Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Autolock Probleem

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

ik heb net de full versie van vdj 2.0 gekocht. Vroeger had ik versie 1.09 met mijn console.

Omdat ik toch die upgrade wou , heb ik het soft gekocht.
Ik ben nu echt teleurgesteld , omdat ik zie dat de autolock echt verkeerd loopt in die nieuwe versie. met versie 1 kon ik zeker 7 tracks op 10 mixen met de autolock aan , en de mix was perfect.
met versie 2 kan ik amper 2 track op 10 mixen met de autolock aan... ik moet ze steeds met de auto beat mixen , en na een paar seconden blijft de beat niet meer synchroon...

heb ik mischien iets misgeregeld of ????


help !!!
 

Posted Tue 13 Jul 04 @ 9:28 pm
Dat zou normaal niet mogen! Als het in de vroegere versies heeft gewerkt zal het zeker nog werken in deze versie.
Kijk eens na of de BPM's wel correct zijn en ook of de 'CBG' ( de kleine blokjes) correct onder de beats staan.
 

Posted Tue 13 Jul 04 @ 10:15 pm
hoe kan ik kontroleren of the BPM correct zijn ???

af en toe zijn de cbg niet juist , als ik ze bijvorbeel op het begin van een liedje juist zet , zijn ze dan niet meer juist op het eind.
het is precies alsof het afstand tussen de cbg niet gelijk is met het afstand tussen de bass peaks.
 

Posted Tue 13 Jul 04 @ 10:52 pm
Er is op de 'effects' pagina een programma te vinden waar je alle BPM's mee kan updaten. Vooral voor hip-hop, breaks en drum & bass is dit zeker aan te raden. Eens je de juiste bpm hebt zal je minder problemen tegen komen.
Meer informatie over dit programma vind je op de andere forums (maak gebruik van de zoekfunctie).
Het is ook belangrijk om te kijken of je BPM wel een vast verloop heeft. Als achter de BPM geen ' * ' staat wilt dat ook zeggen dat de blokjes nooit volledig juist zullen verlopen.

 

Posted Wed 14 Jul 04 @ 2:09 pm
Ik heb hier de methode beschreven die ik zelf altijd gebruik
http://www.virtualdj.com/forum/display.html?topic=5686

2e pagina

Ik gebruik die beat lock nooit, veel te gevaarlijk. Die gaat af en toe zijn eigen leven leiden. Als ik ergens een hekel aan heb...
Gewoon even syncen en de fine tuning op het oor, het is even oefenen
Ewout
 

Posted Wed 14 Jul 04 @ 9:51 pm
Ah, efkes in het Nederlands.

Ik heb dus reuze problemen met die beatlock toestanden. Ik mix vaak trance, dus heel lange stukken (soms wel tot 2 minuten) moeten mooi in elkaar blijven. Dan is die beatlock echt wel nodig. Deze zorgt ervoor dat de tracks perfect op elkaar blijven.

Ewout, ik begrijp dat je dit met sync ook kan. Maar heel eerlijk: ik ben er zeker van dat ik het zou horen in een mix. Als je wat moet 'bijduwen' of 'afremmen', dan hoor je dat. Een clubber misschien niet, maar als dj hoor je dat zeker.

Daarom dat ik ook zei: met de Virtual DJ is het een stuk relaxter mixen. Want met vinyl moet ik steeds checken of de beats correct lopen en bijwerken indien nodig. Ik vind ook net dat dit een grote meerwaarde heeft tegenover bijvoorbeeld BPMStudio. Ik dacht er ook aan om die Dvinyl aan te schaffen, maar als ik de info lees is dit gewoon zoals BPMStudio. Dus ook geen beatlocking.
Ik denk dat ik die XP10's eens ga proberen.

Ik vrees dat ik echt deze avond of morgen mijn oude versie, v1.09, terug installeer. Deze werkte perfect.
Trouwens, toen ik versie 1.07 (denk ik) probeerde, had deze ook beatlock problemen, het is pas in 1.09 dat het opgelost was.
 

Posted Thu 15 Jul 04 @ 7:07 am
ik vond de 1.09 ook de allerbeste versie tot nu toe.

ik zou graag die full versie hebben , maar kan het niet meer hebben , en vind het spijtig , ik hoop echt dat er aan die beatlock serieus gewerkt is.

Ik heb toch een mail van de staf gekregen waar ze toegeven dat de beatlock verkeerd is in de versie 2.0 en dat ze vol bezig zijn om het te fixen.

Ondertussen blijf ik gewoon met versie 1.9 draaien (die met de console gegeven is). Ik vind het heel spijtig dat ik als geregistreed user niet meer een kopij van de 1.9 full versie kan krijgen !!!

Heeft iemand die tutorial geprobeerd ??
http://www.virtualdj.com/forum/display.html?topic=5408

het is mischien een oplossing maar ik heb veel te veel mp3 , de bpm scan is veel te traag. nochtans heb ik een heel krachtig pc.




 

Posted Mon 19 Jul 04 @ 10:29 am
dj Elof
als je even bij moet sturen met pitch slider of met de hand hoor je dat waarschijnlijk wel. Dit is met vinyl DJ's natuurlijk ook het geval. Ik heb wel live sets van Tiesto, Kevin Sauderson en Roger Sanchez (niet de minste DJs). Daar hoor je bij sommige overgangen ook dat ie er uit loopt. Je hoort ook dat er gecorrigeerd wordt waarna het weer strak loopt.
Ik vind dat je dan een goede dj bent. Zo hoort het publiek dat het live is. Idere keer een (door de pc) perfecte mix, wordt ook een beetje saai
Ewout
 

Posted Mon 19 Jul 04 @ 1:08 pm
ik vind perfectie helemaal niet saai in tegendeel !!!!!!

als ik een perfecte mix doe ben ik er fier op , ik weet niet hoe je dat saai zou kunnen vinden.

dit is wel mijn mening naturrlijk.
 

Posted Wed 21 Jul 04 @ 6:46 pm
aha! de crew geeft dus toe dat er een fout in de beatlock zit? Spijtig dat ze dit niet onmiddellijk kunnen corrigeren.

Ewout, ik zit té lang in de muziekbusiness denk ik... weet je dat ik gisteren een nieuwe mix gemaakt heb, met Virtual DJ, en ondanks het feit dat alles smooth verliep hoor ik nog zaken waarvan ik zeg: fuck, dat kon beter gedaan zijn.
Dat is het nadeel van pro dj te zijn, je wil het altijd beter doen.

Live mixen, of course! Ik mix 95% van mijn gigs met vinyl, dus live. En ja dan moet je veel bijsturen, zeker in het genre waarin ik draai. Maar ik geniet meer van een mix, met Virtual DJ of vinyl, waar ik zo perfect mix, waar de tracks in mijn hoofd mooi uitgerekend zijn en net op het juiste moment invallen, enz.

Door minder aandacht te moeten besteden aan de 'beat-matching' (aangezien dit toch door VDJ wordt gestuurd) kan ik mij beter concentreren op de opbouw en afbouw van tracks. En dat komt mijn mix performance alleen maar ten goede.

Moest het niet illegaal zijn, dan zou ik graag eens mijn laatste mix met VDJ willen posten.

Greetz - dj Elof
 

Posted Thu 22 Jul 04 @ 8:18 am
Wie heeft al de nieuwe VDJ 2.01 geprobeerd ??

is de beatlock beter ??? Ik zit hier wel op werk en heb het nog niet kunnen proberen.

ik zie toch niets in de lijst van de bugs die mee te maken heeft met de beatlock ???

Bugs Corrected:
ASIO bug corrected
Advanced config "all sample" bug corrected
Database sort corrected
 

Posted Wed 28 Jul 04 @ 3:56 am
spijtig , niets is veranderd aan de beatlock
 

Posted Wed 28 Jul 04 @ 10:59 am
Ik dacht idd dat de beatlock niet verbeterd is. Ik ga deze versie niet proberen (anders weer uninstall, herinstall enzovoorts).
 

Posted Thu 29 Jul 04 @ 7:22 am
Waarom heb je beatlock eigenlijk nodig? Serieus?!
Ik gebruik enkel de beatlock om snel de CBG-blokjes bij elkaar te krijgen en daar houdt het ook bij op.
Zeker als je platen draait met een vaste beat (house, ...) heb je er toch geen nood aan.
Als ik hem gebruik dan loopt hij soms wat fout maar dat is (bij mij toch) te wijten aan verkeerd ingestelde BPM's en CBG-blokjes.
 

Posted Thu 29 Jul 04 @ 11:04 am
Deze functie is voor mij een meerwaarde! Lekkere smooth mixen die naadloos op elkaar zitten. Zodra ik de Hercules aangesloten had was dit dé functie die mij overtuigd heeft om dit product goed uit te testen.

Eigenlijk snap ik niet waarom sommigen deze functie niet kennen/gebruiken.

P.S. Kan ook zijn dat ik gewoon niet met die jogwheels continu wil liggen 'bijsturen'.
 

Posted Mon 02 Aug 04 @ 7:05 am
... tss, gewoon lui djelof ...
:o)
 

Posted Mon 02 Aug 04 @ 9:44 am
ik gebruik echt never beatlock...ja ik let wel op de waveform maar me oor is toch altijd nog de bepaler of de beats precies op elkaar moeten liggen of soms net ervoor of erachter. Voor apre-ski-hut doeleinden en commerciele meuk zal het vast een handigheidje zijn. Immers vaak zijn de nummers kort en het je niet genoeg tijd om zowel een nieuw nummer te zoeken en deze dan ook nog eens goed in sync te krijgen. Maarja commercieel/top40 draaien is ook kl***.
 

Posted Mon 02 Aug 04 @ 10:11 am
beatlock of autobeat , bij mij gaat niets juist vanaf versie 2.

ik kan ermee gewoon niet mixen , en blijft met mijn versie 1.09 mixen (die ik met de console gekregen heb)

Ik merk verschillende problemen :

1) De cbg zijn bijna nooit meer juist. zet ik ze manueel op de goeie plek op het begin van de lied , dan zijn ze verder in de lied weer verkeerd.

2) zonder beatlock mixen : als ik op autobeat druk , moet ik konstant blijven drukken , na 4 beats is de track niet meer in de tempo..

3) met beatlock mixen , tracks zijn niet goed samen aan het draaien , is niet te doen.

voor mij : vdj 2 kopen , was gelijk als 114 euros in de vuilbak smijten.
 

Posted Mon 09 Aug 04 @ 2:04 am


(Old topics and forums are automatically closed)