Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Virutal DJ+Sub woofer probleem

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

ik heb een Hercules DJ console als externe geluidskaart op mijn portable hangen en ik mix met virtual DJ software die erbij is geleverd. Heb eveneens speakers van het merk Hercules XPS 5100 (5.1 surround) . Telkens als ik een liedje opzet dan werken mijn front speakers en center speaker + subwoofer goed maar als ik dan een ander liedje op de andere schijf leg dan valt beat van mijn subwoofer weg en gaat beat van mijn subwoofer terug als ik dat tweede liedje begin te spelen! Telkens gaat lichtje van Hercules DJ console koptelefoon dan ook veranderen. Heeft dit te maken dat Virtual DJ enkel via de 2 front speakers werkt en/of met de koptelefoon die normaal via uitgang 3-4 werkt waar mijn subwoofer opsteekt zoals het moet.
Wie weet hoe ik dit moet oplossen?
 

Posted Sat 13 Dec 03 @ 5:03 pm
De VDJ Hercules versie kan dit idd niet.
De console moet vooraf in DJ mode worden gezet, waardoor de hoofd-output in altijd 1-2 is. koptelefoon/monitor is 3-4.
Wil je de subwoofer laten werken moet je deze dus aansluiten op 1-2 samen met je 2 front speakers. Hoe ??!?! geen idee.. splittertje o.i.d.
 

Posted Sat 13 Dec 03 @ 9:52 pm
owja, het klopt dat als je een nummer inlaadt dit deck automatisch op koptelefoon-modus gaat en dus naar 3-4....
 

Posted Sat 13 Dec 03 @ 9:53 pm
Bedankt voor uw reactie! Ja idd nu begrijp ik hoe het werkt.
Wel spijtig dat ik nu niet optimaal gebruik kan maken van men 5.1 systeem. via enkel men frontspeakertjes vind ik het geluid maar zwakjes! Misschien toch met splittertje proberen ofzo. Ik ga dit alvast toch eens uitproberen.
 

Posted Sun 14 Dec 03 @ 11:19 pm


(Old topics and forums are automatically closed)