Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Hoe het mooist pitch verlagen cq verhogen?

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

pd2rldHome userMember since 2003
Hallo,

Nee, nou'es geen technisch gereutel, gewoon een simpele vraag, misschien deels persoonlijke mening, ben benieuwd of anderen dit ook wel eens hebben en hoe ze het oplossen...

Ik mix geregeld met Atomix. Ja, k'hoef niet te zeggen dat het een goed programma is, anders schreef ik dit niet.

Nou wil het wel eens voorkomen dat er platen gemixt worden, die afwijkend zijn van snelheid, of eigenlijk, heel veel afwijkend zijn... (pitch van 10% ofzo).

Bij een volgende plaat ligt bv. de snelheid tov de draaiende plaat weer 8% lager.

Mijn vraag is nu, hoe kun je nu het MOOIST de plaat weer TERUG krijgen op de 0% lijn, dus op de normale snelheid?

Ja, je kan de pitch automatisch laten terug draaien, maar dat gaat me te vlug eigenlijk en klinkt soms niet mooi. Handmatig kan ook, maar dan meer met 'horten en stoten'.

Hoe lossen anderen dit op? Of werken anderen alleen met platen van exact dezelfde snelheid? Nee toch...

Laat je bevindingen eens horen, k'ben heel benieuwd.

Roland.
 

Posted Sat 19 Jul 03 @ 12:52 am
BacooHome userMember since 2003
Hoi pd2rld,

Jij had het erover dat de pitch terug brengen te snel gaat.

Dan is mijn vraag op welke range je de pitch heb gezet? Ik heb namelijk zo het vermoeden dat ie op 8% staat ipv 34%.

En om je vraag te beantwoorden. Ik gebruik vaak deze methode om altijd het goeie ritme te hebben:

Als je een nummer draait en het volgende nummers is sneller zeg maar dan zet je het nieuwe nummer dmv de pitch reset op 100%. Dan wanneer die op 100% staat klik je op een goed en rustig moment van de draaiende plaat weer op beatmix. De draaiende plaat neemt dan de snelheid aan van de nieuwe plaat en zo kan je dus rustig verder mixen met elke keer een goed tempo.

Greetz

Bacoo
 

Posted Tue 22 Jul 03 @ 1:55 pm
pd2rldHome userMember since 2003
Hallo Bacoo,

Ja, de'r zit wat in, zo had ik het nog niet geprobeerd, maar dat werkt inderdaad wel mooi. k'Wist nog niet eens dat je dat zo kon doen.

Overigens, ik werk wel met een pitch van 34%, althans, zo issie wel ingesteld hier, k'neem aan dat dat ook de bedoeling was.

Dank voor je reactie!

Rol@nd.

 

Posted Wed 23 Jul 03 @ 11:03 pm


(Old topics and forums are automatically closed)