Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Microfoon aansluiten en laten werken op een JB Kontrol 2

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

trk6a6LE userMember since 2016
Hoi,

Ik heb een mengtafel JB Systems JB-Kontrol 2 die aangesloten is aan een laptop.
Ik gebruik VDJ8 en alles (now, bijna alles) werkt naar behoren.

Als ik een microfoon aansluit op de ingang van de kontroller, dan hoor ik niets.
De hoofdtelefoonuitgang werkt wel, de MIC-ingang blijkbaar niet.

Heb verschillende mic's getest, zonder resultaat.
Ook verschillende instellingen betreffende input/output sound geprobeerd.

Doe ik iets verkeerd, of moet ik een andere sound input/output setting gebruiken. output staat op mixer of op soundcard.
Een andere setting werkt niet want dan heb ik geen music output.

Alle info is welkom.

Alvast bedankt voor de info die ik hierover kan krijgen.
 

Posted Sat 16 Jul 16 @ 4:29 pm
Je hoeft niets aan je instellingen te veranderen. De microfoon wordt door je Kontrol2 bijgemixt in het uitgangssignaal. In jouw geval kunnen er 2 dingen aan de hand zijn:

1- Je gebruikt een condensatormicrofoon. Vaak wordt geprobeerd met een microfoon, welke bedoeld is voor je PC, geluid uit een controller te krijgen. Het probleem met een condensatormicrofoon is dat deze phantomvoeding nodig heeft. Er moet dus voedingsspanning via de microfoonaansluiting worden geleverd en die is niet aanwezog op een controller. Als de kop van de microfoon maar een paar millimeter tot een goede centimeter groot is, kun je er van uit gaan dat je het verkeerde type gebruikt. Je hebt een dynamische microfoon nodig.

2- Sommige Chinese controllers versterken het microfoonkanaal niet. Goed voorbeeld is de controller die door de Aldi wordt verkocht. Dat is een merkloze controller waar de importeur een eigen label op heeft geplakt. De DJ kontrol 2 is ook zo'n controller. Wat je kunt proberen is je microfoon aan te sluiten en dan, zonder muziek te spelen, de volumes van je microfoonkanaal en de controller open te gooien en dan langzaam die van je versterker. Komt er dan uiteindelijk wel microfoonsignaal, dan ligt het inderdaad aan je controller. Daar is helaas weinig aan te doen.
 

Posted Sat 23 Jul 16 @ 2:37 pm


(Old topics and forums are automatically closed)