Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Virtual Dj Pro - Page: 2
Je ASIO-configuratie doe je buiten VDJ om.
Even voor de duidelijkheid: VDJ maakt gebruik van de Windows-configuratie van de geluidskaart. Als je in Windows een controller met audio out en koptelefoon instelt als een 2-kanaals geluidskaart doet óf je koptelefoon het niet óf je master out. Je kunt in VDJ dan instellen wat je wilt, maar dat gaat niet werken. ASIO is nog zo sportief om er een foutmelding bij te geven, met een kaart met WDM-drivers werkt het gewoon niet en zoek je het maar uit.....
Je moet in Windows (of in de ASIO-instellingen van de geluidskaart zelf) dus zorgen dat alles goed staat. Als je in de ASIO-instellingen te weinig kanalen hebt ingesteld of je buffergrootte te klein zet heb je problemen, welke vaak (meestal onterecht) op het bordje van VDJ worden geschoven.
 

Posted Tue 07 Jan 14 @ 12:06 pm
Martin FourS wrote :
CB,
Da's een post uit februari 2013.... :p

AHhhh lol ..... ben niet gewent dat men zulke oude paarden weer uit de sloot haalt om alsnog de thread te hijacken ..
Zal beter kijken volgende keer haha

CB
 

Posted Tue 07 Jan 14 @ 1:24 pm
Hallo,

Ik heb een vraagje
Ik heb de VDJ Pro gekocht en om een of andere reden heb ik de verkeerde skin gekozen en op het maximaliseren knopje gedrukt.....
nu is mijn vdj niet meer zichtbaar , enkel nog als knop in mijn windows 8 snelwerkbalk maar als ik daar op klik gebeurt er niets meer?

Ik hoop op een oplossing

Groetjes

RE: Heb het al opgelost !
 

Posted Tue 07 Jan 14 @ 4:34 pm
Ron Titze wrote :


RE: Heb het al opgelost !


 

Posted Tue 07 Jan 14 @ 4:57 pm
Wezzy-kPRO InfinityMember since 2011
Martin FourS wrote :
Je ASIO-configuratie doe je buiten VDJ om.
Even voor de duidelijkheid: VDJ maakt gebruik van de Windows-configuratie van de geluidskaart. Als je in Windows een controller met audio out en koptelefoon instelt als een 2-kanaals geluidskaart doet óf je koptelefoon het niet óf je master out. Je kunt in VDJ dan instellen wat je wilt, maar dat gaat niet werken. ASIO is nog zo sportief om er een foutmelding bij te geven, met een kaart met WDM-drivers werkt het gewoon niet en zoek je het maar uit.....
Je moet in Windows (of in de ASIO-instellingen van de geluidskaart zelf) dus zorgen dat alles goed staat. Als je in de ASIO-instellingen te weinig kanalen hebt ingesteld of je buffergrootte te klein zet heb je problemen, welke vaak (meestal onterecht) op het bordje van VDJ worden geschoven.


Ik wil daarmee ook niet zeggen dat het jullie probleem was, maar destijds de controll op de pro versie aangesloten en ik was van het gezijk met hercules ASIO af. (Pro heb ik zelf nog niet, aangesloten bij een ander).

Daarom begin ik te twijfelen of die LE versies uberhaupt wel kunnen voldoen aan de vraag van de midi controllers omdat ik bij aanschaf met software eigenlijk nog weinig tot niets kan. (Traktor is nog idioter zelfs). Dus wat dat aangaat is pro wel een geschikte keus.
 

Posted Tue 07 Jan 14 @ 5:09 pm
Ik ben geen VDJ :) Ook ik ben maar een gebruiker en, behalve dit forum, op geen enkele manier verbonden aan Atomix.

Ik ga er nu even van uit dat je, als braaf LE-gebruiker, de Pro-versie op een andere PC hebt geprobeerd. Dan kunnen je problemen dus net zo goed aan je PC liggen of aan conflicten met andere hard- of software.
Daarnaast: ASIO op een controller is, tenzij je een fanatiek scratcher bent, echt niet nodig. Het verkort de responstijd van de controller, wat met scratchen wel belangrijk is, omdat je wilt dat je controller reageert zodra je je jogwheel gebruikt. Voor de rest heeft het geen toegevoegde waarde, en zeker niet in de geluidskwaliteit, wat veel gebruikers helaas nog steeds denken.

De LE is inderdaad gestript van wat functionaliteit, maar zonder LE-versie had je een leuke presse-papier gehad met lampjes. Je kunt er geen klap mee. Met de LE-versie kun je in ieder geval aan de slag en het is zeker voldoende voor de gemiddelde slaapkamer-DJ. En Traktor? Ach, ik heb het ook, maar wat betreft gebruiksvriendelijkheid en mogelijkheden kan het (naar mijn smaak) niet tippen aan VDJ.
 

Posted Tue 07 Jan 14 @ 5:30 pm
Wezzy-kPRO InfinityMember since 2011
ASIO is wel nodig om, als je de boxen direct aansluit op de controller of nu in mijn geval mixer, Geluid vanuit VDJ te krijgen over je internal mixer van de controller.
 

Posted Wed 08 Jan 14 @ 2:39 pm
Om onwetende lezers niet op een verkeerd been te zetten spreek ik je tegen. Dat is beslist niet waar. ELKE ASIO-geluidskaart kan ook met WDM-drivers (zeg maar de standaard Windows-drivers) worden aangestuurd, iets wat andersom beslist niet geldt. Daarbij kan hooguit het platform (Windows XP, Vista, 7, 8(.1), enz) een probleem zijn, maar dat je ASIO nodig hebt om geluid uit je controller met onboard-audio te krijgen is gewoonweg beslist niet waar.

ASIO zorgt voor een"shortcut" door je PC, waarbij zoveel mogelijk van de lagen hard- en software, die je audio normaal gesproken volgt, omzeild worden om een zo laag mogelijke latency (vertraging) te krijgen. Een dikke PC met een goede geluidskaart kan, in de meest gunstige situatie, een latency van 1 of 2 milliseconde halen, maar als je over alles gezien een latency van rond de 10 of 11 ms haalt met ASIO mag je je gelukkig wanen. Dit zijn waarden die je met een normale WDM-geluidskaart nooit gaat halen (op een Windows PC.)

Voorbeeld uit eigen keuken: ik werk met een Denon DN-MC6000. Die wordt, normaal gesproken, ook via ASIO aangestuurd, maar omdat de geluidskaart in dat ding standaard op 48 kHz werkt en VDJ dat nog niet aankan, kost de interne conversie van 44,1 kHz (MP3-bestand) naar 48 kHz (geluidskaart) teveel tijd en processorkracht, waardoor er bufferproblemen ontstaan. Tenzij ik de buffergrootte (en daarmee de latency) groter maak. Daarmee schiet ASIO zijn doel voorbij en daarom draait mijn controller nu op de standaard Windows-drivers. Dan wordt mijn laptop ook minder zwaar belast. Hierbij maakt het niets uit of ik hem aansluit op een PA-mixer of op speakers. (dat maakt sowieso geen klap uit) Ik scratch sowieso niet, dus hooguit de responstijd van mijn knoppen kan dan een issue worden.

Het zou wel verklaren waarom je met je Hercules de problemen niet krijgt opgelost als je niet verder hebt gekeken.
 

Posted Wed 08 Jan 14 @ 3:11 pm
Deze kwam ik overigens ook nog tegen over de (eventuele) verschillen tussen LE en de Pro-verise:
djdad wrote :
All product versions of VirtualDJ share the same code (sound engine/video engine etc), so if the Le version runs fine, so should Home Free/Pro full.
However, sometimes the LE versions have special options/features tweakings (asked from manufacture or modified for best performance for the specific controller). Another case could be that your LE is not updated (to current 7.4), so it may have an older sound engine (code).

 

Posted Wed 08 Jan 14 @ 3:20 pm
Krisderijk wrote :
Ik had een vraag: Ik heb een Numark N4 en heb daar VJD LE bijgekregen maar ik zou graag pro willen hebben moet je daar dan voor betalen?
Het zou beetje klote zijn heb al 350 euro er voor neer moeten leggen. :)


Hoi die 350 euro die je betaald hebt is eenmalig .met deze kun je alle dj controllers op aansluiten in virtualdj daar staat de software al installeert. Heb zelf de numark nv 2 aansluiten en hij herkent wat je zelf heb.je kunt voor muziek deezer een abonnement op afsluiten omdat virtualdj daar mee samen werkt succes ermee namens dj Riny.
 

Posted Tue 06 Jul 21 @ 8:02 pm
Heb juist een virtualdj pro aan gekocht maar ik kan het niet koppelen met mijn virtualdj 8 want die wil ik gebruiken iemand raad er mee
 

Posted Fri 22 Oct 21 @ 7:11 pm