Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: karaoke downloads

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Weet iemand toevallig hoe ik aan losse karaoke nummers kan komen? Is er een soort iTunes store voor Nederlandse karaoke? Ik heb in de karaoke lijst gezocht van de vdj subscription mogelijkheid, maar hier staan geen van de nummers in die ik wil gebruiken binnenkort.
Ik wil ook geen volledige dvd's kopen waar ik maar één nummer van nodig heb.
Wie kan mij helpen? Uiteraard heb ik er geen probleem mee om ze te kopen.
 

Posted Sat 17 May 14 @ 4:51 am
Nederlandstalig is een beetje een drama (de "Zing maar mee"-DVD's vind ik een wat droevige kwaliteit hebben) maar Engelstalig is er genoeg te beleven. Kijk hier bv eens naar: http://www.sunflykaraoke.com/
Heeft een "Pay per song"-webshop en een fatsoenlijke zoekmogelijkheid.
 

Posted Sat 17 May 14 @ 12:18 pm
supra87PRO InfinityMember since 2009
 

Posted Sun 18 May 14 @ 11:17 am
@Martin FourS: Dank je, maar de NL-talige nummers die ik nodig heb hoef ik daar niet te zoeken inderdaad. Maar wel fijn om ook daar per nummer te kunnen kopen. Dus neem ik mee in mijn hyperlink lijstje.

supra87 wrote :
http://www.karaoke-versie.nl/ is ook een mogelijkheid. kun je als cdg of als dvd downloaden en betalen per nummer


Ja deze site had ik inmiddels ook gevonden, maar ik vind de "orkestband" van vele nummers niet geheel lekker lopen met de tekst en bij sommige vind ik zelfs de melodielijn zo minimalistisch dat je bijna niet weet wanneer je moet inzetten of waar je in het nummer zit haha. Ook jammer dat ze de videoclips er niet bij hebben, maar alleen de lopende tekst.
Eyecandy gehalte is erg laag bij deze, maar goed. Wel mijn grote dank voor je reactie, want dit is wel bruikbaar voor mij gezien gebrek aan beter voor NL-talige nummers.
 

Posted Mon 19 May 14 @ 6:56 am
supra87PRO InfinityMember since 2009
Ik ben het met je eens dat de kwaliteit niet heel goed is, maar voor karaoke doeleinden gebruik ik zelf oa. altijd de "zing maar mee" collecties e.d. Wanneer je ze wilt gebruiken om zelf op te treden dan raad ik orkestbanden aan (moet je wel de tekst uit het hoofd leren)
Mijn ervaringen met karaoke feesten is, dat in dat geval een iets mindere kwaliteit minder telt dan geen Nederlandstalige nummers hebben. Uiteindelijk krijg ik altijd maar een paar Engelstalige verzoeken en 90% Nederlandstalig. Het is een keuze...
 

Posted Mon 19 May 14 @ 2:16 pm
In dit geval gaat het om een kamp met kids tot ongeveer 14 jaar. Voor iedere groep ( ingedeeld in leeftijd categorie) heeft de leiding enkele nummers bedacht en die moet ik zelf dus in karaoke proberen te regelen. Met video clip vinden ze geweldig omdat ze dan ook de dansjes mee kunnen doen. Vorig jaar was er een bedrijfje specifiek voor de karaoke ingehuurd die de zing maar mee dvd's wel had. Met video clip dus.
Ik doe alles als vrienden dienst ( Lees: gratis) dus ik wil alleen die specifieke nummers kopen en geen dvd's waar ik verder niets meer mee doe :)
 

Posted Mon 19 May 14 @ 2:37 pm
supra87 wrote :
Het is een keuze...

Absoluut, maar wel 1 die 2 kanten op werkt: Ik doe geen karaoke als ik weet dat ik daar veel NL-talige verzoekjes kan verwachten. Buiten dat ik vind dat de klant kwaliteit mag verwachten (een standaard waar je, als het goed is, zelf naar toe hebt gewerkt) heb ik zelf een takkehekel aan die "volksmuziek"..... (daarom doe ik het waarschijnlijk ook zo weinig ;) )

royvanmeel wrote :
....en die moet ik zelf dus in karaoke proberen te regelen.

Voor dat soort grappen heb ik Karaoke Home Producer Pro gekocht. De orkestband komt (inderdaad: vergeten) bij Karaoke-versie.nl vandaan, en met KHP maak je zelf de CDG-file bij het nummer.
 

Posted Tue 20 May 14 @ 4:26 am
Martin FourS wrote :
Voor dat soort grappen heb ik Karaoke Home Producer Pro gekocht. De orkestband komt (inderdaad: vergeten) bij Karaoke-versie.nl vandaan, en met KHP maak je zelf de CDG-file bij het nummer.


Als ik ervoor betaald werd, zou ik zeker de moeite nemen, maar dat is niet zo dus was ik dat niet van plan :)
Ook zou ik liever een programma kopen waar ik videobeelden achter kan zetten in plaats van alleen achtergrond plaatjes. Het oog wil ook wat en bewegende beelden trekt meer aandacht dan alleen lopende tekst.

Bij Karaoke versie hebben ze wel bewegend beeld er achter, maar erg simpel en allemaal hetzelfde. Word dan wel saai vind ik persoonlijk.
Maar goed, voor deze keer hou ik het lekker simpel, dus het zal wel de karaoke versie website worden voor kant en klaar geneuzel.
Die kids vinden het al lang prima dat ze mogen blèèèren haha :)
 

Posted Tue 20 May 14 @ 5:19 am


(Old topics and forums are automatically closed)