Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Wie kan mij helpen vdj+14mxr+broadcasting

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

hallo allemaal,
ik werkte al met vdj maar heb nu een american audio 14 mxr gekocht en wil graag dit gebruiken voor broadcasting.
maar kom er niet uit ben een leek hiermee.
wie kan mij uitleggen hoe alle aansluitingen en instellingen moeten.

m.v.g. André
 

Posted Wed 14 Jun 17 @ 4:30 pm
finnewold wrote :
hallo allemaal,
ik werkte al met vdj maar heb nu een american audio 14 mxr gekocht en wil graag dit gebruiken voor broadcasting.
maar kom er niet uit ben een leek hiermee.
wie kan mij uitleggen hoe alle aansluitingen en instellingen moeten.

m.v.g. André


Hey Andre..Leuk man..maar kan je wat specifieker zijn?

Broadcasting op een Vdj Site?
Wat heb je aan apparatuur ?

Mvg

Dj Hendrik
 

Posted Thu 15 Jun 17 @ 7:03 pm
Hallo Hendrik,
Bedankt voor je reactie,
het broadcasten doe ik via een radio server.
Eigenlijk heb ik geen bijzondere dingen aangesloten mijn desktop is verbonden met de 14 mxr via usb natuurlijk.
Er is een mic aangesloten op de controller, op de master zitten boxen en de booth heb ik doorverbonden met ch3.
Bij de geluidsinstellingen van vdj is het volgende ingesteld door iemand van american audio:
uitgang - luidspreker+hoofdtelefoon
Kaart - american audio 14mxr controller mode
ingang - (niets)
het muziek hoort goed op pc to pc direct, op de boxen is de spraak ook goed te horen maar op de stream niet.
heb een ingang in vdj ingesteld: opname - 2-14mxr audio midi device - in 1 & 2.
als ik deze toepas wordt het geluid plots veel zachter en is ook de spraak slecht.
Bij opties en tweaks heb ik boothmicrophone ingeschakeld.
wat ik vreemd vind is dat als ik de ingang instelling weg laat, zowel het muziek als spraak super klinken op de boxen.
hoop dat jij me wijzer kunt maken.

M.v.g. André
 

Posted Fri 16 Jun 17 @ 7:28 pm
Efkes aan het zoeken geweest. Je instellingen kloppen, zoals de hardwaremanual van VDJ voor schrijft. (voor de liefhebbers: http://www.virtualdj.com/manuals/hardware/americanaudio/14mxr.html ) Ik vermoed dat je voorafluistering van ingang 1-2 aan staat waardoor je signaal, samen met het Master-out signaal, tegelijk naar je Booth-uitgang wordt gestuurd. Als je dit uit zet zal je geluid waarschijnlijk opknappen.
 

Posted Sun 25 Jun 17 @ 3:45 pm


(Old topics and forums are automatically closed)