deze worden bij jou thuis geleverd! Dat betekent dat er een fysieke transfer is van materiaal. En aangezien er in gans Europa afspraken zijn is het simpel: internationale leveringen zijn BTW vrij.
 

Posted Thu 19 Aug 04 @ 7:03 am
Het is waar dat leveringen uit het buitenland onder "intercommutaire" o.i.d. leveringen valt. Hier hoeft een bedrijf vooraf geen btw te betalen. Dit omdat in elk land het BTW tarief anders ligt. Er dient echter wel achteraf BTW betaald te worden of te worden verrekend met ontvangen BTW. Voor particulieren heb ik nergens gezien dat deze van regel zijn uitgesloten..... dus als je dat bewijsbaar kunt maken..
 

Posted Thu 19 Aug 04 @ 2:34 pm
Ik vind het grappig dat als je 0 (nul) time coded vinyls besteld, je toch al ruim 14 euro kwijt bent...

SubTotal TimeCoded Vinyl 0 €
Delivery fees : 12 €
VAT (for european customers) : 2.35 €
Total 14.35 €

Die 2.35 euro VAT is niet eens het begin tarief, als je 1 vinyl besteld wordt dat al meer dan 5 euro... Jammer dus dat de extra kosten hoger zijn dan het product zelf...
 

Posted Thu 19 Aug 04 @ 7:51 pm
Volgens mij is het relatief het goedkoopst als je in 1 keer 4 vinyls koopt. Pas na 4 platen gaat het verzend bedrag omhoog. Bij 4 heb je dus per vinyl de minste verzend kosten.
Ewout
 

Posted Sun 22 Aug 04 @ 9:26 am
Ik heb 2x XP10's bij new-line besteld en heb deze hopelijk vrijdag in huis. Dan dus ff flink testen en reviewen !!

 

Posted Thu 26 Aug 04 @ 1:43 pm
Helaas was 1x XP10 niet voorradig en moeten we nog een paar dagen wachten, maar volgend weekend, review hier en op new-line.
 

Posted Mon 30 Aug 04 @ 8:16 am
JAAAA ze zijn binnen !!!
ff snel aangesloten in me luchpauze, merkte op dat controller 1 en 2 omgewisseld worden ??? rechts bestuurde links en links bestuurde rechts maar geluid niet...weird.
tijd voor grondige anaal-ieze en dan spam ik het wel ff in een neje topic
 

Posted Fri 03 Sep 04 @ 1:30 pm


(Old topics and forums are automatically closed)