Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Mening VDJ EN Hercules Dj Console

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

djsvvHome userMember since 2004
Hoi allen.

Ik heb een paar dagen terug de demo van VDJ gedownload en geinstalleerd.
Ik moet de mensen van VDJ complimenteren met dit product!!
Een goed programma met een beter prijskaartje als bpm studio pro.

Echter waar ik nu een beetje overin zat:

Ik heb tijdens het gebruik van VDJ gemerkt dat bij de automix iedere keer maar weer dat het tempo aangepast wordt.
Ik wil het programma graag gaan gebruiken voor live dj'en en soms auto dj'en in een jongerencentrum waar ik vrijwilliger ben.

Je begrijpt dus ook wel dat er in een jongerencentrum zeer uitlopende muziek gedraaid wordt.
Mijn probleem is dus als volgt.. je bent bezig met een plaat van Tiesto.. maar daarna wordt een schuifelplaat aangevraagd..Ikzelf zou dat gemakkelijk in elkaar kunnen mixen zonder het tempo van de schuifelplaat aan te passen.

Maar VDJ doet dit dus standaard... Voor mij is dat geen probleem maar het jongerencentrum heeft vele vrijwilligers die dus alleen auto mix willen gebruiken..

Om dit lange gezwetst kort te maken: Is er een manier om het oppitchten/omlaagpitchen van de muziek uit te schakelen in de automix??

En dan het volgende:
De hercules Dj console:
Ik weet dat het geen professioneel apparaat is.
Maar ik las dat veel mensen last hadden van een zogenaamde irritante latency met het gebruik van VDJ.. Is deze vertraging verminderd bij de update of is de update enkel om crashes te voorkomen???

Daarnaast, zou iemand mij kunnen vertellen wat er allemaal precies mogelijk is in vdj met de console..

Ik denk dat ik niet verder moet gaan zeuren,, alhoewel ik nog genoeg vragen heb..

Ik hoop dat iemand de moeite wil nemen mijn verhaal even te willen lezen en ook wil beantwoorden!!

Alvast Bedankt!!!

Groetjes Dj SVV
 

Posted Sun 04 Jan 04 @ 9:59 pm
hoi,

over dat pitchen, kan toch gewoon, als je niet wilt auto pitchen dan zet je hem toch op manual. automix ken ik eigenlijk niet en lijkt me ook eng

over de djconsole (2 dagen mee bezig) kan ik zeggen dat het compleet anders denken is als met echte platen, maar ik vind het een enorme doos met electronica, echt te gek.

echter zijn er momenteel nog wat fouten met het apparaat, als die niet opgelost worden kan je het niet echt live gebruiken denk ik. (hyperactief jogdial, en kraken bij draaien potmeters)

b
 

Posted Sun 04 Jan 04 @ 11:03 pm
djsvvHome userMember since 2004
Ik geloof dat ik me al niet meer zorgen hoef te maken over onvakkundige vrijwilligers.

Ik heb even Virtual Dj flink onder de loep genomen en ik heb gezien dat als ik de force fade functie aanzet dat er geen beatlock plaatsvind!!

En als ik zelf wil mixen zet ik die forcefade lekker uit zonder dat iemand het hoort.
Dat is echt een voordeel van VDJ!! instellingen doorvoeren zonder de muziek te hoeven stopzetten.!!

Goed dus.. Probleem 1 opgelost:

Even over de vorige post:
Ik geloof dat je je console terug kan sturen naar hercules als je een hyperactieve jog hebt..

Kun jij me vertellen welke functies ik kan gebruiken in VDJ.
P.s. zou je ook een printscreen kunnen maken van die Keymapper??

Alvast Bedankt;

Groetjes Dj SVV
 

Posted Sun 04 Jan 04 @ 11:19 pm
latency is het probleem niet met de DJconsole, dat gaat allemaal zonder probs(had aanvankelijk wel gedacht dat het een probleem zou zijn)

maar het probleem is meer dat het, vind ik, moeilijk is om de eerste beat (van de 16/32 in de eerste beat van de andere te krijgen. volgens mij moet je dat dus doen met cue point, maar erg makkelijk vind ik niet.

het eerste dat je zou denken met die jog dials, is dat je de plaat die al draait tegen kan houden of een slinger terug kan doen, kan wel maar dan moet je hem eerst stoppen, en dan moet je dus terug draaien, maar je hebt veel meer draaien nodig om hem 3 beats terug te krijgen.

is natuurlijk allemaal software, en je zou kunnen denken dat ze daaraan zouden kunnen denken, maar kan wel ff duren denk ik.

verder heb ik geen screen capture van de mapper, de mapper is geloof ik om je windows of spelletjes te gaan bedienen met de djconsole, en dat doe ik niet..

wat je met de allemaal kan?

nou, eeh, een plaat starten/stoppen/ terug draaien,
faden, voorluisteren, bass/middenhoog regelen, bpm gelijk zetten, beatlock aan/uit zetten, pitch regelen, loops starten (erg handig)
laten loopen op 1/2 1/4 enz
effecten starten, platen laden met joystick,
picth een duwtje geven, plaat fastforward en terug..
 

Posted Mon 05 Jan 04 @ 12:16 am
1) Je kan alle informatie terug vinden in de FAQ's op de site
(alle functies en andere vragen)
2) Als je serieus overweegt om VDJ te gebruiken kun je het best kopen
3) VDJ is bedoeld voor LIVE mixes maar kan ook gebruikt worden voor AUTO mixes
4) Kijk eens op www.dj-box.com --> dit is wel volledig automatisch.
 

Posted Mon 05 Jan 04 @ 8:27 pm
Buteskin,
VDJ werkt inderdaad anders als een platenspeler. Bij een platenspeler zet je de plaat scherp en hou je de plaat vast en laat hem op het juiste moment los. Bij VDJ en DJ CD spelers werkt dit als volgt:
- Je zet hem scherp met het jogwiel of de muis net voor de eerste beat (Vergelijk scherp stellen met de plaat)
- Dan druk je op Cue, dit punt wordt in het geheugen gezet (vergelijk met de plaat tegenhouden)
- Nu druk je play op het juiste moment (Vergelijk de plaat loslaten)
- Druk je weer op Cue gaat VDJ weer terug naar het eerder ingestelde punt. enz

Dit is een iets andere manier van werken, maar vertoont eigenlijk toch ook weer overeenkomsten.

Wat betreft de console:
de latency is bij mij in ieder geval geen probleem. De jogs echter wel. De console gaat zelf remmen versnellen cue point aanpassen etc. Mijne gaat deze week terug naar Hercules.
Verder is het een leuk apparaat. Ik heb de console op mijn mengtafel aangesloten, hierdoor heb ik alle potmeters en crossfader eigenlijk niet nodig. Ik wil dus de VDJ Pro consoles aan gaan schaffen als deze beschikbaar zijn.

Groet Ewout
 

Posted Tue 06 Jan 04 @ 11:29 pm
 

Posted Wed 07 Jan 04 @ 12:39 am


(Old topics and forums are automatically closed)