Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: DJ Control MP3 -> koptelefoonproblemen (te stil, werkt niet) -> wat doe ik fout?

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hoi!

Ik weet dat er al een paar koptelefoontopics zijn en dat jullie het mss al beu zijn om die vragen te beantwoorden, maar ik heb nog nergens gelezen dat er iemand een gelijkaardig probleem heeft als mij. Al kan ik verkeerd zijn.

Ik heb een DJ Control MP3 gekocht enkele weken geleden en het werkt perfect! Ik kan mixen als nooit tevoren. Nu heb ik onlangs ook een draadloze Phillips koptelefoon, die ik hoopte te kunnen gebruiken om mijn mixing skills te verbeteren. Ik heb hem aangesloten (ik heb - denk ik wel - 4 stereo outputs zoals gevraagd in the User Manual... het zijn 4 kleurtjes (in het groene zitten al mijn boxen) + 1 zwartje waar ik de koptelefoon inplug)
Alles werkt perfect, ik hoor de muziek in mijn boxen en koptelefoon (gelijktijdig) en als ik mijn boxen uitzet enkel in de koptelefoon.

Ik volg de instructies, en ik hoop dat ik zo de koptelefoon kan gebruiken om een liedje te prebeluisteren als ik aan het mixen ben (zoals echte dj's :p) Maar dat werkt niet! Ik weet dat ik op die monitoring buttons moet duwen, maar ik heb dit probleem:

Wanneer ik het volume in deck A op 0 zet (helemaal beneden glijden) en ik duw op de monitoring button in B, dan hoor ik liedje B maar heel stil! En ondertussen hoor ik liedje A niet meer in mijn boxen, terwijl dat wel de bedoeling is. Daarom duw ik toch op die mixknop?

Zou liedje A niet moeten blijven doorspelen in de boxen? En zou liedje B niet éven luid in mijn koptelefoon moeten spelen, maar nog niet in de boxen?

Dit wil ik als resultaat dus: Ik wil liedje B voorbeluisteren in mijn koptelefoon (op hetzelfde volume) en wanneer ik denk dat de mix goed is, wil ik het laten spelen in de boxen! En dat terwijl liedje A natuurlijk nog doorspeelt in de boxen, anders heb ik een domme stilte tijdens het voorbeluisteren (en dan moet ik nog heel goed mijn best doen om liedje B te horen, want het is écht stil)

Kan er me iemand helpen? Wat kan het probleem zijn? Heb ik iets fout gedaan? Zie ik iets over het hoofd?

Bedankt op voorhand
Stef.
 

Posted Wed 04 Jan 06 @ 11:22 am
Stef,
ten eerste, post een vraag maar in 1 topic tegelijk en niet hier en in het Engels talige forum. Dit voorkomt dat mensen die hun tijd besteden met het helpen van anderen meerdere malenm hetzelfde antwoord moeten geven.
ten tweede is dit reeds een aantal keren beantwoord:
Kijk naar de antwoorden in het engels talige forum.

Daarnaast is de uitgang van je geluidskaart een line uitgang. Deze is hoog ohmig en geeft weinig signaal af. Dit signaal dien je op een versterker aan te sluiten, of een speakerset met ingebouwde versterker. Als je hier je hoofdtelefoon op aanlsuit (laag ohmig hoger vermogen) is het signaal veel te zwak. Sluit dus een versterker aan op de uitgang van je geluidskaart en sluit op de hoofdtelefoon uitgang van deze versterker je hoofdtelefoon aan. Je kunt een oud versterkertje gerbuiken. Iemand heeft er vast nog wel een op zolder staan.
Ewout
 

Posted Wed 04 Jan 06 @ 8:29 pm


(Old topics and forums are automatically closed)