Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Virtual DJ 8.2 (Early Access)

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Sommigen hebben hem al draaien, maar als je geen regelmatige bezoeker bent van het General Discussion Forum, dan kan je hem gemist hebben: VDJ 8.2 is gelanceerd.
De belangrijkste wijzigingen:
- De software is meer toegespitst op het gebruik van controllers.
- De audio-engine is (wederom!) verbeterd. Daarnaast is het BPM-algoritme verbeterd.
- Een verbeterde video-engine die beter gebruik maakt van hardware-acceleration.
- Toevoegingen zoals Ask The DJ (waarbij integratie van bv Twitter is gemaakt. Verzoekjes via Social Media...)
De uitleg (in het Engels) is >>hier<< te vinden, inclusief links naar een uitgebreide changelog. Deze staan in de eerste 2 posts.

VDJ 8.2 is nog een early access-versie. Dit betekent o.a. dat de software niet automatisch update van 8.1 naar 8.2. Wil je meelopen in deze early access-serie, zet dat in Opties EarlyAccessUpdates aan. (Tip: gebruik de zoekbalk....) Start daarna VDJ opnieuw op en wacht even totdat de download binnen is. Je krijgt vanzelf een melding dat er een nieuwe versie klaar staat.
Mac-users met OS 10.11: Vanwege wijzigingen in permissies kan de update van 8.1 naar 8.2 niet automatisch worden gedaan. Download de nieuwe versie handmatig: http://www.virtualdj.com/download/build.html Zodra 8.2 is geïnstalleerd zullen de volgende updates weer wel automatisch komen.
 

Posted Mon 20 Jun 16 @ 10:05 pm
Mooi hoor Martin, leuke nieuwe toevoegingen, blijft toch een mooi ( ondergewardeerd ) pakket dat VDJ,
 

Posted Tue 21 Jun 16 @ 7:28 pm
idd, de 8.2 is werkelijk een mooie versie. Al vind ik dat ze toch nog een beetje de laatste tendensen niet helemaal volgen.
Dat VDJ ondergewaardeerd is, heeft niets te maken met de knappe ontwikkelaars, maar met een minder getalenteerde marketingafdeling.
 

Posted Tue 21 Jun 16 @ 9:32 pm
Warakurna wrote :
Al vind ik dat ze toch nog een beetje de laatste tendensen niet helemaal volgen.

Nu ben ik best benieuwd: Welke tendensen? VDJ loopt op een aantal vlakken (en zeker met de ontwikkelingen in 8.2) voor op de competitie. Er zijn zelfs functies (zoals video-playback) die door de concurrentie later zijn toegevoegd. AskTheDJ in 8.2 is nieuw in deze markt en de rest mag volgen....

Warakurna wrote :
Dat VDJ ondergewaardeerd is, heeft niets te maken met de knappe ontwikkelaars, maar met een minder getalenteerde marketingafdeling.

VDJ heeft lang het stigma van "speelgoed" gehad. Of dat terecht is geweest of niet is waarschijnlijk smaak, en te wijten geweest aan de flexibiliteit van VDJ. Sommige skins zouden verboden moeten worden, alleen om het image een beetje op te vijzelen. Daarnaast deed het verhaal de ronde dat TimeCode niet goed werkte wat veelal te wijten is geweest aan niet goed ingestelde software. Dat laatste is inmiddels wel verholpen. Er staat een videoclip op YouTube waarin op een beurs een feilloze demo is gegeven met TC.
Hetzelfde gebeurt eigenlijk ook in de hardware-markt: Als je niet met Pioneer werkt, zou je ook niet mee doen. Daar kan je het best tegen vechten met een ijzersterke ontwikkeling zodat de markt niet meer om je heen kan. Goede revieuws van de software (zoals die van DigitalDJTips: 5 sterren voor de 8.2 update) doen dan meer dan een strategisch geplakte poster.
Overigens is de waardering voor VDJ in de professionele markt groeiende. Die onderwaardering is langzaam maar zeker aan het verdwijnen.
 

Posted Sun 26 Jun 16 @ 2:16 am
Ik ben alle cue punten kwijt in versie 8.2 ???
Iemand een idee?

Groet
 

Posted Sat 16 Jul 16 @ 7:18 am
Niet echt. Werkt de rest van je database wel goed?
 

Posted Sat 23 Jul 16 @ 2:23 pm
Ik ben net overgestapt naar VDJ van Traktor, vanwege de scripttaal in VDJ.

Overigens Traktor heeft een twee staps zoek raket. Als je typt zoek ie alleen in de huidige playlist/folder, als je op enter drukt doorzoekt hij de hele database. Maar Traktor mist de Filter Folder en al die andere leuke dingen dingen die met de VDJ POI (en actions) kan doen, wat Serato groots uitbrengt als Flip :-)

De samples van Traktor probeer ik nog een keer over te zetten, want daar had ik wel een paar hele mooie, maar goed je moet ook tijd hebben :-)

Volgende stap is dan om de F1's zo te configureren dat die de samples kunnen bedienen, vraag me alleen af of je bij VDJ ook een filter per sample aan/uit kan zetten...

CPU gebruik is trouwens ook een stuk lager in VDJ dan Traktor (had daar af en toe mini drops, leek net een tik op een LP)

Genoeg uit te zoeken dus en ben blij met m'n VDJ toy for DJ!
 

Posted Sat 06 Aug 16 @ 11:30 am


(Old topics and forums are automatically closed)