Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Files naam worden niet weer gegeven in VITUAL DJ PRO. er staat gewoon niks of alleen een nr

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hallo collega muziek vrienden.
Ik heb al langer het probleem als ik een mp3 nummer op mijn harde schijf zet , die of geript is van een bestaande CD , maar ook soms gedownload van internet, en deze ook tekst matig benoem met uitvoerende en naam van de track, dat deze dan niet wordt weer gegeven in VIRTUAL DJ Pro ???
Dit is zeer vervelend, want je kunt wel die track gewoon afspelen, maar je kunt niet zien op het scherm welke artiest met welk nummer het is ?????????

HELPPPPPPPP........
 

Posted Sun 16 Oct 16 @ 11:56 am
Beste
Aan een mp3 bestand hangt een TAG dat is een label. Klik maar eens recht op jouw mp3 in de verkenner en gaan aar het tabblad details. Is dat daar ingevuld met de mp3 gegevens artiest titel enz.?. Virtual DJ leest die tag's en maakt ze zichtbaar dus. Is dat niet het geval dan moet je ze eerst taggen (invullen).Dat is veel werk maar het gaat ook automatisch met bv de tool tag en rename.
DJ Musiclover
 

Posted Mon 17 Oct 16 @ 1:33 pm
Omdat ik de oplossing tegenwoordig bijna wekelijks plaats, maar even kopiëren uit een andere post:

Martin FourS wrote :
Dit blijft blijkbaar iets waar veel gebruikers tegenaan lopen.
VDJ heeft een eigen database.

Draai een verse database in elkaar door VDJ op te starten en met je rechter muisknop te klikken op de drive-letter van de schijf waar je muziek op staat. Dat doe je in de brwoser. Kies dan voor "Batch" en dan voor "Add to search Database". Er wordt dan een nieuwe database opgebouwd met de juiste gegevens. Je kunt, om de laadtijden van nummers te versnellen, daarna via dezelfde route kiezen voor "Analyseren van BPM etc". Dan doet hij dat niet meer elke keer dat je een nieuw nummer laadt.


Alle bestaande tags (zoals ML hierboven aangeeft) worden dan in de database geïmporteerd. Werkt dat niet, dan zal je van elk nummer de tags moeten aanmaken (bv met Tag&Rename) en daarna alsnog de gekopieerde oplossing uitvoeren.
 

Posted Wed 19 Oct 16 @ 10:36 pm


(Old topics and forums are automatically closed)