Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: vdj8.1 cdj spelers problemen

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

heren en dames

ik draai sinds een aantal jaren met vdj naast de pioneer cdj spelers (4 decks)
normaal heb ik een numark dmc-2 met een i0 geluidskaart op vdj en dan een hd met link via cdj 2000

maar ik heb ook wel eens weinig ruimte in de booth en dan is het handiger om met mijn macbook op de cdj's te kunnen (dit ivm complete database in vdj)
het probleem is alleen dat ik nooit en te nimmer makkelijk de cdj's gekoppeld krijg het kan zijn de 350 400 of 2000 of 2000 nxs (drivers van pioneer staan op de mac)
het loopt vast of na een tijd gaat cdj 1 het geluid geven van cdj 2 terwijl wel op cdj 1 alles loopt op het scherm
ik ben er al avonden mee zoet geweest om het goed te krijgen maar het lukt mij voor geen meter om iets van pioneer goed werkend te krijgen op vdj

wat doe ik verkeerd?
ik weet hoe vdj werkt ik gebruik het al meer als 6 jaar op professionele basis dus bespaar me de beginners uitleg ;)

ik heb dus een macbook pro 15" werk met vdj 8.1 pro infinity (legaal)
dmc met numark i0 werkt altijd vlekkeloos!!!

mvgr
marcel meijer
 

Posted Mon 23 May 16 @ 7:49 pm
Dag, Marcel,

die moest ik ff opzoeken, maar mijn voorganger heeft daar ooit eens een riante uitleg voor gemaakt: http://www.virtualdj.com/forums/128765/Dutch_Forum/%3Cspan%20style= . I*s weliswaar voor een oudere versie van VDJ, maar de instellingen van de Pioneers zijn niet anders geworden.

Het wisselen van de spelers kan komen doordat je de Eject-knop gebruikt op 1 van de decks. Staat uitgelegd in de rest van die post.
 

Posted Mon 23 May 16 @ 11:49 pm
Heb dit hier ook al zo een tiental keer geschreven. Je krijgt het wel goed, maar om één of andere reden onthoudt VDJ de instellingen niet altijd.
Bij mij dus net hetzelfde als ik mijn cdj's opzet: soms is links kanaal 2 en rechts kanaal 1, soms zijn de kanalen goed, maar is het geluid omgewisseld...
Maar daar wordt weinig aan gedaan, ook al draaien veel mensen met cdj's.

Een nieuwe booth: best is gewoon alles aansluiten, VDJ opzetten. Dan ga je naar settings-controllers. Als het goed is zie je daar je twee cdj's met hun mapping staan. Nu kan je een deck toewijzen aan elke cdj. Dan naar settings-audio: daar kan je de geluidskaart toewijzen aan het deck.

 

Posted Tue 24 May 16 @ 12:42 pm
Martin FourS wrote :

Het wisselen van de spelers kan komen doordat je de Eject-knop gebruikt op 1 van de decks. Staat uitgelegd in de rest van die post.


Ejectknop wisselt bij mij tussen deck 1 en 3, 2 en 4, maar wisselt niet tussen 1 en 2.
 

Posted Tue 24 May 16 @ 12:45 pm
dank heren ik ga het doorlezen en mijn leer uit halen ;)
 

Posted Thu 26 May 16 @ 4:12 pm


(Old topics and forums are automatically closed)