Quick Sign In:  

Forum: Nordic Forum

Topic: Reloop RMP3

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hej,
Har just köpt 2 st Reloop RMP3 och kör Mac, VDJ vers 6.0.1. Har laddat ner .xml filerna och lagt dem i mappers-mappen. Får det ej att fungera. Skulle ngn kunna skriva en tydlig dummie-guide för detta?
Går in i preferences och försöker få igång Midi-wrapper men man kan liksom inte ladda upp en mapper så som man gör i TRAKTOR. Ngn som vet?

 

Posted Mon 10 Jan 11 @ 4:38 am
Hej, ifall .xml filen är korrekt ska det vara allt som behövs; då bör programmet direkt upptäcka att en kompatibel kontroll är inkopplad, dina Reloop kommer exempelvis börja lysa, om det finns lampor på dem.

Har du kontrollerat så att dina Reloop i övrigt fungerar korrekt? Senaste versionen av VDJ är 7.0.2, så det är lite svårt att ge support för en så gammal version; skulle du kunna lägga upp en bild på ditt mappers fönster?
 

Posted Mon 10 Jan 11 @ 5:05 am
Hej,
Tack för hjälpen.. känner mig helt lost då jag är lite mer old school och detta är mitt första midi-kit till datorn. Ska försöka uppgradera men saken är den att min version inte ens hittar ngn av spelarna.
Spelarna funkar med traktor men jag gillar VDJ bättre. Traktor verkar lättare dock för där kunde man välja reloop och modell rmp3 sen var saken biff.

Finns ingen support heller direkt varken för reloop el VDJ så uppskattar verkligen att du svarat. Kanske kan prova o göra en skärmdump så kanske du kan guida mig lite mer. Har en mac med OS 10.4.

Hör av mig!

Cheers
 

Posted Mon 10 Jan 11 @ 11:49 am
Ser du denna skärmdump av VDJ? Kan jag maila dig annars?
 

Posted Mon 10 Jan 11 @ 1:57 pm
Absolut, min e-mail är Binky@Binkyblue.net

Vi ska nog kunna få bukt på detta, mappern för Reloopen är faktiskt gjord för VDJ 6 så det ska ju gå.
 

Posted Mon 10 Jan 11 @ 4:32 pm
Nope... fungerar fort inte.
 

Posted Mon 17 Jan 11 @ 1:23 pm
Då kan jag tyvärr inte hjälpa mycket längre. Jag använder dock inte MAC; det kan vara värt att göra ett besök i forumdelen "MAC Version Technical Support".
 

Posted Tue 18 Jan 11 @ 2:05 pm
Tja mitt namn är David och skulle gärna vara tacksamt om ni kunde hjälpa mej .

jag har köpt 2 st reloop rmp3 alpha och en mixer reloop rmx-40 dsp ltd och skullle gärna vilja köra min konsol via vdj för att jag alltid har lirat med vdj .
hur jag ska göra för att koppla in allting rmx40 och rmp3an till datorn,jag har ingen aning hur man kopplar in allt så skulle vara tacksam om någon kunde ägna nåra minuter för att förklara:)

undrar också om det är MÅSTE att köpa ett ljupkort till mixern? för rmp3 är ju midi kompatible eller?

tack ifall ni kan svara på den fråga tac.k
 

Posted Thu 17 Feb 11 @ 11:08 am
Hej!
Rmp3 är midi men du behöver ett ljudkort för att få ljud till mixern från datorn.

Inte heller mixern har midi. Tex Reloop iq2 MIDI är midi (dvs du kan styra reglar och inställningar i VDJ med hjälp av mixern tex linerfader.

Så det du behöver är ett ljudkort tex

http://www.emusic.se/default.asp?do=search&text=native&kategori=&grupp=&undermeny=&flik=3&exp=&info=16194

Hälsningar

Stefan

ps jag skulle hellre ha satsat på nya Reloop Jockey 3!! Har ljudkort och är även en standallone mixer.

http://www.reloopdj.com/product_info.php/info/623/XTCsid/35c02f6b21acf3e22d8a578a76608b78
 

Posted Sat 26 Feb 11 @ 8:37 am
Tjenare Gotchaaa!
Tänkte kolla med dig om du har fått bukt på ditt problem, har nämnligen precis samma problem som du. Inte den blekaste hur jag ska få in xml filerna i mappers mappen.

Tacksam för svar
 

Posted Mon 19 Aug 13 @ 8:08 am


(Old topics and forums are automatically closed)