Quick Sign In:  

Forum: Nordic Forum

Topic: Lite liv her på¨Nordisk da :)

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

hehe....

Er det virkelig såååå få brukere fra norden?

 

Posted Fri 04 Jun 04 @ 1:43 am
Närå, bara lite passivt här bara! Tycker mig se Virtual DJ dyka upp på fler och fler restauranger här i Stockholm. Så sent som i onsdags kom det en DJ till festvåningen där jag jobbar och han körde Virtual DJ och Herkuleskontrollern....
 

Posted Fri 04 Jun 04 @ 3:58 pm
hva er ditt/andre dj sitt inntrykk av en DJ som kommer med laptop og spiller da?

Har ikke tatt steget ut selv, men har lyst å gå over til å være "digital dj" - men litt redd for image & feedback fra andre DJ-er som kanskje syns det blir feil med laptop dj-ing...

 

Posted Fri 04 Jun 04 @ 4:58 pm
Blandat - när jag kör själv så brukar nästan alla bli imponerade och fråga vilket program det är... När vi hyr in en DJ så kan jag tycka att det är lite underligt faktiskt, fast det är kul att jämföra deras spelstil med sin egen!
Så sent som förra veckan hade vi en proffesionell DJ som körde Virtual DJ och Herkuleskontrollern och det lät riktigt bra - dock hade han en CD spelare "stand-by" hela tiden. Tyckte dock han lekte lite för mycket med effekterna (flanger och samplingar), men det lät ruskigt bra och dansgolvet var fullt från början till slut!
 

Posted Mon 07 Jun 04 @ 1:12 pm
Neee... Har bara haft fullt upp med att läsa upp mig på alla andra forum ;)

Har haft VDJ/Hercules snart en månad, och har kommit fram till att det största problemet för mig är att sortera upp låtarna på något bra sätt... Tidigare har jag alltid haft dem i [mapp] Artist [Mapp] Skiva och sedan fil, men det blir skitjobbigt med upplägget på VDJ... Någon som har några bra idéer?

//DJ ChaosCalle
 

Posted Tue 08 Jun 04 @ 1:07 pm
Jag sorterar dom i "genre" typ, 80-tal, svenskt, pop, rock, r'n'b... Sen har jag använt mig mycket av comments för att markera de låtar som går hem så att man lätt kan söka fram "de säkra korten"!
 

Posted Sat 12 Jun 04 @ 9:24 am
dillerPRO InfinityMember since 2004
jeg er hvist ny her.....

dj-in-norway... digitale dj'z
er veldig populert så ikke bry deg om det, jeg er er dj skjøl og bruker både pc og vinkly med mixepult....
Desuten så starter en god del av musikken som blir laget av et data program..
¨

mvh DJ - Ynem
 

Posted Sun 17 Oct 04 @ 3:04 pm
Kul att det har blivit lite liv, på den nordiska sidan. Har jobbat
på heltid som DJ i snart 15 år, och kört VDJ med DJ console
nu i snart ett halvår, fungerar skit bra, fast folk är lite skeptiska i början, jag kör inte med en laptop , utan har byggt en barebone speciellt för musiken, har aldrig hängt sig eller strulat, Hoppas att det finns fler DJ´s här som har synpunkter.
Till dess play it Loud
 

Posted Thu 28 Oct 04 @ 8:51 pm
Dj DaniPRO InfinityMember since 2004
Kommer få min xp10 inom kort, ska bli kul o e skillnaden..

Tycker någon borde spelat in med hypercam eller liknande program där man mixar med vdj och därmed visar lite tips till nybörjare samt ger inspiration till andra.. 'för den som har lite fritid över' :)
 

Posted Wed 03 Nov 04 @ 3:57 pm
dj_cashPRO InfinityMember since 2004
nån som lever... :D jaaa! :p
 

Posted Sun 07 Nov 04 @ 11:50 am
TijasHome userMember since 2005
shuu alla dj's va händer....tänkte fråga en sak jag har fan tappat min serial number till Virtual dj 2...tänkte fråga om nån har d...skulle va jävligt tacksam om nån kunde skicka hit till forumet

ta d lugnt scratcha inte föör mycket peace
 

Posted Wed 19 Jan 05 @ 8:38 pm
 

Posted Thu 20 Jan 05 @ 4:13 pm
Tijas:

En post holder. Du trenger ikke legge inn samme post paa 3 forskjellige traader.
Naar du kontakter E-services, oppgi den epost-addresse du brukte da du kjoepte VirtualDJ.

- Jim
 

Posted Sat 22 Jan 05 @ 8:41 pm
timproHome userMember since 2005
ja..det verkar ju inte som att det finns så många från norden som är intresserade av dj tools!, men asså, är virtual dj så himla bra...tycker inte att jag blev särskilt överraskad av dess fineser måste jag säga...kan man få tag på fler samples exempelvis...?

ha en bra dag/ Mika
 

Posted Thu 03 Mar 05 @ 9:30 am


(Old topics and forums are automatically closed)