Quick Sign In:  

Forum: Nordic Forum

Topic: Vem är du ?!

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Tänkte vi kunde presentera oss för varandra...
 

Posted Sat 04 Jan 03 @ 2:32 pm
Jag heter Niklas Drakenberg, är 28 år, och arbetar/driver/bor ombord på ett fartyg i Stockholm (M/S TeaterSkeppet). Jag har använt mig av AtomixMP3 sedan starten (då det hette Viritual DJ). Använder programmet nästan dagligen då vi har en anläggning (inkl. PRO-kontrollern !!!) fast monterad i baren ! Är mycket nöjd med programmet, främst för att det ALDRIG har cracshat en ända gång under de år jag använt programmet !!!
 

Posted Sat 04 Jan 03 @ 2:33 pm
Ja.. Jeg må vel presentere meg jeg også. Mitt navn er Jim Østman, 26 år, og bor for tiden i Tønsberg, Norge.

Jeg har vært en bruker av dette programmet siden 1999, da det gikk under navnet Virtual DJ. Jeg lager for det meste mixer til venner og trenings-cd'er for fitness-instruktører. Men jeg jobber også som DJ for private fester.

Jeg har et mobilt setup. (Laptop, eksternt lydkort (Extigy), og ekstern mixer.)

Skal bli hyggelig å bli kjent med dere. Ochså ni svenskar... :) (Fast jag skall inte sæga nånting... har ju svensk flickvænn!)

- Jim Nordic
 

Posted Sat 04 Jan 03 @ 5:34 pm
Om ni vill veta jag heter, så är mitt namn Peter Lovén och är en väldig fliten användare av AtomixMp3 (det enda programmet för mig)! 19 År / Data-Tekniker och DJ Pete Love (DJBlueScreen) som artist namn. Äger ett eget bolag också OXI - Systems. Har du inga saker till Atomix, så det är bara att fråga mig, jag har nämligen dom bästa prylarna till Atomix!

Nej jag är ingen "Moderator" men skulle bli ganska roligt om man kunde bli det, eftersom det är något specielt med att hjälpa människor som har hittat AtomixMp3 till sitt hjärta ;)

 

Posted Sun 05 Jan 03 @ 10:49 pm
DJBlueScreen: Du skulle vara vælkommen som moderator om det var upp til mig, men detta ær nog en jobb atomix-teamet ger till anvændare som har kjøpt programvaran, registrerat sig, och varit aktiv i forumet.

Men vad menar du med prylar.... mixers, effekt-maskiner, ljus-effekter, och liknande eller...?

- Jim Nordic
 

Posted Sun 05 Jan 03 @ 11:14 pm
Kalla det var du vill men jag menade nog bara prylar till AtomixMp3. Med detta så menar jag prylar som inte finns ute på nätet, bara på min dator som skins, effekter och program-varor som "förbättrar" AtomixMp3 ;)
 

Posted Mon 06 Jan 03 @ 12:22 pm
Tjena! Kul med ett nordiskt forum! Har själv varit med sedan Virtual-DJ tiden, men detta är nog mitt första postade meddelande. Använder atomix hemma, annars spelar jag på vanliga grejer ute i Göteborg.
 

Posted Thu 09 Jan 03 @ 1:15 pm
freppaPRO InfinityMember since 2002
Tjenix Fredrik Franzén heter jag och kommer från Stockholm.
Har jobbat som mobil Dj på fester och dyl. sen -88 ,och började använda Atomix för ca:1 år sedan innan dess så fick man ju släpa med sig otroligt mycket skivor för att hålla utbudet brett.
Kör oxå med en extern Mixer(Djm-600) och ibland Cd spelare(2000-F)
Roligt att vi fått ett forum så vi kan hålla oss uppdaterade även på nordiska språken!!!!
 

Posted Sun 12 Jan 03 @ 11:18 am
Hallaiz, alle sammen! Enda en nordmann her... (glis..Bergenser til og med!!! :D) Jeg heter Didrick, er 21 år og studerer musikk ved Sunnhordland Folkehøgskule på Halsnøy. Jeg har drasset hjemme-pc'en med til skolen og fritiden veksler mellom å henge ut med folka på skolen og groove med Atomixmp3 når jeg kjeder meg. Har en hel drøss med mp3's (kommet ut av telling hvor mange...lol) som jeg spiller i programmet, og jeg spiller også låter fra cd'er jeg har i atomixmp3 og det er ganske fett. Har foreløpig bare demo-versjonen, men skal få tak i fullversjonen fra nettet når jeg går ut av skolen og drar hjem igjen i mai.

Har blitt ganske produktiv i det siste... Har laget en del bootleg-remixer, enten ved å pitche opp en låt på f.eks. 98 bpm (ved bruk av real time stretch) og legge en loopet beat på f.eks. 128 bpm oppå, eller gjøre det litt mer "profft", ta en acappella av en sang (pitche ved bruk av real time stretch) og legge den oppå enten en dub eller en loopet beat. Resultatet varierer, men det høres som regel bra ut. Noen andre her som gjør bootlegs/remixer i atomixmp3? By the way, hyggelig å møte andre skandinaver her, tror dette blir et bra forum! :-)
 

Posted Wed 15 Jan 03 @ 9:34 pm
Velkommen kjære landsmann. Endelig en nordman å snakke med.
Bergen ja... Er det noen bra utesteder i Bergen? (House/Trance-steder... ikke top40-steder! Hvis jeg noen gang skulle "rote" meg bort til den delen av landet. :) )

Til hva slags musikk mixer du dine bootlegs? Trance, House,... ? Jeg mener hva slags beat og loops kjører du?

Snakkes
- Jim

 

Posted Thu 16 Jan 03 @ 5:47 pm
Jeg gjør mest bootlegs i house/club-sjangeren, men de er ikke så mye å skryte av. Greit tidsfordriv ihvertfall. Jeg looper beats fra andre sanger og legger dem oppå treige sanger som jeg mener burde få et lite løft. Det er mest poplåter som får gjennomgå, men jeg legger også en kul beat oppå låter uten rytme eller perkusjon (Eks. Enya) for å gi dem litt liv.

De to kuleste utestedene jeg har vært innom so far i Bergen er Exodus/Ditlef og Save The Vinyl. Exodus og Ditlef er to avdelinger i samme lokale. Exodus spiller masse bra trance, så der vil du nok trives. Ditlef derimot, kjører høy Topp 40-faktor, men jeg går like mye inn og ut av begge avdelingene for stemningens skyld og henge ut med folk. Save The Vinyl spiller funky, jazz-inspirert house, og stemningen er god. Kult sted å lade opp til litt heftigere greier utpå kvelden (Eks. Exodus) så der har du de utestedene jeg vet om i Bergen som spiller trance og house. Enn i din hjemby da? Noen bra utesteder der?
 

Posted Sat 18 Jan 03 @ 2:56 pm
Hallå ärade DJ kollegor. Ser att även atomix är populär på uteställen oxå... Har atomix nånsin kraschat för er när ni laddat ett skin? Jag kör på fulla versionen och atomix kraschar varenda gång jag laddar ett skin...
 

Posted Sat 15 Feb 03 @ 1:26 am
Har du senaste versjonen av Atomixmp3 Trial. Versjon 2.2 med andra ord. Och vilken skin aer det du foersoeker att prova?

- Jim Nordic
 

Posted Sat 15 Feb 03 @ 1:50 am
freppaPRO InfinityMember since 2002
Aldrig hänt för mig??

Tänkte fråga Peter Lovén vad han har för roliga grejer på sin burk?

Har du förbättrat någonting i programet??
 

Posted Sun 02 Mar 03 @ 7:22 pm
Tjingeling!

Kul med ett nordiskt forum! Jag har inte varit inne på länge eftersom atomixcrew helt plötsligt inte ansåg mig fullvärdig längre. Tydligen upptäckte dom sitt strul eftersom jag åter är reggad som fullvärdig användare. =)

Använder Atomix både som jukebox på fester o hemma, använder den som "pausmusik"-spelare när jag är ute med PA-anläggningen och det har hänt att jag bandat några mixar för teaterendabruk.

Känner igen problemen med att systemet kraschar när man laddar upp en del skin. Hade problem med det ett tag men verkar nu ha försvunnit - vad nu det berodde på då?

Otroligt fantastiskt program hursomhelst!

/Magnus
 

Posted Sun 23 Mar 03 @ 1:51 pm
hallå testar bara om jag fortfarande har Demo user status???
Konstigt??
 

Posted Wed 26 Mar 03 @ 8:29 pm
freppaPRO InfinityMember since 2002
Ahaa nu förstår jag ,, jag har 2 login namn,
Mitt eget fel...
 

Posted Wed 26 Mar 03 @ 8:32 pm
jag heter Anders Skoog kommer från Habo.
har varit Dj i 17 år,
när jag började så fanns det bara vinyl så det är lite enklare nu
när atomix finns..
2,2 är ju mycket bättre än både 2,0 och 2,1 tycker jag
hade problem med atomix och windows xp men har nu bytt till w 98 och nu funkar det perfekt...!!!

hej hop bäverkropp......?
 

Posted Wed 09 Jul 03 @ 9:17 pm
har nu xp igen..!!!
och nu funkar det som det ska..
en ny skärm vad som behövdes, den gamla åkte på tippen direkt....

 

Posted Thu 17 Jul 03 @ 4:19 pm
freppaPRO InfinityMember since 2002
Jag som trodde att du bara höll på med Bilstereo; Anders.
Men som många andra i bilstereobranchen så har man ju musik i blodet...inte såna där tråkiga Burpar längre..Tjabatjena!
 

Posted Wed 23 Jul 03 @ 7:10 pm


(Old topics and forums are automatically closed)