Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Geen stereo mix

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hoi;

ik zit met een dik probleem. Ik heb namelijk geen stereo mix, ik heb al alles gedaan, geluidskaart drivers geupdate, gekeken of de uitgeschakelde apparaten werden weergegeven enz, toch vind ik het gewoon niet. Is er iemand die me hierbij kan helpen? ik draai win 7 64-bit op een acer extensa 5635G. heb een externe geluidskaart behringer u-control uca202.

vragen? stel maar

grtz
 

Posted Wed 09 Feb 11 @ 10:22 am
Het lijkt me dat deze vraag niet in het Virtual DJ Forum thuis hoort. Je geeft ook niet aan dat je eventueel de gratis VDJ Home versie gebruikt.

Je moet "stereo-mix" eens googlen - daar kom je een hoop tegen wat jou zou kunnen intereseren.
Hoewel er wel bijstaat dat stereo mix weinig gebruikt wordt en dat het sowieso alleen met XP functioneert.
Daar zou je probleem wel eens in kunnen zitten.
 

Posted Thu 10 Feb 11 @ 6:45 am
Behringer omschrijft de UCA202 als een kaart met 2 analoge mono uitgangen. (en 2 analoge mono ingangen, maar da's niet belangrijk in dit verhaal) De UCA202 zou met 2 mono uitgangen gewoon een stereo signaal moeten geven.
Nu zeg je de nieuwste drivers te hebben gedownload. Komen die >HIER vandaan (Bijna onderaan, vakje Software) Met de vroegere generatie ASIO-drivers kon het ding niet meer dan XP aan (geen Vista en zeker geen W7) Daarbij opletten dat je de 64-bits versie hebt, anders gaat het nog niet goed.

De koptelefoonuitgang heeft, in de handleiding te zien, geen apart kanaal, dus zou die niet te gebruiken zijn voor voorbeluistering.
In je Config/Audio Setup moet je instellen:



Uiteraard moet je de ASIO-driver gebruiken die in de link op de 3e regel staat. Doet die het ook niet, dan kun je de aangepaste ASIO4ALL-driver (ook onder dezelfde link) installeren. Behringer claimt dat die "speciaal" voor de Behringer kaarten is bewerkt.

Oh, ja: zitten de stekkers er goed in? Mini-jack (3.5 mm koptelefoon) heeft ook dit soort symptomen als hij er niet goed in zit.

In het vervolg graag wat meer info. Waar heb je de geluidskaart op aangesloten? (let op: microfoon ingang op je PC is ook mono) Of heb je de speakers op de geluidskaart zitten? Hangt hij aan een mengtafel? (Alles ivm kabel-of aansluitfouten) Instellingen in je config-menu? Enz. Anders krijg je universele antwoorden. Kost ons tijd en het maakt het antwoorden alleen maar lastiger.
 

Posted Thu 10 Feb 11 @ 2:09 pm
Goedemiddag,

Ik heb een probleem.
Ik net een geluidskaart (Berhringer UFO202 ) gekocht. En ik had zelf al de Hercules e2 thuis staan.
Maar als ik nu het geluid over me speakers wil horen en over me koptelefoon, kan dat niet..? De tulp die in me geluidskaart zit, gaat naar me versterker, die het geluid weer naar de boxen stuurt. Wat moet moet ik doen om me geluid over me boxen te horen en over me koptelefoon?

Ik hoor graag,

Mvg, Marco
 

Posted Mon 08 Aug 11 @ 6:47 am
Wat is er met "mijn" gebeurd....?
Marco,
ik ben blij dat je het vraagt, want het komt namelijk bijna nooit voor dat deze vraag wordt gesteld. Kan ik eindelijk eens uitleggen hoe een stereo geluidskaart werkt, en dat je twee stereo uitgangen nodig hebt om een gaatje vrij te houden voor een koptelefoon, of dat je je stereo kaart kunt opdelen in 2 monokanalen zodat je mix via de ene en je koptelefoon via de andere kan lopen (adem halen) en dat ik eindelijk weer eens kan vertellen waar de handleiding staat en dat we een zoekfunctie hebben en een startpost met de titel "NIEUWE GEBRUIKERS LEES DIT EERST".

Maar ik doe het niet......

Want, beste Marco, deze vraag is echt al een keertje of 230 voorbij gekomen (en beantwoord). Nee, niet specifiek voor jouw geluidskaart, maar de situatie blijft hetzelfde. Begin bij de genoemde startpost in het NL-forum, dl de handleiding en lees die door, gebruik de zoekfunctie (vanaf het startscherm van het NL-forum) met termen als "voorbeluisteren", splitter (da's een tip), koptelefoon of headphones, enz.

Succes,
Martin.
 

Posted Mon 08 Aug 11 @ 11:33 am
hoi martin, alles goed in het dortse, ik bespeur enig sarcasme en een diepe zucht vanuit het zuidwesten komt mijn kant op. :)
maar natuurlijk totaal gelijk
 

Posted Mon 08 Aug 11 @ 12:12 pm
Alles prima hier.
Ik zou het zelf meer een milde variant van cynisme willen noemen. De zucht klopt wel ;)
 

Posted Mon 08 Aug 11 @ 12:31 pm
Relax, take it easy, denk aan je hart...........

(ik realizeer me dat je nog een young puppy bent, maar je weet nooit met die stress van nowadays!)
 

Posted Tue 09 Aug 11 @ 8:41 am
:D
Hebbie m'n profielfoto al eens gezien? (FB) Ik word ook echt wel stevig grijs aan de slapen. Ik laat jou de eer van Ouwe Knar (met respect ;)) maar gezien de (geschatte) gemiddelde leeftijd van de gebruikers hier zit ik toch aardig in de hogere regionen.

Ik wilde weer eens wat anders dan het standaard antwoord (lees dit, doe dat, zoek zelf, enz) en heb er ook m'n tijd voor genomen. Alles behalve gestressed dus. Nog gekker: Ik heb het antwoord met een dikke smile op m'n bakkes zitten tikken. Ik merk aan de reacties van de rest van de gevestigde orde dat dit anders wordt opgevat dan bedoeld.
Dus: Mocht iemand zich gekwetst, aangevallen of beledigd voelen: dat was beslist de bedoeling niet. Verwacht geen excuses, want ik blijf achter m'n standpunt, dat elke nieuwe gebruiker zelf eerst wat moeite mag doen voordat er een nieuwe vraag het forum op wordt geschoten. En zeker als het over voorbeluisteren gaat. Het was echt als een geintje bedoeld. (en dat is het nog steeds in mijn ogen)

Kunnen we dan nu weer Back On Topic? ;)
 

Posted Tue 09 Aug 11 @ 12:51 pm
Martin FourS wrote :
:D - Kunnen we dan nu weer Back On Topic? ;)


Waarom?
\'t Is zomer!
Dollen is veel leuker..............

 

Posted Wed 10 Aug 11 @ 8:46 am
hier is het geen zomer hoor bob :),

beetje herfst op z'n best
 

Posted Thu 11 Aug 11 @ 2:51 am
Ik begrijp Bob z'n verwarring wel.... Zie dagelijks foto's voorbijkomen van Bob met gebruinde schonen in z'n armen of zonnige plaatjes van net buiten de deur. NL is ES niet.... (helaas :s)
 

Posted Thu 11 Aug 11 @ 4:21 am


(Old topics and forums are automatically closed)