Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Externe geluidsbron integreren zodat opname mogelijk is.

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

stevoqxPRO InfinityMember since 2011
Ik heb sinds enkele maanden een MC 7000 staan van Denon. Nu wil ik graag opnemen wat ik doe. Dan spreek ik over de microfoon en eventuele externe bronnen.

Door op het vakje microfoon te klikken (rechtsboven op afbeelding) komt er bij ingangen een regel met "microfoon" bij pijltje3 te staan.
Door nu op lijningang zie pijltje 1 te klikken komt er een extra lijn bij onder de micro en tevens na nogmaals te klikken een tweede lijn.(zie pijltje 2) Ik was nu in de veronderstelling dat de gekozen bronnen mee in de mix zouden terecht komen. Dat gebeurt wel in de audio uitgang maar niet bij de opname. Dat is jammer.
Wat doe ik fout? Kan iemand mij helpen dit op te lossen?
 

Posted Sat 08 Jul 17 @ 2:51 pm
AdionPRO InfinityCTOMember since 2006
De eerste stap is de handleiding van de MC7000 bekijken.
Volgens de screenshot lijkt het erop dat er 3 stereo-kanalen (6 mono-kanalen) via de asio-driver beschikbaar zijn.
De vraag is echter wat daar precies via binnenkomt.

Gezien deze kanalen blijkbaar niet automatisch worden toegevoegd bij het kiezen van de Denon MC7000 audio-configuratie bovenaan, is de kans klein dat hier daadwerkelijk de lijn-ingangen en micro van de mc7000 op binnenkomen.
Bij veel moderne controllers wordt de microfoon rechtstreeks door de controller zelf gemixed en zo op de uitgang gezet.
VirtualDJ krijgt het microfoon-signaal dus nooit te zien, en kan het dus ook niet opnemen.

Indien dit het geval is zijn er 2 mogelijkheden:
-Indien de controller een tweede master-uitgang beschikbaar heeft, zou je een kabel van deze uitgang kunnen verbinden met een lijn-ingang op je pc, en vervolgens deze in VirtualDJ instellen als opname-ingang.
-In plaats van de microfoon op de MC7000 aan te sluiten, sluit je deze aan op een ingang van je computer (de ingebouwde geluidskaart is meestal vrij beroerd om microfoon-signalen op te nemen, dus vermoedelijk moet je er dan nog wel een microfoon-voorversterker tussen plaatsen)
Vervolgens kies je in VDJ als microfoon-ingang de ingang op je computer.
Tenslotte gebruik je de microfoon aan/uit knopjes in VDJ in plaats van die op je controller om de microfoon aan of uit te zetten.
 

Posted Sat 08 Jul 17 @ 3:31 pm
stevoqxPRO InfinityMember since 2011
Het klopt alvast dat de micro en de externe kanalen mee door de master komen. Het is dus enkel niet mogelijk om dit "makkelijk" in VDJ te integreren om op te nemen. Ik zal eens proberen zoals jij het hier voorstelde. Ik zal ook de gebruiksaanwijzing eens doornemen.
 

Posted Sat 08 Jul 17 @ 8:20 pm


(Old topics and forums are automatically closed)