Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Volume probleem

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hallo,

Ik heb een probleem met Virtual DJ Pro 7.4 en had dit in het verleden ook. Toen had ik dit probleem ook al en was toen overgestapt naar Pioneer DDJ-SX. Nu vanwege omstandigheden en een toekomstig verhuis kon ik deze niet houden. En heb ik nu een Hercules DJ CONSOLE RMX2 gekocht. En nu loop ik weer met die zelfde probleem rond. Vroeger mixte ik alles aan 1 stuk erdoor. Maar heb nu er nogal weinig tijd voor. Ik mix graag 1 per 1 en dan neem ik die mix weer en mix ik apart het volgende nummer in. Zo doe ik dit tot die mix af is. Nu merk ik dat ik steeds nog die volume probleem krijg. Ondanks dat ik alle nummer en die mixen analizeer voor die juiste gain, BMP...

Ik krijg steeds dat die eerste 3 nummer verzwakken qua volume en we laatste nummer zijn dan weer hoog qua volume. Ik neem alle mixen op in WAV en gain staat bij opties op manueel.

Bij serato had ik dit probleem niet terwijl ik bij hercules ondanks via die gain die volume correct aanpas (kijk ook naar we leds op deze RMX2) toch ik deze uiteindelijke mixjes toch na een paar nummers volume verschil krijg.

Hoe los ik dit probleem? Waarom lukt dit met serato zorgeloos en met Virtual DJ niet?
 

Posted Sat 09 Aug 14 @ 7:47 pm
Efkes vanaf het begin: een opname van een opname van een opname..... Dat is niet helemaal de manier om te werken. Ik snap dat je dit doet om je skils te verbeteren, maar dan zou dat alleen moeten zijn om die reden. Een verlies van volume zou dan geen probleem moeten zijn.
Ik vermoed dus dat je hier meer mee wilt. Publiceren, broadcasten, enz. Door steeds hetzelfde stuk op te nemen verlies je kwaliteit. Zelfs digitaal, tenzij je de beschikking hebt over het beste van het beste.
Er zijn een aantal redenen waarom dit kan gebeuren:
1- de limiter in VDJ 7.4 staat aan. Als je echter een algemeen volumeverlies krijgt, dan ben je consequent op een volume bezig waarop die ingrijpt. Dan kan ik niet anders concluderen dat dit VEEL te hard gaat. Gain dus terug draaien (of de limiter uit zetten, maar als dat de reden is, adviseer ik dat niet.....)
2- De ingang van je Windows-mixer staat niet op 100 %. Dan ga je steeds een stapje terug. Die dus op 100% zetten.
3- Neem je mix op in 1 x. Dat is een stapje richting "doen zoals het moet", maar je zou jezelf moeten aanleren een mix in een live situatie te kunnen maken. Dat vereist oefening (weet ik uit ervaring).

Ik kan je niet vertellen waarom het in Serato wel werkt en i VDJ anders gaat, omdat ik geen Serato heb, Dan is het lastig vergelijken........

 

Posted Sun 10 Aug 14 @ 12:33 pm
Ik doe wel eens aan live mixen en neem dit ook wel eens op. Maar als ik echt setjes maak die ik achteraf wil publiceren op facebook, werk ik nu eenmaal zo. Mijn PC kan echter alles aan op max. Ik denk ook niet dat de Hercules RMX2 een slechte console is. De Limiter staat uit. Vind het toch raar dat dit niet zo soepel loopt. De algemene kwaliteit verlies die stoort mij iets minder ik zorg dat ik deze goed blijft. Maar zou die volume verschil toch niet mogen krijgen? Enkel weet ik niet of ik echt aan de windows mixer kom. Dus eigenlijk moet de volume van de PC steeds op 100 staan?
 

Posted Sun 10 Aug 14 @ 8:16 pm
XsytreamDigital wrote :
Dus eigenlijk moet de volume van de PC steeds op 100 staan?


Zou ik niet doen....... De volumeknop van je PC is niet de Windows Mixer.
Standaard zet Windows de aangesloten geluidskaart op 80 of 90%. Dat volume kun je aanpassen via je system tray (dat vakje rechts onderin met je klokje). Als je daar met je rechter muisknop op het speakersymbooltje klikt en keist voor "Afspeelapparaten", opent er een "mengpaneeltje" (de Windows Mixer). Daar kun je de zaak intern op max zetten. Doe dit overigens niet met je ingangen (dat zijn de "opnameapparaten") want dat gaat direct eht rood in.

De volumeknop waarmee je de aangesloten speakers regelt, staan (Rare aansluitcontructies daargelaten) los van je opnames en kun je dus zo hard of zacht zetten als je wilt.
 

Posted Mon 11 Aug 14 @ 8:03 am


(Old topics and forums are automatically closed)