Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: advies skytec luidspreker

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Bij de kijkshop hebben ze een luidspreker staan van Skytec voor maar 59 euro. Is dat aan te raden voor iemand zoals ik die alleen maar thuis een beetje met zijn dj console loopt te spelen? Of weggegooid geld?

hier staat ie
 

Posted Thu 29 Jul 04 @ 1:26 pm
 

Posted Thu 29 Jul 04 @ 1:27 pm
djjbPRO InfinityMember since 2004
nou lodewijk.
er komt natuurlijk geluid uit.........
 

Posted Sat 31 Jul 04 @ 11:27 pm
djjbPRO InfinityMember since 2004
kortweg NEE!!!!!
 

Posted Sat 31 Jul 04 @ 11:27 pm
Da's duidelijk :)
Geldt dat voor alles wat SkyTec uitbrengt, of gewoon voor luidsprekers van die prijs?
 

Posted Sat 31 Jul 04 @ 11:43 pm
djjbPRO InfinityMember since 2004
Je moet het natuurlijk zelf weten.
Maar je kan beter even doorsparen en goed spul kopen.
Ik moet nu nodig een versterker aanschaffen. En dan kan ik dus even snel een skytech kopen.Maar daar krijg ik later spijt van, dus doe ik het niet.
Kan je mischien beter kijken voor 2e hands.

succes
 

Posted Sun 01 Aug 04 @ 7:13 am
Lodewijk,
ik zou nooit iets van dat merk kopen. Je moet naar een aantal dingen kijken:
- waar ga je het voor gebruiken
- wat voor eisen stel je aan de kwaliteit
- wat is het budget
- enz

Om thuis te DJ'en zou ik eerder een paar knappe hifi speakers kopen. Iets van Pioneer, Technics of Sony. Het gaat erom dat je het hoort met redelijke kwaliteit. Wat ook een optie is is een knappe pc speaker set. Bijvoorbeels een Creative setje met subwoofer. Het kan en hoeft meestal toch niet hard (kinderen liggen net in bed, buren zijn thuis etc). Wil je echt kwaliteit, kan je het beste studio monitors kopen, Tannoi, Genelec ea. Dan praat je echter wel even over een andere prijs.
Vraag eens rond in je kennissen kring. Veel mensen hebben nog wel een stel speakers, die ze ooit bij hun stereo hadden, voordat ze een surroundset aanschafte. Deze mogen vaak voor weinig (of gratis weg).
Hopelijk heb je er wat aan. Heb je nog vragen, stel ze gerust.
Ewout
 

Posted Sun 01 Aug 04 @ 8:55 pm
rodie83Home userMember since 2004
Allereerst: de betreffende boxen zijn zeer waarschijnlijk kut. Ik heb ze niet gehoord, maar boxen kopen bij de kijkshop is meestal prul kopen (helaas).

De optie om computerboxen te kopen is een vrij waardeloze optie naar mijn idee. Het geeft een hoop gezanik qua sound outputs, immers, de boxen meoten worden aangesloten op geluidskaart poorten die je normaal gesproken voor VDJ gebruikt. Bij de DJ console heb je daar al minder last van, maar het blijft behelpen. Afgezien daarvan is de geluidskwaliteit van computerboxen een stuk minder dan die van een stel behoorlijke speakers.

Wat betreft die DJ console: pleur hem weg als je een beetje leuk wil mixen. Koop een een behoorlijke externe geluidskaart, hang er een degelijke mixer aan vast, rout de main output naar je versterker en je kan gaan.

Andere tip: koop voor 100-200 euro een behoorlijke (actieve) sub en plaats die tussen je twee boxen in. Het zorgt voor minder belasting van je "normale" boxen, en je geluid gaat een stuk dieper. Je geluid kan ook een stuk harder, omdat je normale speakers nauwelijks of geen bas meer hoeven weer te geven (beetje standaard speaker gaat kraken bij teveel bas).

Goede speakers tegen redelijke prijzen zijn bijvoorbeeld JBL, Infinity en Tannoy. Wacht op een degelijke aanbieding of haal ze ergens 2e hands vandaan.

Succes!

 

Posted Mon 09 Aug 04 @ 11:19 pm
Volgens mij begrijpen sommigen het niet...
De poster vraagt om el-cheapo speakers om thuis met zijn console en vdj te klooien. Voor dat doeleind zijn die skytecs prima, ruis..who cares, soundquality who cares als er maar geluid uit komt....voor de "slaapkamer" dan heh.
Ik zou ze niet mee durven nemen op feestjes, daar zijn ze imho niet geschikt voor. En aan dure speakers heb je zonder goede eindversterker ook niet veel. Persoonlijk heb ik bij verhuizing tweeweg marantz speakers en een technics eindtrap aangeschaft, waar ik best over te spreken ben. Deze tweewegs klinken prima en beter dan el-cheapo driewegs.
Maar voor monitoring/bedroom doeleinden zou ik gerust een simpel setje skytecs halen. Ga je niet suf staan staren op aantal watts, deze zijn vaak piek en niet continu. Zorg ervoor dat het continu wattage (RMS) in verhouding ligt met je versterker en let op de impedantie :4 of 8 ohm !!
 

Posted Tue 10 Aug 04 @ 3:16 pm
Edit.... 8 ohm is goed, 4 dus niet. Althans niet voor normale speakers, auto en PA is anders.
 

Posted Tue 10 Aug 04 @ 3:17 pm


(Old topics and forums are automatically closed)