Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Beste settings voor VDJ 8 i.c.m. NI Traktor Audio 2 MK2 (externe geluidskaart)

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

wilbergPRO InfinityMember since 2009
Ik heb onlangs een Traktor Audio 2 MK2 externe geluidskaart op de kop getikt, met de bedoeling om deze op mijn Ipad te gebruiken. Deze werkt normaliter ook prima met een laptop. Dat blijkt ook wel, want het dingetje geeft een super "vol" geluid wanneer ik mijn laptop, voorzien van VDJ8, via USB koppel en vervolgens het apparaat verbind met mijn installatie.
Het apparaatje (niet groter dan een flink luciferdoosje) heeft 2 uitgangen, een main en een hoofdtelefoon. Beide zijn zo te gebruiken, maar ook in te stellen als 2 uitgangen (naar bv. een mixer)
Vanwege het feit dat ik deze geluidskaart wil gebruiken in een simpele opstelling, zonder externe controller, vraag ik me af hoe ik de geluidskaart dien in te stellen in VDJ8.
De opstelling ziet er dus uit zoals te zien is op het plaatje (excuses voor het feit dat het hier gaat om een Traktor afbeelding.....)

Voor alle duidelijkheid:
Speelt deck 1, dan wil ik deck 2 kunnen voor beluisteren (en andersom)
(Ik wil deck 2 dus niet "horen" via de speakers, wanneer deck 1 speelt én ik deck 2 wil voor beluisteren)
 

Posted Fri 12 Jan 18 @ 4:31 pm
AdionPRO InfinityCTOMember since 2006
In audio settings simpelweg 'deck 1' en 'deck 2' vervangen door 'master' en 'headphones'
 

Posted Sat 13 Jan 18 @ 10:51 am
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Adion wrote :
In audio settings simpelweg 'deck 1' en 'deck 2' vervangen door 'master' en 'headphones'


Dat heb geprobeerd en ben er dus achter gekomen dat ik op het apparaat zelf wat met de knopjes moet "klooien".
Lijkt vooralsnog dus opgelost (Thankx Adion)

Wat me nu ook opvalt is dat de crossfader andersom werkt.
Wanneer deze bv. helemaal naar links staat hoor ik het rechter deck en andersom.
Hoe zet ik dat weer "goed" ?


 

Posted Mon 15 Jan 18 @ 8:13 am
AdionPRO InfinityCTOMember since 2006
Zoek bij opties naar crossfader, de optie om de crossfader om te draaien is crossfaderHamster
 

Posted Mon 15 Jan 18 @ 10:55 am


(Old topics and forums are automatically closed)