Login :     Password :     Remember me

Forum: Dutch Forum - Topic: wat doe ik verkeerd???? - Page: 1

Welkom op het nederlandstalig forum van VDJ! Maak gebruik van de zoekfunctie voor je een nieuw onderwerp start en gelieve je ook aan dat onderwerp te houden.
Virtual DJ forums
Dutch Forum
  wat doe ik...
- Post a new Message -

Page : [>] [>>]

Author - Topic: wat doe ik verkeerd???? -
dj-scy

Home edition user
Posted Sat 19 Jan 08 @ 20:42:06
halloookes iedereen. ik ben al reeds jaren dj en heb nu eens vdj aangeschaft.
Ik had eerst een gekraakte versie van vdj pro 5 en vond het zo goed dat ik me de full versie heb gekocht maar de home edition.
nu zit ik met het probleem als ik 2 songs wil mixen dat het nie echt zo goed gaat.
als ik de beatlock aan zet of uit gaat het nie echt zoals het zou moeten zijn.
met die gekraakt versie ging da perfect.
bij mijn home edition 3.4 zie je die grafische ding daar vanboven dat ze nie gelijk gaan en dat ze van links naar rechts wigel waggelen. tis wel nie zo erg maar je hoord het wel.
kan me iemand zeggen wat ik verkeerd doe of heb gedaan.
heb het programma al eens hernieuw geinstaleerd maar het probleem blijft.
heb zelf al een format c. gedaan maar dat hielp ook niet.
denk wel dat mijn pcke zwaar genoeg is.
Superstom

Ultra-VIP Member

Posted Sun 20 Jan 08 @ 20:04:15
Je kunt eens proberen om de reactivity in het config menu 1 tikje lager te zetten, dus bijvoorbeeld van fast, naar medium. Hou er rekening mee dat er sinds de 3.4 versie veel verbeterd is, daarom zul je inderdaad merken dat de 3.4 versie anders is dan de 5.x versie.
Daarnaast vraag ik me af waarom je de beatlock fuctie gebruikt als je al jaren dj bent.
Ewout
dj-scy

Home edition user
Posted Mon 21 Jan 08 @ 15:04:14
ja ik had nog geen deftige koptelefoon om voor te beluisteren. nu ga ik die volgend weekend gaan kopen.
bedankt voor de tip. zal het sebiet gaan proberen. laat nog wat weten.
djkarliboe

Home edition user
Posted Sun 27 Jan 08 @ 12:10:19
kun je monitoren? als je de mk2 hebt kun je dit, maar als je de dj control mp3 hebt, heb je een bep. geluidskaart nodig
bobhofmans

Professional edition user
Posted Sun 27 Jan 08 @ 13:10:10
Mijn vrouw en ik werken ieder in een eigen zaak(naast en boven elkaar in Spanje aan de Costa Brava) met VDJ 2.0 en het bevalt ons uitstekend. De beatlock is natuurlijk het eerste wat in je in de config uitzet aangezien in een vakantietent de muziek nogal afwisselend is. Je hoeft Hazes en Timbaland niet echt te mixen.
Wat wel belangrijk is is te kunnen cuen en dat lukt me niet. Sommige songs, zeg maar Dirt Dancing, beginnen automatisch netjes daar waar de muziek echt begint, andere songs vertikken het om naar de cue te luisteren en flippen weer terug naar het begin zo gauw ze gaan draaien. Aangezien wij ook drankjes maken kun je niet de hele tijd heen en weer springen om de Eagles en Hotel California een minuut vooruit te duwen.
Hetzelfde gebeurt aan het eind van een song- sommigen moet je gewon eerder uitzetten en ook daar luistert ie niet naar de cue die ik hem voorleg.
Ik hoor graag als iemand hier een raad heeft.
Dan nu naar het volgende probleem: wij hebben die 2.0 versie op een CD. Helaas gaat die maar tot Windows XP. Toen we zes/zeven maanden geleden een Packard Bell met Vista kochten, pakte die hem niet. Ik had toen nog een Acer met XP kunnen kopen, maar aangezien het een reserve laptop zu worden voor als in een van de 2 zaken de computer het begeeft, en verder mijn computer genie zoontje er een gedownloade nieuwere versie van VDJ instopte, maakte ik niet zo'n haast.
Nu hoor ik dat er praktisch geen laptops met XP te koop zijn en zit er dus over na te denken die nieuwe 5.0 PRO versie te kopen.
Nu vond ik die nieuwere versie van vorig jaar niet zo geslaagd (nummer vergeten, iets met "4" dacht ik), vooral omdat de song-ZOEK-lijst in het midden alleen maar de titels aangaf, niet de artiest. Dat ben ik niet gewend en ik denk dat de meeste dj's het wel met mij eens zullen zijn dat je zo min mogelijk een goed lopend systeem moet veranderen.
(wat anders is natuurlijk als je van vinyl naar CD overstapt en van CD naar computer. Ja, ik draai al een tijdje. lol)
Anyway, mijn vraag is nu: hoe doet de VDJ 5.0 pro versie het in de praktijk. Ik wil gewoon m'n plaatjes kunen draaien, met duidelijke songlists en niet een versie waarmee ik een F16 kan inhalen. Bij wijze van spreken. Geen loopen, scratchen of samplen, gewoon muziek!
Superstom

Ultra-VIP Member

Posted Sun 27 Jan 08 @ 15:32:17
@bobhofmans, als je VDJ bedrijfsmatig gebruikt is het wel verstandig om een licentie van VDJ aan te schaffen. Het is zelfs illegaal als je dat niet doet.
Sinds de 2.0 versie is er veel verandert. Er is ook een nieuwe auto mix functie, waarbij er meer opties beschikbaar zijn. De "problemen" die je beschrijft zijn inderdaad aangepakt en met de juiste instellingen heb je hier geen last meer van.
Je kunt hier van de website de demo versie downloaden en installeren. Je kunt dan 20 dagen testen en proberen.
Hopelijk zien we je snel terug als full version user.
Ewout
bobhofmans

Posted Mon 28 Jan 08 @ 03:39:44
@Ewout, bedankt voor de tips. Intussen heb ik de VDJ 5 trial version gedownloaded. De automix loopt erg smooth en het lijkt net of de sound op m'n laptop beter is dan 2.0. (?) Ook is het user's manual veel duideijker dan vroeger.
Echter, het meest vreemde aan deze versie i.v.t. 2.0 is dat er slechts 1 deck draait. Het zal een kwestie van wennen zijn. Eén in het oogspringend voordeel is dat je een verzoekje zonder gehannes meteen als volgend liedje kunt draaien. Aan de andere kant ziet het er voor publiek dat over de bar hangt natuurlijk leuker uit wanneer er 2 draaitafels draaien. Nu komt dat 2e deck beetje eenzaam en verloren over.

Desaltietemin zal ik zeker de full versie bestellen. En daar loop ik weer tegen een muur aan: ik zou graag de boxed uitvoering willen kopen en naar Spanje laten sturen Ik hang op dit moment met m' oude Acer op de Filipijnen (en blijf hier nog tot het seizoen in maart begint) en durf het niet aan 299 $ te betalen voor een download op een computer die het theoretisch ieder moment zou moeten begeven.
Enfin, Spanje staat niet op de country list voor de boxed version. Enig idee waarom niet?
bobhofmans

Posted Mon 28 Jan 08 @ 12:46:34
Sorry, Spanje en andere europese landen staan apart helemaal vooraan op die landenlijst. Ik keek natuurlijk het hele alphabet af en dan vind je bij de "S" geen Spain en bij de "E" geen "España".
Anyway, het is dus opgelost.
Dan vraag ik me af wat de home edition voor iets is, oftewel, kán dat wat zijn voor 29 dollar?
Superstom

Ultra-VIP Member

Posted Mon 28 Jan 08 @ 19:02:59
Waarom zou je de boxed version willen hebben? Het enige verschil is dat je een doos, cd en een handleiding hebt. De doos gooi je meestal na een paar weken weg, de cd is na de eerste update (die je dan kunt downloaden) ook niet meer actueel. Het enige voordeel is dan de manual, maar die kun je ook altijd hier van de site dowloaden en desnoods printen. Let wel dat deze meestal bij iedere update aangepast wordt, zodat deze geprinte versie ook snel veroudert is.
Aanschaffen hier via de site is eenvoudig en erg snel. Zodra je betaling binnen is ontvang je een e-mail met hierin je serienummer. Als je deze hier op de site invult, kun je de volledige versie gelijk downloaden.
Het klopt dat de geluidskwaliteit verbeterd is, sinds VDJ 4 zit er een nieuwe beter klinkende soundengine in.
De home versie is een oudere gestripte versie, waarbij geen updates voor uit komen. Het kan zijn dat het voor jouw toepassing voldoende is.
Ewout
manducator

Posted Fri 01 Feb 08 @ 22:19:50
Hey bobhofmans,

Als je de downloadversie koopt, kan je deze na vb. een computercrash gewoon opnieuw downloaden. Ik denk dat dit je wel kan geruststellen. De downloadversie blijft steeds beschikbaar voor jou persoonlijk. Je moet er wel voor zorgen dat je jouw persoonlijk registratienummer niet kwijtgeraakt.

Toen ik virtual dj kocht, was dat versie 4.1, denk ik. Toen ik via de helpdesk vroeg of ik versie 3.4 ook nog kon krijgen, was dit geen enkel probleem. Zo had ik dus elfs 2 versies in mijn bezit, zonder een cent meer te betalen. Ik zie alleen maar voordelen tov de boxed version.

Groetjes,
manducator
bobhofmans

Posted Sat 02 Feb 08 @ 14:52:08
Hey Ewout, Manducator,
bedankt voor jullie tips. Ik ben gerustgesteld!
Zo gauw ik terug ben in mijn "dorp" aan de Spaanse kust, en ik de laptops waarmee ik werk voor m'n neus heb, zal ik de VDJ Pro 5.4 dowloaden.
Groetjes
BoB
manducator

Posted Sat 02 Feb 08 @ 21:52:14
bobhofmans wrote :
Hey Ewout, Manducator,
bedankt voor jullie tips. Ik ben gerustgesteld!
Zo gauw ik terug ben in mijn "dorp" aan de Spaanse kust, en ik de laptops waarmee ik werk voor m'n neus heb, zal ik de VDJ Pro 5.4 dowloaden.
Groetjes
BoB

De meest recente versie is 5.0 rev6
Superstom

Ultra-VIP Member

Posted Mon 04 Feb 08 @ 17:16:08
Manducator schreef: De meest recente versie is 5.0 rev6

kleine correctie: De meest recente versie is 5.0 rev7 (ook wel 5.0.7 genoemd) ;-)
Ewout
manducator

Posted Mon 04 Feb 08 @ 20:04:27
Superstom wrote :
kleine correctie: De meest recente versie is 5.0 rev7 (ook wel 5.0.7 genoemd) ;-)
Ewout

LOL, hij is pas van vandaag uit!!

Ik lees trouwens dat 5.1 er ook zit aan te komen.
Superstom

Ultra-VIP Member

Posted Tue 05 Feb 08 @ 18:19:16
ik vond het wel een leuke grap. Er wordt altijd aan verbeteringen en uitbreidingen van VDJ gewerkt, dus de 5.1 versie zal er ook komen.
Ewout
- Next page -

Page : [>] [>>]

Site map
(C)opyright Atomix Productions 2008
Software
Hardware
VirtualDJ
VirtualVinyl
CUE
AtomixMP3
VDJ HomeEdition